AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Jeg er en fulltidsstudent på snart 21 år, er forlovet og har to deltidsjobber. Jeg bor foreløpig hjemme med foreldrene mine, da kjæresten bor et stykke unna, men kommer til å flytte dit så snart jeg er ferdig på skolen. Jeg har også en kronisk sykdom. Jeg hjelper så godt jeg kan hjemme, jeg vasker huset, jeg vasker klær og stryker, lager middag, klipper planer osv. Det er vel normalt å hjelpe til med antar jeg. Det jeg lurer på er om mamma sin oppførsel er normal? Hver gang jeg har vasket (3 etasjer, må vaske tak, vegger og gulv i alle rom) så sjekker hun over. Og hun blir ALDRI fornøyd. Jeg vasker gjerne hele huset opp til 6 ganger, tre dager i uken, samt støvsuger hver dag. Hun sier jeg er lat, frekk og ikke verdt noen ting. Jeg må i tillegg ta meg av syke besteforeldre og hjelpe eldre søsken. Hun skriker til meg hele tiden. Og jeg er så lei av det! Og jeg er så fryktelig sliten av å aldri ha fritid. Jeg kan begynne å gråte uhemmet av ingenting, når som helst. Hun slår, og klorer. Sier jeg er bortskjemt, ja jeg har fått en del klær, noe jeg er takknemlig for. Hun sier jeg ønsker livet av henne og pappa. Pappa er så syk at han ikke involverer seg i dette. Har vært flere runder med nær døden-opplevelser. Og nå i det siste har hun begynt å fortelle meg hvor forferdelig jeg blir som kone/samboer, noe som gjør meg nervøs og redd for å skuffe kjæresten. Jeg har heller ingen venner igjen, da jeg ikke hadde tid, eller lov til å være med dem. Så de mistet jeg i 14 års alderen. Er det jeg som gjør for lite? Hvordan kan jeg bli flinkere? Alt jeg vil er å gråte og sove, hele tiden. Og det kan jeg jo ikke. Er det normalt å ha det slik? Eller er jeg pinglete og svak?Anonymous poster hash: fe5e6...b29
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Seriøst? Anonymous poster hash: a93ed...a1c 4
Gjest Chloe87 Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Dette høres jo helt ekstremt ut! Du gjør MYE og det moren din gjør mot deg er rett og slett psykisk mishandling.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Nei, dette er overhodet ikke normalt. Fysisk vold er lovbrudd og dette ville jeg gått videre med. Det er ingenting normalt eller akseptabelt ved en mor som skriker, slår og klorer og det er ingenting som legitimerer det. Dette er både fysisk og psykisk misbruk. Jeg kjenner ingen som lever slik og jeg ville sagt det samme om en venn betrodde dette til meg. Anonymous poster hash: 0ac96...d0b 1
Gjest Snuppi Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Nei, dette er ikke normalt! Din mor er psykisk syk. Kontakt fastlegen hennes og send en bekymringmelding angående hennes psykiske helse. Flytt ut så fort du kan. Dette høres ikke bra ut. Endret 20. juli 2014 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 "Hver gang jeg har vasket (3 etasjer, må vaske tak, vegger og gulv i alle rom) så sjekker hun over. Og hun blir ALDRI fornøyd. Jeg vasker gjerne hele huset opp til 6 ganger, tre dager i uken, samt støvsuger hver dag. " Det er ikke normal å vaske huset så grundig mer enn 2-3 ganger i året. Tak og vegger hører ikke til den ukentlig/månedtlige rengjøringen hos folk flest vil jeg mene. Anonymous poster hash: a93ed...a1c 1
Glitnir Skrevet 20. juli 2014 #7 Skrevet 20. juli 2014 I alle dager? Kom deg ut av det huset, jo før jo heller. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #8 Skrevet 20. juli 2014 Nei, dette er ikke normalt! Din mor er psykisk syk. Kontakt fastlegen hennes og send en bekymringmelding angående hennes psykiske helse. Flytt ut så fort du kan. Dette høres ikke bra ut. Problemet er at hun kommer til å ta ut en del sinne på pappa, og han har ikke så lenge igjen. Er så redd for at han skal dø på grunn avmeg! Har prøvd å flytte en gang før, og da kom hun og laget bråk med huseier så jeg fikk til slutt ikke bo der. I tillegg sparer jeg som en gal til jeg og typen skal flytte sammen.Anonymous poster hash: fe5e6...b29
Gjest Snuppi Skrevet 20. juli 2014 #9 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Problemet er at hun kommer til å ta ut en del sinne på pappa, og han har ikke så lenge igjen. Er så redd for at han skal dø på grunn avmeg! Har prøvd å flytte en gang før, og da kom hun og laget bråk med huseier så jeg fikk til slutt ikke bo der. I tillegg sparer jeg som en gal til jeg og typen skal flytte sammen.Anonymous poster hash: fe5e6...b29 Din far dør ikke pga deg! Han er nok fullstendig klar over din mors ustabile psyke. Prøv å få tak i fastlegen hennes. Ikke gi deg. Kanskje forloveden din kan være med deg? Det hjelper av og til å være to. Endret 20. juli 2014 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 Dette er ikke normalt. Når moren din har opptrådt slik du beskriver da du flyttet, er det mulig å få hjelp når du nå planlegger å flytte igjen. Ansvaret for hva din mor gjør med din far er ikke ditt. Finn en kvinnelig advokat som tar bistandsoppdrag der du bor. Si at du trenger hjelp og lurer på om du kan få gratis bistandsadvokat, jeg mener situasjonen din er innefor reglene, men spør før du gjør noe videre. Dunkan og ringe til krisesenteret der du bor eller i Oslo og be om råd og hjelp. Slik du lever er ikke bra for deg. Unnskyld spørsmålet, men hvor mye husarbeid gjør moren din når du gjør så vanvittig mye?Anonymous poster hash: ebe15...8c2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Din far dør ikke pga deg! Han er nok fullstendig klar over din mors ustabile psyke. Prøv å få tak i fastlegen hennes. Ikke gi deg. Kanskje forloveden din kan være med deg? Det hjelper av og til å være to. Fastlegen kan ikke gjøre så mye her. Det er viktigere at jenta kommer seg ut og i skjul for mor. Evt med besøksforbud og voldsalarm, noe advokat og politi må hjelpe henne med.Anonymous poster hash: ebe15...8c2
Version 2.0 Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Din mor har det ikke bra og trenger hjelp. Du har det iallefall ikke bra og trenger å komme deg bort fra din sinnsyke mor.
Gjest Snuppi Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Fastlegen kan ikke gjøre så mye her. Det er viktigere at jenta kommer seg ut og i skjul for mor. Evt med besøksforbud og voldsalarm, noe advokat og politi må hjelpe henne med.Anonymous poster hash: ebe15...8c2 Moren er tydeligvis psykisk syk. Hun trenger medisinsk hjelp! Fastlegen er så absolutt den rette å kontakte i dette tilfellet. Ts må også komme seg ut av morens hus med en gang!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Din far dør ikke pga deg! Han er nok fullstendig klar over din mors ustabile psyke. Prøv å få tak i fastlegen hennes. Ikke gi deg. Kanskje forloveden din kan være med deg? Det hjelper av og til å være to. Hva kan jeg si til fastlegen da? Er redd jeg bare kommer til å gråte. Er jo glad i moren min selvom jeg er fryktelig sliten.Anonymous poster hash: fe5e6...b29
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Hva vil evt fastlegen gjøre for/med henne?Anonymous poster hash: fe5e6...b29
Gjest Snuppi Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Hva vil evt fastlegen gjøre for/med henne?Anonymous poster hash: fe5e6...b29 Han kan skaffe henne den hjelpen som hun trenger! Det er bla fastlegens oppgave å se til at pasienter får den medisinske hjelpen som de trenger fra den rette instansen! Det er ganske så vanlig at familie/pårørende tar kontakt med fastlegen for å få hjelp til et familiemedlem som ikke er i stand til å innse at de ikke er friske! Endret 20. juli 2014 av Snuppi
Gjest Snuppi Skrevet 20. juli 2014 #17 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Hva kan jeg si til fastlegen da? Er redd jeg bare kommer til å gråte. Er jo glad i moren min selvom jeg er fryktelig sliten.Anonymous poster hash: fe5e6...b29 Du forteller sanheten om din mor! Hun trenger hjelp! Du må få muligheten til å leve som andre 21 åringer uten hennes psykiske terror! Endret 20. juli 2014 av Snuppi
GammelKaktus Skrevet 20. juli 2014 #18 Skrevet 20. juli 2014 Dama er sprø, du må bare komme deg ut så fort du kan. Som de andre sier, få deg hemmelig adresse så får du fred. Dama psyker deg jo ned... Hvordan faren din kan ha akseptert hvordan moren din behandler deg er ufattelig.
Mrs Smith Skrevet 20. juli 2014 #19 Skrevet 20. juli 2014 Dette høres nesten ut som en trolletråd, så ille har jeg aldri hørt noen ha det hjemme i disse dager.
plix Skrevet 20. juli 2014 #20 Skrevet 20. juli 2014 Jeg spekulerer ikke i troll ettersom jeg vet dette er realiteten for en del pårørende, dessverre. Ønsker deg virkelig all styrke du kan få fremover, og at du kommer deg ut av dette med psyken i behold. Nå er det tid for å ta vare på deg selv, din fremtid og livet ditt. Håper forloveden din kan være en solid støtte gjennom dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå