Gå til innhold

Hvorfor kan jeg ikke dra ut én gang uten drama?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren ønsker mer pusterom,greit nok. Så da ga jeg han anledning til å være hjemme alene ikveld,så skulle jeg ut med en vennegjeng. Det som da skjer er at jeg kommer hjem for én time siden,og finner han og kompisen i hver sin ende av sofaen. Begge to helt borte. Får liv i kompisen som da har kuttet all slags form for kontakt med meg fordi han misliker meg,og jeg ber han om å gå og legge seg i gjestesenga. Så kommer samboeren etter,skal ha en "alvorsprat" i beruset tilstand med han. Greit nok,han skulle bruke to min. Jeg fikser meg,legger meg i senga naken fordi jeg hadde sagt at han skulle få seg noe ikveld tidligere på dagen,og venter..Og venter..Etter en stund kommer han opp og da skal de dra og kjøpe burger.. Er det feil av meg å bli sint? Jeg kan også opplyse om at jeg sa spesifikt at jeg ikke er begeistret for at kompisen skal ligge over,og han lovte meg også at han ikke skulle gjøre det mtp forholdet mellom oss.. Hvordan skal jeg reagere?

Anonymous poster hash: 07af4...4c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren ønsker mer pusterom,greit nok. Så da ga jeg han anledning til å være hjemme alene ikveld,så skulle jeg ut med en vennegjeng. Det som da skjer er at jeg kommer hjem for én time siden,og finner han og kompisen i hver sin ende av sofaen. Begge to helt borte. Får liv i kompisen som da har kuttet all slags form for kontakt med meg fordi han misliker meg,og jeg ber han om å gå og legge seg i gjestesenga. Så kommer samboeren etter,skal ha en "alvorsprat" i beruset tilstand med han. Greit nok,han skulle bruke to min. Jeg fikser meg,legger meg i senga naken fordi jeg hadde sagt at han skulle få seg noe ikveld tidligere på dagen,og venter..Og venter..Etter en stund kommer han opp og da skal de dra og kjøpe burger.. Er det feil av meg å bli sint? Jeg kan også opplyse om at jeg sa spesifikt at jeg ikke er begeistret for at kompisen skal ligge over,og han lovte meg også at han ikke skulle gjøre det mtp forholdet mellom oss.. Hvordan skal jeg reagere?

Det er noe som skurrer.

Hvordan har dere det sammen

Anonymous poster hash: 04820...c48

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det ikke bra sammen. Han beviste for meg ikveld hvor mye jeg betyr for han..

Ts

Skrevet

Det er veldig vanskelig å skjønne hva du skriver, men om jeg har tolket det riktig så har det jo ikke skjedd noe som helst her, annet enn at dere har en elendig kommunikasjon. Du har altså ingen grunn til å være sint; dårlig kommunikasjon er begges feil.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bruker han vanligvis ikke å få anledning til å være alene hjemme om kveldene?

Evt hvorfor?

Skal han helst ikke ha kamerater på besøk hjemme mens du er på byen?

Anonymous poster hash: 04820...c48

Skrevet

Litt av et drama dette ja.

Skrevet

Hva er problemet med at han har besøk av en kompis og at de har sovnet på sofaen? Du var da uansett ute, kunne du ikke ha gått og lagt deg når du kom hjem istedet? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Du er bare forbannet pga 1)det ble ikke noe på deg, 2)feil kompis var på besøk.

Get a grip

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet med at han har besøk av en kompis og at de har sovnet på sofaen? Du var da uansett ute, kunne du ikke ha gått og lagt deg når du kom hjem istedet? :vetikke:

Jeg tenker det samme. Du var oppe like sent. Du var ute til sent, han var oppe hjemme til sent. Ville sagt det var verre å være ute til så sent, hvis noe av det i det hele tatt var et tema.

Du skulle gi ham et pusterom. Da burde du jo bare gått og lagt deg da du kom hjem. Hvorfor så sur? Du blir ikke tiltrekkende for ham når du viser at du er sur. Forventer du at han skal gladelig komme inn til deg og få lyst på deg når du har vist at du er sur.

Mener du virkelig at han ikke skal være med sin egen kompis bare fordi du ikke liker ham?

Du skriver at han hadde lovt deg å ikke gjøre det pga forholdet dere imellom. Betyr det at han lovte deg å ikke være mer med kameraten sin?

Greit nok at du ikke har noe til overs for kameraten. Kanskje er han ikke noe sympatisk i det hele tatt. Men uansett din samboer er voksen og et selvstendig individ. Du kan si din mening. Men han må få kontrollere over hans eget liv og ta sine beslutninger selv.

Synes ikke det virker som du gir ham mye pusterom.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke at det har skjedd noe å ta på vei for her. Å trenge pusterom betyr også å ha mer kontakt med kameraten(e). Man skal aldri blande seg inn i vennskap selv om man ikke liker kjærestens kompis /venninne. Det er nok å være høflig, gjestfri og imøtekommende - som man også ofte må i familiesammenheng.

Jeg er kjent for å si min mening, men liker jeg ikke noen, holder jeg stort sett det for meg selv så lenge de ikke tråkker meg på tærne. Man kan ikke like alle. Noen ganger misliker man en annen fordi man ser ubevisste sider av seg selv, sider man ikke vil vedkjenne seg - hos den andre.

Det er heller ikke rart at han ikke ville ha sex når kompisen ligger på gjesterommet ved siden av eller skulle han be kameraten vente på grunn av at du lå og ville ha oppmerksomhet? At du har forespeilet at det kan bli kos senere på natten betyr ikke at det MÅ gjennomføres. Man kan ikke planlegge alt. Har man besøk tar man hensyn, og når det ble foreslått å gå ut og kjøpe burger kom du i annen rekke. Noen ganger skjer det.

Håper ikke du er like kontrollerende som du kan virke i denne tråden. Kanskje kameraten ikke liker deg fordi du virker som en kontrollfreak? Har du spurt han?

Lag ikke noen konflikt av at din samboer har en kompis du misliker. Er det noe du er uenig i, tar du det opp med den det gjelder. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bedt eksen gjennom mange år og hans kamerater dempe seg litt (de spilte kort, sjakk, terninger m.fl) fordi jeg skulle opp ekstra tidlig og på jobb, men vi ble ikke uvenner av den grunn.

Dere har et gjesterom. Hvis kompisen er av den sorten som alltid blir i flere dager, ville jeg tatt det opp med samboer. Eller direkte med gjesten mens samboer var tilstede.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Vi har det ikke bra sammen. Han beviste for meg ikveld hvor mye jeg betyr for han..

Ts

Du. Iblant må en regne med å bli nedprioritert. Og menn kan faktisk ha andre ønsker enn sex hele tiden!

Dette handler nok om din stolthet og forfengelighet?

Get over ut. Dette sier da virkelig ikke noe om hvor mye du betyr for ham!

Om det ikke ligger mye mer bak her da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...