Gå til innhold

Har gått på aap, ingen jobb i sikte, ingen penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i noen år gått på aap. Det er noen måneder siden og jeg har siden da levd på oppsparte midler. Jeg har enda ikke fått jobb og mine oppsparte midler er snart brukt opp. Kan jeg søke om sosial støtte eller noe sånt. Hva har jeg egentlig krav på?

Anonymous poster hash: 0a8c6...55c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakket du ikke med AAP konsulenten din om dette?

Du kan ha rett på sosialstønad dersom du deltar i oppfølgingstiltak mot jobb fra sosialtjenesten.

Anonymous poster hash: 33789...2ba
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel penger på AAP? Hvor mye? Er du alene? Og hvor bor du?

Anonymous poster hash: 37e07...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke sjuk så får du ikke noe mer enn hva aap tilsier. Jeg antar at du ikke får 66% av lønnen din pga du har hatt lite utbetalt. Så du får minstesats på aap.. Noe som er under 13.000 etter skatt.

Du må nok bare komme deg i arbeid. Og 2år med jobb søking? Det er bare tull at du ikke har fått jobb.

Anonymous poster hash: 720ff...415
AnonymBruker
Skrevet

Til dere to over, vedkommende har brukt opp sine rettigheter på AAP og står nå uten midler og lurer derfor på hva h*u kan ha rett på.

Anonymous poster hash: 33789...2ba
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal ta opp forbrukslån og leve av det. Så om du ikke får jobb om et par år så tar du opp mer lån :)!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i utdanning og jeg har siste året søkt jobber, men har ikke fått noen jobb enda. Spydige kommentarer kan dere spare dere for. Jeg har forsøkt utallige ganger å komme i snakk med min saksbehandler hos nav, og får alltid til svar de skal ringe meg opp igjen i løpet av to virkedager og ingenting skjer. Derfor spør jeg her, for kommer ingen vei på telefonen. TS

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. du sier at ikke et gamlehjem, bensinstasjon, vaskejobb, ryddejobb ikke fins i nærheten av hvor du jobber? bartender, postmann? Hvorfor kan du ikke ta en sånn jobb mens du søker på drømmejobben din?

Du har sjøl deg selv og takke. Sosial støtte. Herregud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. du sier at ikke et gamlehjem, bensinstasjon, vaskejobb, ryddejobb ikke fins i nærheten av hvor du jobber? bartender, postmann? Hvorfor kan du ikke ta en sånn jobb mens du søker på drømmejobben din?

Det er vel en grunn til man har vært på aap. Og min grunn utelukker dessverre sånne jobber. TS

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til man har vært på aap, men du er jo ikke på aap lengre? Så du har jo ikke den grunnen mer.

Tullball. Hadde du vært syk så hadde du hatt aap og gått en annen vei. Du slutter ikke på aap før du er inne i en vanlig jobb. + Du kan jobbe når du går på aap.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til man har vært på aap, men du er jo ikke på aap lengre? Så du har jo ikke den grunnen mer.

Tullball. Hadde du vært syk så hadde du hatt aap og gått en annen vei. Du slutter ikke på aap før du er inne i en vanlig jobb. + Du kan jobbe når du går på aap.

Man får aap i maks 4 år. Det har jeg fått. Grunnen min har vært den samme hele livet, så er ikke noe ny grunn, som plutselig vips blir borte. Jeg har vært i utdanning og har ikke bare sittet på ræva og ingenting gjort. Jeg har søkt jobber, mange jobber. Men når man får til svar det er 250 søkere på en stilling 2 uker før fristen går ut, så sier det seg selv det ikke er så enkelt å få jobb. TS

• Liker 5
Skrevet

Håper det løser seg TS.

Har selv AAP og skal straks begynne å studere hvis jeg kommer inn da. Vet at det ikke er så enkelt som mange skulle tro det med å få jobb. Man vet ikke hvordan det egentlig er før man har hatt beina i det selv :)

:hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor søkte du ikke om å få AAP forlenget? Fireårsgrensen er ikke absolutt.

Anonymous poster hash: 80359...e09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sosialstønad er da eneste stønaden. Ta kontakt med NAV Sosial i morgen.

Anonymous poster hash: 2b069...54b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klapp nå igjen. Ikke alle er i stand til å få en jobb. Er det så fryktelig vanskelig for deg å forstå? Folk er som deg, folk dømmer, de finner feil og de ekskluderer folk. Dette gjelder i arbeidslivet også.

Anonymous poster hash: dd71b...4aa

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

AAP er tidsbegrenset. Noen kan, hvis visse vilkår er oppfylt, få forlenget perioden, men man bør ikke ta det for gitt. Sitter man der da etter 4 år, fremdeles med de samme fysiske/psykiske plagene som førte en inn under Nav til å begynne med, vel, da sliter man. Forsøk å søke på en jobb, og ikke bare konkurrere med andre søkere, men i tillegg måtte forklare arbeidsgiver at man krever bittelitt tilrettelegging. Gjett hvilken søknad som havner i søppelarkivet?

Anonymous poster hash: 826d3...b45

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Klapp nå igjen. Ikke alle er i stand til å få en jobb. Er det så fryktelig vanskelig for deg å forstå? Folk er som deg, folk dømmer, de finner feil og de ekskluderer folk. Dette gjelder i arbeidslivet også.

Anonymous poster hash: dd71b...4aa

Litt som han i oljebarna. http://www.vgtv.no/#!/video/81058/oljebarna-naver

Jobber ikke med noe som man ikke vil. Og er ikke denne personen istand til å¨ta noen som helst jobb.. kun en vis jobb så er det utrolig rart h*n ikke fikk forlenget aap.

Virker ut som personen kun vil ha drømmejobben, mens andre må ha drit jobber til dem får sin drømmejobb oppfylt. Ingen vil ha en sånn person i arbeid som ikke har ståpå vilje.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at nav faktisk må punge ut penger til slike som nekter å jobbe.

Anonymous poster hash: d7d15...513
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper det ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: bfa40...9d6
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan slutte å anta ting. Dere kjenner ikke personens problemer!!!

Anonymous poster hash: bfa40...9d6
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...