Gå til innhold

Fått en annens inkassokrav.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et brev i postkassa for noen dager siden. Det viste seg at det var lagt feil. I tillegg var det til kjæresten til han som bodde her før. Sikkert noen som syns det er feil av meg, men jeg åpnet det. For å se om jeg kunne finne noe mer info som kunne hjelpe å finne henne. Det var et inkassokrav på litt over tusen kroner. Burde jeg ringe til de som har sendt det og si ifra? Er jo kjipt for hun å ikke få det, selv om det var dumt av henne å ikke melde flytting. Men kan jo hende de som sendte det ikke har fått det med seg. Hva syns dere?

Anonymous poster hash: c933a...d3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et brev i postkassa for noen dager siden. Det viste seg at det var lagt feil. I tillegg var det til kjæresten til han som bodde her før. Sikkert noen som syns det er feil av meg, men jeg åpnet det. For å se om jeg kunne finne noe mer info som kunne hjelpe å finne henne. Det var et inkassokrav på litt over tusen kroner. Burde jeg ringe til de som har sendt det og si ifra? Er jo kjipt for hun å ikke få det, selv om det var dumt av henne å ikke melde flytting. Men kan jo hende de som sendte det ikke har fått det med seg. Hva syns dere?

Ring inkassoselskapet og si at det er feilsendt

Anonymous poster hash: 1c073...178

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen som synes det er feil å åpne andres post? Hva i helvete har du med å åpne andre sine brev? Skal du nå ringe til henne å si du har mottatt hennes brev. Og så. Hvordan skal du forklare at du har åpnet det? Makan til frekkhet!

Anonymous poster hash: 81a32...3e0
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er du en engel og har mye penger kan du jo betale inkassokravet :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle absolutt ikke åpnet det, men returnert det til avsender og opplyst utenpå konvolutten at vedkommende har flyttet.

Tror du var litt vel nysgjerrig her...!

Anonymous poster hash: e75db...4ef

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sto det ikke avsender utenpå konvolutten?

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen som synes det er feil å åpne andres post? Hva i helvete har du med å åpne andre sine brev? Skal du nå ringe til henne å si du har mottatt hennes brev. Og så. Hvordan skal du forklare at du har åpnet det? Makan til frekkhet! Anonymous poster hash: 81a32...3e0

Beklager at jeg prøver å hjelpe da!!! Så det hadde vært bedre om jeg bare kasta det og ga faen?!

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lå å åpne andre sine brev, selv om de er havnet i din postkasse. Du skulle istedet skrevet "Retur Ukjent" på brevet og så postet det på nytt. Deretter skulle du ringt inkassobyrået for å gi beskjed om at hun hadde flyttet.

Anonymous poster hash: b4528...8d8
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er du en engel og har mye penger kan du jo betale inkassokravet :)Anonymous poster hash: 1c073...178

Det var jo det minste vedkommende burde ha gjort etter å ha åpnet og lest andres post!

Anonymous poster hash: e75db...4ef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Beklager at jeg prøver å hjelpe da!!! Så det hadde vært bedre om jeg bare kasta det og ga faen?!

Nei, men nå står det jo navn på utsiden, slik at du ikke trenger å åpne det, så du kunne bare ringt?

Anonymous poster hash: 129bc...0d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Returnere til avsender er hva vanlige folk gjør. Du var bare nysgjerrig du.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lå å åpne andre sine brev, selv om de er havnet i din postkasse. Du skulle istedet skrevet "Retur Ukjent" på brevet og så postet det på nytt. Deretter skulle du ringt inkassobyrået for å gi beskjed om at hun hadde flyttet.

"Lov", skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel strengt talt ulovlig å åpne andre sin post..

Anonymous poster hash: 86950...8d8
  • Liker 11
Gjest Blondie65
Skrevet

Det du gjør er å skrive utenpå konvolutten at det er feiladressert og leverer det i nærmeste postkasse. Det er alt du trenger å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men nå står det jo navn på utsiden, slik at du ikke trenger å åpne det, så du kunne bare ringt? Anonymous poster hash: 129bc...0d2

Ringt til hvem? Sto ikke firmanavn på utsiden nei, da hadde jeg søkt på det.

AnonymBruker
Skrevet

Lim igjen konvolutten og send det i retur til inkassoselskapet.

Bakpå skriver du at vedkommende har flyttet til ukjent adresse, hilsen ny leieboer på samme adresse, eller noe sånt.

Er en fordel å lime ullstendig over navnet i vinduet og skrive retur på lappen eller klarer ikke posten å få sendt det i retur. I tillegg kan du få krav om returporto fra posten.

vær obs på at gjør du ingenting kan får du flere krav i postkassa og hun som er skyldneren får ikke mulighet til å ordne opp for seg.

Anonymous poster hash: b2907...70d

AnonymBruker
Skrevet

Returnere til avsender er hva vanlige folk gjør. Du var bare nysgjerrig du.

Avsporing: Hva ligger i uttrykket "vanlige folk"? Hva er da de som ikke kommer under kategorien "vanlige folk"?

AnonymBruker
Skrevet

Kaste det??? Les hva jeg svarte deg ovenfor du. Du har ikke LOV til å åpne andres brev. Du skulle sendt det i retur uåpnet og med "RETUR UKJENT" skrevet på brevet. Det er faktisk tillatt å tenke litt her i landet og du har ingen grunn til å bli sint på oss, som har fortalt deg, på en skikkelig måte hva du burde og ikke burde gjort.

• Liker 5
Skrevet

At det er åpnet er ikke så nøye, mange åpner posten uten å lese navn og adresse på den først. Det er bare å tape den igjen og returnere til avsender. Dette koster deg ingenting annet enn en tur til nærmeste postkasse. Det er avsender (inkassobyrået) som eventuelt får regning for portoen.

Du krysser ut vinduet, under skriver du "RETUR, adressat flyttet, ny adresse ukjent". Eller lignende.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At det er åpnet er ikke så nøye, mange åpner posten uten å lese navn og adresse på den først. Det er bare å tape den igjen og returnere til avsender. Dette koster deg ingenting annet enn en tur til nærmeste postkasse. Det er avsender (inkassobyrået) som eventuelt får regning for portoen.

Du krysser ut vinduet, under skriver du "RETUR, adressat flyttet, ny adresse ukjent". Eller lignende.

Så da sender de det til avsender? Takk :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...