Gå til innhold

Bukplastikk

Aelwyn

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette? Å få fjerna noe av maven? Etter to svangerskap og keisersnitt henger magen slik at folk tror jeg er konstant gravid...

Jeg vet man kan få dekt noe fra trygdekontoret, men er det noen som har erfaring med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Om man får dekket noe kommer ann på hvilke plager man har. Må ha mer enn at man synes det ser stygt og flaut ut. Vet det er noen som har skrevet om det her inne, ta et søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masser av erfaring ja. Jeg tok full bukplastikk i Juni fjor.

Hadde etter tre svangerskap mer enn nok hud,og hadde i flere år slitt med eksem og sopp i hudfold og navelen. Fra første henvisning til operasjon tok det fem (5!!!) år,men det går fortere nå pga venteliste garanti osv. Jeg betalte bare egenandel på reisen til klinikken som utførte det. Og naturligvis den lekre bodyen som jeg måtte bruke i en mnd. Totalt hadde jeg utlegg på 700kr,men dette ville kostet ca 40.000 dersom jeg hadde betalt det selv.

Har arr fra ca fem cm over navelen(denne ble flyttet 6 cm) og til hårfestet og fra hoftekam til hoftekam. Tok et par mndr før jeg klarte å komme meg inn i vanlige klær,og idag har jeg noe redusert følelse i huden rundt arrene. Merker feks ikke om jeg klyper huden i knapper eller glidelås.

Jeg ville aldri ha anbefalt denne operasjonen til noen som ikke er ferdig med å få barn. Det er et meget stort inngrep som naturligvis er smertefullt og har risiko for komplikasjoner,og det er stor sjanse for at du vet et nytt svangerskap vil ende opp med ny løs hud.

Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...