Gå til innhold

Datteren min på 2,5 vil helst være naken hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så fort vi kommer inn døra så går alle klærna av. Hender hun "godtar" å ha på trusa. Det er ikke noe problem for oss, men jeg fortalte det til mine besteforeldre og de syntes det var helt forferdelig og at vi ikke kan godta det. Når vi får venner el familie på besøk så kler vi selvfølgelig på hun. Veldig teit spørsmål egentlig, men det er vel helt greit at hun går naken hjemme..? Det er jo ett barn

Anonymous poster hash: 1d9f2...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje litt sært, men ikke noe ille. Har det vært sånn lenge? Tenker at det mest sannsynlig er en fase og at hun kan få lov til å ha det sånn en stund. Forutsatt at hun godtar klær når det er nødvendig ;-)

Endret av Semydfe
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt sært, men ikke noe ille. Har det vært sånn lenge? Tenker at det mest sannsynlig er en fase og at hun lant få lov til å ha det sånn en stund. Fortsatt at hun godtar klær når det er nødvendig ;-)

Har vært sånn i to tre uker. Så det er nok en fase som du sier. Takk for svar. Ts

Skrevet

Jeg går også alltid naken hjemme. Det er helt normalt :Nikke:

• Liker 4
Skrevet

Har vært sånn i to tre uker. Så det er nok en fase som du sier. Takk for svar. Ts

Da hadde jeg virkelig bare latt det gå. Som sagt -sikkert bare en fase. Eller kanskje rett og slett pga varmen nå i sommer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Truse bør hun jo kunne akseptere. Er hun varm er det hovedproblemet?

Hva med en tynn liten sommerkjole eller en topp? Samtidig som dere i positive ordlag omtaler olagget, med jevne mellomrom?

Blir hin vant til å gå uten en tråd, får du et større problem når det blir kalt igjen, eller om hun finner på at dette er ok i barnehagen eller andre steder.

Anonymous poster hash: c27e9...3ba

Skrevet

La henne få lov.. Hvor ille kan det være? sikkert godt å gå naken hjemme, sikkert varmt og klamt til henne også. Kle på henne da dere skal ut eller får besøk. Hun vil nok ha på seg klær igjen når det blir litt kjøligere i været igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn hele oppveksten, og hadde aldri problemer med å skille mellom stranda/hjemme og ute hvor det ikke var greit. Og det har blitt folk av meg også, men går fortsatt mest mulig naken hjemme og på stranda.

Anonymous poster hash: ce5c7...67b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor dere bor, men de fleste steder i landet har det vært rimelig varmt i det siste. Selv er jeg gravid og skulle gjerne bodd i kjøleskapet. Skjønner godt at det er varmt til en liten kropp! Ser ikke problemet med å gå rundt i trusa/naken.

Det er tross alt et barn vi snakker om!

Anonymous poster hash: 2b0d7...670

• Liker 6
Skrevet

Så fort vi kommer inn døra så går alle klærna av. Hender hun "godtar" å ha på trusa. Det er ikke noe problem for oss, men jeg fortalte det til mine besteforeldre og de syntes det var helt forferdelig og at vi ikke kan godta det.

Det var leit å høre at dere opplever slik avvikende oppførsel i familien deres. Det er sikkert vanskelig å takle innimellom, men dere får trøste dere med at enkelte besteforeldre bare er slik. :P

Alvorlig talt, hvorfor skulle det være problematisk at et lite barn går rundt uten klær hjemme? Og sprader hun rundt i trusa, kan det i hvertfall ikke være noe problem. Som andre har sagt, så er det ikke engang uvanlig at voksne mennekser går rundt uten eller med svært lite klær i sitt eget hjem. I denne varmen er det bare behagelig.

• Liker 4
Skrevet

At hun går i bare trusa inne, og helt naken ute i hagen f.eks. er da ikke noe problem? Litt uhygienisk å sitte helt naken i sofaen, men det er det eneste problemet jeg kan finne...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere synes det er greit, så er det vel greit? Jg hadde ikke likt det og hadde tvunget på noen lette sommerplagg :)

Anonymous poster hash: f4e92...c12

• Liker 1
Skrevet

Vår er ikke helt naken inne. Men løper rundt i bare trusa :)

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er to år og går naken nesten hele tiden når vi er hjemme. Han kler ikke av seg selv da, og bryr seg ikke noe særlig om han har klær på eller ikke. Har aldri tenkt over at det ikke er ok. De er jo så små :)

Anonymous poster hash: de155...410
Gjest New_Girl
Skrevet

Ser ikke problemet jeg da. Hvilken grunn ga besteforeldrene for at dette var helt forferdelig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke latt barnet gå helt nakent, men hatt på minimum en truse. Dette pga hygiene når hun sitter i sofa osv, men også med tanke på at hun sitter på fanget el. Jeg er også tilhenger av at barn skal ha på seg en truse ute, selv i varmen. Kan ikke forklare hvorfor siden jeg egentlig ikke har noen grunn. For min del er det bare ikke naturlig at verken voksne eller barn går rundt nakne, men så er jeg ingen naturist selv. Går aldri rundt naken hjemme, det gjør heller ikke verken små eller store familiemedlemmer. Babyer kan ligge kun i bleia, men så fort det er slutt på bleiene har alle på seg en liten truse.

Anonymous poster hash: 42db6...ca5
  • Liker 2
Skrevet

Min har også gått mest naken hjemme noen uker nå. Pga varmen. Men han får ikke sitte på møblene uten bleie eller truse, da. Nå han ute i hagen nesten hele tiden, da. Har ikke noe problem med å få ham til å forstå at han må kle på seg når vi skal på butikken av den grunn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vår datter blir 3 i september. Hun går naken hver dag når vi er hjemme. Hun blir fort veldig varm og liker ikke å ha på seg mye klær. Til tider er truse ok, men helst naken. I Hagen er hun naken, hos bestemor og bestefar er hun naken. Hun kler kun av seg der hun er kjent. Det har hendt at hun har prøvd seg på kun truse på senter eller i gata generelt, men det er ikke lov.

Dette gjelder hele året

Endret av lille-lure
Skrevet

Ser ikke helt problemet med å gå rundt i bare trusa? Vår eldste har også hatt sånne perioder. Det går over.

AnonymBruker
Skrevet

Min på 3,5 går også rundt i bare trusa inne og helst naken i hagen, vi har et lite basseng der nå, så det er vel for å slippe å ta av og på trusa. Ser ikke problemet, spesielt ikke når hun har sluttet med bleier og klarer å la være å tisse på seg. Jeg går gjerne i bikini/liten shorts hjemme også nå når det er så varmt. Hun må ha på truse inne pga hygiene, det skjønner hun. Selv tar jeg på en t-skjorte om vi får besøk, men ingen av de jeg vet om syns det er rart med en unge som går i trusa/naken nå.

Anonymous poster hash: f0725...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...