AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Hei! Jeg har fått litt overflødig fett litt rundt på kroppen det siste året. Jeg er ikke tjukk eller kraftig, men i ganske dårlig form. Jeg har gått opp 5 kg fra sist gang jeg veide meg, og jeg ønsker å ta av dette, men hovedsakelig ønsker jeg å stramme opp kroppen. Jeg har ikke så veldig mye treningserfaring da jeg kun har drevet med svømming, håndball og løping tidligere. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp en treningsplan? Akkurat nå har jeg tilgang på svømmehall der det også er noen få treningsapparater. Likevel er jeg her kun i 10 dager til, så det er best om noen har noen andre forslag på hvordan jeg kan trene. Jeg har sykkel også tenker jeg at jeg skal kjøpe inn en treningsmatte. Tror dere at trening med egenvekt, sykling og løping holder for å stramme opp? Dit jeg skal flytte er det også mye natur og fjell, så det blir nok også noen gåturer dit. Anonymous poster hash: e8fc8...1ab
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Hei! Jeg har fått litt overflødig fett litt rundt på kroppen det siste året. Jeg er ikke tjukk eller kraftig, men i ganske dårlig form. Jeg har gått opp 5 kg fra sist gang jeg veide meg, og jeg ønsker å ta av dette, men hovedsakelig ønsker jeg å stramme opp kroppen. Jeg har ikke så veldig mye treningserfaring da jeg kun har drevet med svømming, håndball og løping tidligere. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp en treningsplan? Akkurat nå har jeg tilgang på svømmehall der det også er noen få treningsapparater. Likevel er jeg her kun i 10 dager til, så det er best om noen har noen andre forslag på hvordan jeg kan trene. Jeg har sykkel også tenker jeg at jeg skal kjøpe inn en treningsmatte. Tror dere at trening med egenvekt, sykling og løping holder for å stramme opp? Dit jeg skal flytte er det også mye natur og fjell, så det blir nok også noen gåturer dit. Anonymous poster hash: e8fc8...1ab Ja absolutt! Jeg gjorde ca det samme selv Anonymous poster hash: 2e4a2...53e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Ja absolutt! Jeg gjorde ca det samme selv Anonymous poster hash: 2e4a2...53e Kan du fortelle litt? Hvor mange ganger trente du i uken? Jeg er litt redd for at jeg ikke kommer til å prioritere trening på grunn av studier og jobb. Noen gode tips til å holde motivasjonen på plass? Jeg har nettopp gått til innkjøp av fint treningstøy og nye sko. Kanskje jeg skal kjøpe et hoppetau? Jeg vet ikke helt hvor effektivt dette er... Anonymous poster hash: e8fc8...1ab
Gjest Runforit Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Jeg driver kun med jogging og er veldig fit og stram så jogging kan gjøre mye kombinert med bra kosthold.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 Jeg driver kun med jogging og er veldig fit og stram så jogging kan gjøre mye kombinert med bra kosthold. Hvor ofte jogger du da? Og hvor lenge? Anonymous poster hash: e8fc8...1ab
Gjest Runforit Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Hvor ofte jogger du da? Og hvor lenge? Anonymous poster hash: e8fc8...1ab Jeg jogger 6 dager i uka og legger bak meg mellom 3-5 mil i uka.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Kan du fortelle litt? Hvor mange ganger trente du i uken? Jeg er litt redd for at jeg ikke kommer til å prioritere trening på grunn av studier og jobb. Noen gode tips til å holde motivasjonen på plass? Jeg har nettopp gått til innkjøp av fint treningstøy og nye sko. Kanskje jeg skal kjøpe et hoppetau? Jeg vet ikke helt hvor effektivt dette er... Anonymous poster hash: e8fc8...1ab Tips til motivasjon: Utholdenhetstrening som jogging, sykling m.m. gir energi. Kan med fordel utføres om morgenen, da det øker blodgjennomstrømningen m.m. til hjernen, noe som gir en stor fordel i forbindelse med studier. Det er en stor fordel at du velger en treningsform som du kan utføre uavhengig av et treningssenters oppsatte timer; du kan bare hive deg på sykkelen eller av gårde med joggesko når som helst det måtte passe deg Skriv ned dine mål og hva som er din motivasjon, for da er det lettere å holde motivasjonen oppe Jeg har prøvd å trene både før og etter jobb (en av delene på samme dag, ikke både og ) Trener du etter jobb; ta kun et lite lett måltid, deretter litt hvile, deretter treningsøkt, deretter protein- og karbohydratrik mat. Les gjerne om hva kroppen trenger av mat før, under og etter trening. Drikk nok vann før under og etter trening. Lykke til Anonymous poster hash: 2e4a2...53e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Kan du fortelle litt? Hvor mange ganger trente du i uken? Jeg er litt redd for at jeg ikke kommer til å prioritere trening på grunn av studier og jobb. Noen gode tips til å holde motivasjonen på plass? Jeg har nettopp gått til innkjøp av fint treningstøy og nye sko. Kanskje jeg skal kjøpe et hoppetau? Jeg vet ikke helt hvor effektivt dette er... Anonymous poster hash: e8fc8...1ab Har du mulighet til å sykle/ jogge til/ og eller fra studiestedet/ jobben? Anonymous poster hash: 2e4a2...53e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Kan du fortelle litt? Hvor mange ganger trente du i uken? Jeg er litt redd for at jeg ikke kommer til å prioritere trening på grunn av studier og jobb. Noen gode tips til å holde motivasjonen på plass? Jeg har nettopp gått til innkjøp av fint treningstøy og nye sko. Kanskje jeg skal kjøpe et hoppetau? Jeg vet ikke helt hvor effektivt dette er... Anonymous poster hash: e8fc8...1ab Stort sett daglig, men jeg begynte i det små med forholdsvis korte og lette økter (ca 30 min) Anonymous poster hash: 2e4a2...53e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Hei! Jeg har fått litt overflødig fett litt rundt på kroppen det siste året. Jeg er ikke tjukk eller kraftig, men i ganske dårlig form. Jeg har gått opp 5 kg fra sist gang jeg veide meg, og jeg ønsker å ta av dette, men hovedsakelig ønsker jeg å stramme opp kroppen. Jeg har ikke så veldig mye treningserfaring da jeg kun har drevet med svømming, håndball og løping tidligere. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp en treningsplan? Akkurat nå har jeg tilgang på svømmehall der det også er noen få treningsapparater. Likevel er jeg her kun i 10 dager til, så det er best om noen har noen andre forslag på hvordan jeg kan trene. Jeg har sykkel også tenker jeg at jeg skal kjøpe inn en treningsmatte. Tror dere at trening med egenvekt, sykling og løping holder for å stramme opp? Dit jeg skal flytte er det også mye natur og fjell, så det blir nok også noen gåturer dit. Anonymous poster hash: e8fc8...1ab Det høres veldig flott ut! Gåturer i bratt og variert terreng er superbra trening Jeg mistet over 15 kg på under ett år med livsstilsendring (la om kosten og startet med utholdenhetstrening) Anonymous poster hash: 2e4a2...53e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Hei! Jeg har fått litt overflødig fett litt rundt på kroppen det siste året. Jeg er ikke tjukk eller kraftig, men i ganske dårlig form. Jeg har gått opp 5 kg fra sist gang jeg veide meg, og jeg ønsker å ta av dette, men hovedsakelig ønsker jeg å stramme opp kroppen. Jeg har ikke så veldig mye treningserfaring da jeg kun har drevet med svømming, håndball og løping tidligere. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp en treningsplan? Akkurat nå har jeg tilgang på svømmehall der det også er noen få treningsapparater. Likevel er jeg her kun i 10 dager til, så det er best om noen har noen andre forslag på hvordan jeg kan trene. Jeg har sykkel også tenker jeg at jeg skal kjøpe inn en treningsmatte. Tror dere at trening med egenvekt, sykling og løping holder for å stramme opp? Dit jeg skal flytte er det også mye natur og fjell, så det blir nok også noen gåturer dit. Anonymous poster hash: e8fc8...1ab Start med å sette av 30-60 minutter til trening 3 eller flere dager i uken Anonymous poster hash: 2e4a2...53e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Tips til motivasjon: Utholdenhetstrening som jogging, sykling m.m. gir energi. Kan med fordel utføres om morgenen, da det øker blodgjennomstrømningen m.m. til hjernen, noe som gir en stor fordel i forbindelse med studier. Det er en stor fordel at du velger en treningsform som du kan utføre uavhengig av et treningssenters oppsatte timer; du kan bare hive deg på sykkelen eller av gårde med joggesko når som helst det måtte passe deg Skriv ned dine mål og hva som er din motivasjon, for da er det lettere å holde motivasjonen oppe PS Jeg kom i superbra form, og det kommer du også til å erfare! Jeg har prøvd å trene både før og etter jobb (en av delene på samme dag, ikke både og ) Trener du etter jobb; ta kun et lite lett måltid, deretter litt hvile, deretter treningsøkt, deretter protein- og karbohydratrik mat. Les gjerne om hva kroppen trenger av mat før, under og etter trening. Drikk nok vann før under og etter trening. Lykke til Anonymous poster hash: 2e4a2...53e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 Tips til motivasjon: Utholdenhetstrening som jogging, sykling m.m. gir energi. Kan med fordel utføres om morgenen, da det øker blodgjennomstrømningen m.m. til hjernen, noe som gir en stor fordel i forbindelse med studier. Det er en stor fordel at du velger en treningsform som du kan utføre uavhengig av et treningssenters oppsatte timer; du kan bare hive deg på sykkelen eller av gårde med joggesko når som helst det måtte passe deg Skriv ned dine mål og hva som er din motivasjon, for da er det lettere å holde motivasjonen oppe Jeg har prøvd å trene både før og etter jobb (en av delene på samme dag, ikke både og ) Trener du etter jobb; ta kun et lite lett måltid, deretter litt hvile, deretter treningsøkt, deretter protein- og karbohydratrik mat. Les gjerne om hva kroppen trenger av mat før, under og etter trening. Drikk nok vann før under og etter trening. Lykke til Anonymous poster hash: 2e4a2...53e Takk for så fint innlegg! Mtp at jeg skal hovedsakelig skal stramme opp kroppen, er det da også lurt å drive med noe styrketrening også? Jeg foretrekker først og fremst utholdenhetstrening, men jeg kan jo også supplere med noe styrketrening dersom det er nødvendig. Har du mulighet til å sykle/ jogge til/ og eller fra studiestedet/ jobben? Anonymous poster hash: 2e4a2...53e Ja, jeg drev og tenkte på dette litt i går. Jeg har aldri vært der jeg skal studere, men ifølge utleier er det gåavstand på 20 min til universitetet (det er rundt 3 km). Så jeg regner vel med at det blir rundt 10 min sykling? Det er vel hvertfall noe, eller? Anonymous poster hash: e8fc8...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå