Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå trenger jeg noen innspill på om jeg har oppført meg ufint og om jeg bør ha dårlig samvittighet eller om han er vanskelig

Saken er den at jeg over flere år har hatt et slags forhold til en mann. Vi kjenner hverandre fra før og fant tonen når jeg ble skilt. Jeg falt pladask for ham, da han er drømmemannen min. Men han vil ikke ha et skikkelig forhold. For sex, som samtalepartner, turpartner og venn når han har tid, er jeg god nok. Noe som i min verden er nesten jevngodt med et forhold. Han ønsker bare ikke å involvere våre barn, foreldre eller venner. Dette gjør at jeg alltid er alene.

Jeg savner en å dele opplevelser med. Jeg savner noen å ligge i armkroken til når jeg er sliten. Jeg savner noen å dele hverdagen med. Ikke minst savner jeg noen å sovne og våkne sammen med.

Jeg har avsluttet dette forholdet noen ganger det siste året, da jeg i perioder sliter med å forholde meg til at jeg ikke kan få det jeg savner. Men hver gang har han fått meg på kroken igjen. Og siste gang vi diskuterte dette var forrige helg. Han holdt fortsatt på at han ikke vil ha et offisielt forhold til meg.

Dette fører til at jeg suger til meg all oppmerksomhet jeg kan få. Jeg er ikke en som er vant med mye oppmerksomhet, og når jeg då får dette så blir jeg litt satt ut.

Denne uken har jeg vært på ferie, og i den sammenheng traff jeg en mann som jeg liker veldig godt. Han viste tydelig at han likte meg og jeg fant ut at jeg ville ta sjansen på å bli bedre kjent med ham. Jeg tenkte derfor at så snart jeg kom hjem skulle jeg ta kontakt med min venn og fortelle dette. Men jeg kom ikke så langt, da han endte meg melding på FB i går kveld. Her er samtalen:

Han:Du svarer ikke i dag ?

Meg:Det har gått i ett her, og det har skjedd mye, både planlagt og ikke planlagt.

H:Skjedd noe som ikke er så gøy ?

M:Kommer an på hvordan man ser det. Vi får prates om det i morgen

H:Liker ikke når du sier hvordan man ser det, i tillegg til at du virker kort i dine svar. Noe med meg og deg? eller noe annet?

M:Kan vel si det slik at det påvirke nok oss. Men som sagt, vi tar det i morgen.

H:Har du truffet noen ?

M:Ja, jeg har det. Men tenkte ikke si det på denne måten... Klarer uansett ikke å lyve for deg.

H:Så når jeg har sett deg aktiv nå, men ikke fått svar så har du snakka med ham, men ikke svara meg. Ja ja det vel livets realiteter. Får ikke tro at du har hatt meg lenge på si og ligget med ham samtidig.

M:Har ikke snakka med ham og vært pålogga nei.. Han har jeg møtt her. Hvis jeg har vært pålogget i dag så har jeg vel sjekket mail mm. Jeg trodde du hadde bedre tro om meg enn som så. Jeg ble litt såret, for å være ærlig.

H:Beklager at jeg såret deg. Men fra at du en dag sender smilefjes til at jeg kommer hjem til deg når du kommer hjem, til at du 2 dager senere ikke vil treffe meg for du har truffet noen andre, kommer nok som en bombe på meg og sårer meg også. Kos deg videre så snakkes vi vel. Har ikke noe lyst men vi får se.

M:Det må vel være best at jeg sier fra med en gang i stedet for å hold det hemmelig.Jeg kunne jo ikke vite det når jeg skrev med deg på torsdag. Men beklager at jeg ikke tok høyde for sånt. Jeg prøver bare å gå videre, og håper du skjønner det. Men nå legger jeg denne ballen død. Jeg vet hva som skjer om vi fortsetter. Det var noe av grunnen til at jeg helst ville si det, og ikke skrive.

H:Takk for en kald og fin avslutning

Jeg valgte etter tidligere erfaring å ikke svare mer etter dette.

Når jeg i dag logget på Facebook så oppdaget jeg at han har både slettet meg som venn og blokkert meg. Så der fikk jeg den liksom.

Så sitter jeg her da, både litt frustert, oppgitt, skuffet og lei meg. Var det feil av meg, det jeg gjorde? Eller er han rett og slett sjalu, uten å ville innrømme dette? For det er faktisk slik jeg oppfatter svarene og reaksjonen.

Kjære dere hjelp meg med noen innspill. Om jeg har vært dum så kan jeg legge meg flat. Jeg elsker ham, og om han hadde villet ha et forhold til meg så hadde jeg sannsynligvis sagt ja på flekken, uansett hvor dumt det ville vært.. Men det jeg frykter mest er at min venn er bort for godt..

Anonymous poster hash: 80565...a02

Anonymous poster hash: 80565...a02
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ferdige og du gjorde det rette.

Anonymous poster hash: 6c002...dac
  • Liker 7
Skrevet

Hvorfor vil du ha et forhold til en domkirke anerkjenner at dere har er forhold?

Han vil bare ha deg for seg selv uten forpliktelser. Finn deg en mann som setter deg høyere enn alt og vil vise deg til hele verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ville ha deg for seg selv, på gress, og styre deg slik det passet han. Nå er det du som plutselig styrer og han likte det ikke. Du vet selv at han ikke ville gi deg det du gjerne ville ha, så han hadde ikke vært noe å satse videre på for deg. Ikke ha dårlig samvittighet, men gled deg over å ha truffet en ny mann som kanskje vil det samme som deg. Lykke til på veien videre. :)

Anonymous poster hash: e82da...ff9
  • Liker 7
Gjest Blomsterert
Skrevet

Du har vel gitt ham nok sjanser og muligheter til å stå fram som et par.

Han kan sikkert være sjalu,men

like godt kan det være såret stolthet.

Skrevet

Altså, du ville ha et forhold, denne mannen sa nei. Dere har holdt på i FLERE ÅR, og likevel vil han ikke annerkjenne dere som kjærester. For å si det sånn - han burde verken bli overrasket eller fornærmet over at du prioriterer å treffe andre. BRA FOR DEG! :)

Og lykke til med datingen og fremtiden uten han der som behandlet deg så dårlig. :) *tommel opp!*

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha et forhold til en domkirke anerkjenner at dere har er forhold?

Han vil bare ha deg for seg selv uten forpliktelser. Finn deg en mann som setter deg høyere enn alt og vil vise deg til hele verden.

Hahah! Det er ikke et ordentlig forhold før domkirka anerkjenner det vel. Visste du ikke det?

Anonymous poster hash: 43eda...b21

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet

Jeg er vel ikke rette ræva til å uttale meg her TS, men jeg sitter jo med noen inntrykk etter å ha lest posten din, så jeg prøver å dele det jeg tenker omd et...

Kort fortalt...det virker som om dere har hatt det bra sammen uforpliktende i lang tid? Nå ønsker altså du noe mer og det forstår jeg svært godt. HAN høres veldig egoistisk ut..han bør få ha sin mening om at det ikke skal bli mer seriøst, men bør også respektere at du vil videre.

Utifra det jeg leser her, vil jeg kanskje si at om jeg var denne mannen ville jeg nok satt best pris på en skikkelig klar og rett i fjeset melding fra deg om at du ønsker noe mer og at du ikke kan holde på slik lenger. (mulig du har gjort det, men jeg oppfattet det ikke slik i.o.m at dere stadig har havnet tilbake sammen) Vær litt klarere og mer standhaftig i dine grenser. Si klart og tydelig ifra hvor grensa di går.

Menn klarer ikke alltid gruble og tenke seg til hvordan dere "føler" allting til enhver tid. Jeg klarer å sette meg inn i at han blir frustrert når det går en stund uten at man har svart på meldinger f.eks. Da gjør han seg kanskje opp tanker om at du er sur på han eller noe lignende. Det kan tære på. Når han da får plutselig beskjed om at du har funnet en annen i den tidslommen du ikke har svart ham, er det nok temmelig vanlig å reagere slik han gjorde med facebook slettingen osv. Barnslig? Ja.....forståelig? Ja. Han vil nok få deg til å føle deg like "maktesløs" som det han var mens du ikke svarte han. (Ikke det at du gjorde noe galt i.o.m at du bare var svært opptatt og ikke kunne svare, men det må du huske på at han ikke visste. Vi er ikke tankelesere vetu ;)

Bare mine tanker om dette....I`m outa here

Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg er vel ikke rette ræva til å uttale meg her TS, men jeg sitter jo med noen inntrykk etter å ha lest posten din, så jeg prøver å dele det jeg tenker omd et...

Kort fortalt...det virker som om dere har hatt det bra sammen uforpliktende i lang tid? Nå ønsker altså du noe mer og det forstår jeg svært godt. HAN høres veldig egoistisk ut..han bør få ha sin mening om at det ikke skal bli mer seriøst, men bør også respektere at du vil videre.

Utifra det jeg leser her, vil jeg kanskje si at om jeg var denne mannen ville jeg nok satt best pris på en skikkelig klar og rett i fjeset melding fra deg om at du ønsker noe mer og at du ikke kan holde på slik lenger. (mulig du har gjort det, men jeg oppfattet det ikke slik i.o.m at dere stadig har havnet tilbake sammen) Vær litt klarere og mer standhaftig i dine grenser. Si klart og tydelig ifra hvor grensa di går.

Menn klarer ikke alltid gruble og tenke seg til hvordan dere "føler" allting til enhver tid. Jeg klarer å sette meg inn i at han blir frustrert når det går en stund uten at man har svart på meldinger f.eks. Da gjør han seg kanskje opp tanker om at du er sur på han eller noe lignende. Det kan tære på. Når han da får plutselig beskjed om at du har funnet en annen i den tidslommen du ikke har svart ham, er det nok temmelig vanlig å reagere slik han gjorde med facebook slettingen osv. Barnslig? Ja.....forståelig? Ja. Han vil nok få deg til å føle deg like "maktesløs" som det han var mens du ikke svarte han. (Ikke det at du gjorde noe galt i.o.m at du bare var svært opptatt og ikke kunne svare, men det må du huske på at han ikke visste. Vi er ikke tankelesere vetu ;)

Ts skriver at hun har fortalt mannen hvordan ståa er.

Altså at hun ville ha et forpliktende forhold.

Ts!

Du gjorde det rette.

Han har tydeligvis vist seg fra sin sanne side. Han er egoistisk, urimelig og særdeles umoden!

Lykke til videre med den nye mannen.

Gi blanke f... i fjotten som har holdt deg på gress i alle år.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Ts skriver at hun har fortalt mannen hvordan ståa er.

Altså at hun ville ha et forpliktende forhold.

Ts!

Du gjorde det rette.

Han har tydeligvis vist seg fra sin sanne side. Han er egoistisk, urimelig og særdeles umoden!

Lykke til videre med den nye mannen.

Gi blanke f... i fjotten som har holdt deg på gress i alle år.

Jada jeg fikk med meg at hun har sagt det..men hvor klart? Kjenner godt til flere damer som "tror" de har antydet en eller annen gang at det er slik og slik de føler de har sagt det osv, men når sannheten kommer frem har de ikke sagt noe som helst. De har bare vist med kroppspråket at de føler ditt og datt.

Det er faktisk en av de vanligst formene for kommunikasjonsvikt mellom mann og dame. Den ene "tror" den har sagt klart ifra, mens den andre parten ikke har hørt noen verdens ting.

Nå sier jeg selvsagt ikke det er tilfelle med TS her, men jeg ville bare se det fra den siden også. Vi hører jo bare TS sin versjon.

Skrevet

Du har neppe lest hovedinnlegget særlig grundig. Jeg siterer: "Og siste gang vi diskuterte dette var forrige helg. Han holdt fortsatt på at han ikke vil ha et offisielt forhold til meg."

Hun har gitt beskjed om hva hun vil. Han visste.

Gjest Snuppi
Skrevet

Jada jeg fikk med meg at hun har sagt det..men hvor klart? Kjenner godt til flere damer som "tror" de har antydet en eller annen gang at det er slik og slik de føler de har sagt det osv, men når sannheten kommer frem har de ikke sagt noe som helst. De har bare vist med kroppspråket at de føler ditt og datt.

Det er faktisk en av de vanligst formene for kommunikasjonsvikt mellom mann og dame. Den ene "tror" den har sagt klart ifra, mens den andre parten ikke har hørt noen verdens ting.

Nå sier jeg selvsagt ikke det er tilfelle med TS her, men jeg ville bare se det fra den siden også. Vi hører jo bare TS sin versjon.

De hadde en samtale senest forrige helg om dette.

Mannen er i følge Ts klar over at hun vil ha et forpliktende forhold.

Da får vi bare gå utifra det som blir sagt.

Gjest Silverstream
Skrevet

Det er ikke noe synd på han.

Skrevet

BAae vær glad du er kvitt han, sutrete mannen, så satser du heller på en som er "all in" :)

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet

Du har neppe lest hovedinnlegget særlig grundig. Jeg siterer: "Og siste gang vi diskuterte dette var forrige helg. Han holdt fortsatt på at han ikke vil ha et offisielt forhold til meg."

Hun har gitt beskjed om hva hun vil. Han visste.

Ja....Jeg er enig. Jeg leste det og tenkte det samme. men derfor jeg stillte TS spørsmålet. Bare hun kan svare på om det ble kommunisert tydelig nok mellom dem. Jeg leser bare det hun skriver. Jeg ønsker aldri ta standpunkt når jeg kun hører en problemstilling fra en side.

men for all del....Utifra det jeg kan lese her virker han å være en egoist!

AnonymBruker
Skrevet

Du har vært kald, begynner med å skrive i koder for å så si hva som skjer. Selv om han ikke ville ha et forhold hadde han nok følelser for deg og du såret han.

Dere vil uansett ikke det samme så hvorfor gidde å forsette relasjonen? Nå tok han steget for deg slik at du kan komme deg videre.

Anonymous poster hash: 6fc42...955
Gjest Snuppi
Skrevet

Du har vært kald, begynner med å skrive i koder for å så si hva som skjer. Selv om han ikke ville ha et forhold hadde han nok følelser for deg og du såret han.

Dere vil uansett ikke det samme så hvorfor gidde å forsette relasjonen? Nå tok han steget for deg slik at du kan komme deg videre.

Han har holdt henne på gress vel vitende om at hun ønsker et forpliktende forhold.

Om det er noen som har fått følelsene sine såret, er da det virkelig ikke han.

Å holde noen på gress i mange år er virkelig en kald handling.

Han har godt av å få seg en oppvåkning.

En behandler ikke noen på en slik måte.

AnonymBruker
Skrevet

Han har holdt henne på gress vel vitende om at hun ønsker et forpliktende forhold.

Om det er noen som har fått følelsene sine såret, er da det virkelig ikke han.

Å holde noen på gress i mange år er virkelig en kald handling.

Han har godt av å få seg en oppvåkning.

En behandler ikke noen på en slik måte.

Slik jeg forstår det har han uttrykt at han ikke vil ha et forhold. Hun har holdt seg selv på gress.

Gjest Snuppi
Skrevet

Slik jeg forstår det har han uttrykt at han ikke vil ha et forhold. Hun har holdt seg selv på gress.

Du vet tydeligvis ikke hva det vil si å bli holdt på gress.

Skrevet

Hahahha

Hahah! Det er ikke et ordentlig forhold før domkirka anerkjenner det vel. Visste du ikke det?

Anonymous poster hash: 43eda...b21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...