Gå til innhold

Låne bort leiligheten min. Hvor rent bør det være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie om en ukes tid og i den forbindelse skal jeg låne bort leiligheten til et søskenbarn og hans forlovede.

Hun er veldig opptatt av at det skal være rent, er typen som vasker klær etter to timers bruk.

Så nå ser jeg nesten for meg at jeg må vaske rundt fordi min mor har nevnt det sånn at det ikke skal ryktes i slekta at jeg er et rotehode, noe jeg faktisk er.... Kjøkkenet er vasket for fem uker siden, alt av skap og skuffer, og vanlig vedlikeholdsrengjøring etter det. Badet er ikke vasket siden i fjor høst, bortsett fra kabinettet osv.

Jeg har det litt rotete. Mye på grunn av mangel på plass.

Skal selvfølgelig vaske gulv, wc og servant, og ikke overlate oppvask til dem.

Men får litt nerver på det siden min mor også sier at jeg burde vaske (jeg har kanskje en annen standard).

De kan disponere min leilighet i to uker, men sier at det bare er nødvendig en natt eller to. Jeg tror de kommer til å være her en uke til sammen, men det er av mindre betydning siden jeg vet det vil være rent når jeg kommer tilbake.

Siden jeg er en rotekopp forventer jeg ikke annet av de enn at oppvasken er tatt, badet er rent og gulv. Hvis de bare sover en natt forventer jeg ikke annet enn at de tar ut søpla og vanner plantene.

Virker det greit at det er litt rot, men ellers rent?

Anonymous poster hash: b1235...f96
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig normalt ryddig og rent bør vel holde og hvis ikke det er bra nok så får de jo leie seg inn på et hotell da!

Anonymous poster hash: 1b844...b42

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie om en ukes tid og i den forbindelse skal jeg låne bort leiligheten til et søskenbarn og hans forlovede.

Hun er veldig opptatt av at det skal være rent, er typen som vasker klær etter to timers bruk.

Så nå ser jeg nesten for meg at jeg må vaske rundt fordi min mor har nevnt det sånn at det ikke skal ryktes i slekta at jeg er et rotehode, noe jeg faktisk er.... Kjøkkenet er vasket for fem uker siden, alt av skap og skuffer, og vanlig vedlikeholdsrengjøring etter det. Badet er ikke vasket siden i fjor høst, bortsett fra kabinettet osv.

Jeg har det litt rotete. Mye på grunn av mangel på plass.

Skal selvfølgelig vaske gulv, wc og servant, og ikke overlate oppvask til dem.

Men får litt nerver på det siden min mor også sier at jeg burde vaske (jeg har kanskje en annen standard).

De kan disponere min leilighet i to uker, men sier at det bare er nødvendig en natt eller to. Jeg tror de kommer til å være her en uke til sammen, men det er av mindre betydning siden jeg vet det vil være rent når jeg kommer tilbake.

Siden jeg er en rotekopp forventer jeg ikke annet av de enn at oppvasken er tatt, badet er rent og gulv. Hvis de bare sover en natt forventer jeg ikke annet enn at de tar ut søpla og vanner plantene.

Virker det greit at det er litt rot, men ellers rent?

De får låne din leiilighet gratis?

Da ville ikke jeg stresset. At det er Ok ryddig og rent, er vel bra nok.

Anonymous poster hash: 7fcc0...24e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har med eget sengtøy. Jeg har bare på rent laken på senga.

Jeg tilbød de å låne leiligheten som en gest og de ble glad for det. Men min mor lager litt trøbbel i valsen, hun har tilbudt seg å komme og hjelpe meg å vaske. Det er bare noen uker siden jeg vasket vinduer og kjøkken.

Må det virkelig være sååååå perfekt?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Badet ikke vasket siden i fjor høst???

Ærlig talt, vasken din må jo være helt nedstøvet? Æsj!

Anonymous poster hash: d20db...bde
  • Liker 5
Skrevet

Om de ikke er fornøyde med hvordan du bor så kan de vel la være å komme å bo hos deg om det ikke er bra nok? Da kan de jo vaske selv om det er noe de vil pirke på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De får låne din leiilighet gratis?

Da ville ikke jeg stresset. At det er Ok ryddig og rent, er vel bra nok.

Anonymous poster hash: 7fcc0...24e

Det mener jeg også. Jeg har ikke lyst å gå løs på tak og vegger og vaske ned badet og klesskap.

Jeg bruker ellers også å vaske før jeg drar på ferie, normal fredagsvask.

Men jeg har mer rot enn andre fordi jeg både maler, binder fluer og har andre hobbyer. Det er min mor som har laget denne issuen i hodet mitt nå. Måtte bare lufte det for noen og da er kg bra å ha.

Min mor er av typen som mener man må kaste alt man ikke har bruk for daglig. Vi er forskjellige. Og mitt søskenbarn er også av samme mening, men de skal jo ikke leie, bare sove noen netter.

"Mødre kan stresse opp til de grader". Sukk.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Badet ikke vasket siden i fjor høst???

Ærlig talt, vasken din må jo være helt nedstøvet? Æsj!

Anonymous poster hash: d20db...bde

Rundvask av badet. Klart jeg vasker vasken, wc, dusjvegger.

Kan du ikke lese?

AnonymBruker
Skrevet

Rundvask av badet. Klart jeg vasker vasken, wc, dusjvegger.

Kan du ikke lese?

Skrev feil, mente rundvask i fjor høst. Selvsagt vasker jeg jevnlig ellers.

Skrevet

Det er vel ingen som vasker ned kjøkken og bad før de får gjester. At alle synlige overflater, som benk, speil, dusjkabinett, vask og toalett + gulv er rent er helt ok! Du trenger ikke å vaske inni skapene, samt vegger og tak fordi du får feriegjester. Det ville ikke jeg gjort.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om de ikke er fornøyde med hvordan du bor så kan de vel la være å komme å bo hos deg om det ikke er bra nok? Da kan de jo vaske selv om det er noe de vil pirke på.

Er enig med deg. Men det er ikke hygienen jeg er bekymret for. Det er at min mor har sagt at jeg helst bør rydde alt rotet mitt ned i boden.

Jeg føler jeg blir litt irritert, men skal ikke la det gå utover henne. Hun har aldri forstått at jeg må ha det litt rotete for å trives og at jeg har hobbyer som jeg ikke kan rydde bort hver gang jeg får besøk. Det hun kaller rot er ikke nødvendigvis sannhet.

Nå føles det ut som jeg burde rydde som man gjør før en visning.

AnonymBruker
Skrevet

Men min mor lager litt trøbbel i valsen, hun har tilbudt seg å komme og hjelpe meg å vaske.

Jeg hadde sagt ja takk, jeg. Hun slipper bekymringen om skam, kusinen din slipper panikkanfall og du får et rent hjem. Vinnvinnvinn.

Anonymous poster hash: a62d1...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor har ikke støv på hjernen selv, men det hun betrakter som rot er overdrevet. Hun er alltid en pådriver til å skape dårlig samvittighet og enser ikke at andre er forskjellige.

Da kan jeg la fluebinderutstyret og staffeliet stå i fred? Hva mener dere... dumt spørsmål, men jeg får en knekk i selvtilliten når mamma setter i gang med sine meninger og jeg har bodd for meg selv i mange år, likevel henger det igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt ja takk, jeg. Hun slipper bekymringen om skam, kusinen din slipper panikkanfall og du får et rent hjem. Vinnvinnvinn.

Anonymous poster hash: a62d1...0e4

Du ville ikke sagt ja. En overengasjert mamma som skal overstyre, og gjerne foreslår det hver dag selv i varmen.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er redd for at de ødelegger ting så fjerner du det ikke.

De er familie og kommer som gjester i ditt hjem, med dine private ting.

Hadde du leid ut til fremmede via nettet e.l. hadde ting stilt seg litt annerledes.

En rundvask av veggene på badet er ve gjort på under en time emd en ny mopp på moppekosten litt ajax eller zalo? Så får du ren samvittighet og?

Vil mor komme og vaske, så la henne vaske, men ikke rydde bort alt du ikke har brukt på en uke.

Kan jo legge til at det ikke var spesielt gøy å komme til GC til en leilighet der bestikk og krusetøy var så klissent at fingrene hang i gjen når vi tok ting ut av skapet for å dekke bordet.

Dette handler om å finne den gyldne middelvei.

Anonymous poster hash: 898fe...8c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ryddet normalt, fjernet alt som jeg ikke ønsker at gjestene skal "plukke" på (inkludert "artigsakene" i kommodeskuffen), og tatt en skikkelig helgevask. Omtrent som når foreldrene mine kommer på besøk, altså. ;) Noen rundvask hadde definitivt ikke vært aktuelt. Og kanskje du er så heldig at du kommer hjem til rundvasket leilighet? :fnise:

Anonymous poster hash: e6cdf...3ab
  • Liker 3
Gjest Ciegus
Skrevet

Du er voksen, og trenger ikke høre på din mor. ;)

Skrevet

Drit i moren din. Folk har ulike standarder for hva de betegner som rot og hva de har liggende framme. Hvis det ikke er tydelig skittent hadde jeg ikke stresset mer med det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...