Gå til innhold

familieinnvandring etter bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har googlet og styrt, men finner ikke ut av dette:

Forloveden min er fra et afrikansk land, og vi tenkte å gifte oss i et tredjeland med sjømannsprest.

Hvordan blir det med familiegjenforening? Kan han komme hit på besøksvisum, for deretter å søke om familiegjenforening og så oppholde seg her til vi får svar?

Eller må han søke i hjemlandet og vente der?

Erfaringer og råd ønskes :)

Anonymous poster hash: 8dae0...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en bekjent som giftet seg med en fra utlandet. (Uten fast opphold i Norge.) De bor nå i hvert sitt land, og har søkt familiegjenforening. Jeg kjenner ikke detaljene, det kan hende han tidligere har vært her på turistvisum og ikke får nytt, eller at det er andre grunner til at han ikke får oppholde seg i Norge mens søknaden behandles.

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Det kommer Ann på hvilke regler som gjelder for det landet han er fra. Fra noen land, feks Thailand er det enkelt. Fra Tyrkia er det veldig vanskelig.

Skrevet

Well, Einstein. Får ikke svar på det jeg lurte på, ikke på UDI sine sider og ihvertfall ikke på linken du sendte.

Anonymous poster hash: 8dae0...9e3

Javel smartass, her er flere linker.

http://www.udi.no/skal-soke/familieinnvandring/med-norsk-eller-nordisk-statsborger/?f=nor&c=mng

http://www.udi.no/skal-soke/besok-og-visum/besoksvisum-til-norge-gul/#Besoke-ektefellen-eller-samboeren-din-2

Ja, han kan søke om besøksvisum, og så vidt jeg vet er det mulig å oppholde seg i Norge mens søknad om familiegjenforening blir behandlet. Men mulig det er andre regler avhengig av hvor søkeren er fra.

Altså når du ikke en gang skriver hvor typen din er i fra, så er det ikke lett for andre å hjelpe deg. Finner du ikke svar på UDI sine sider så ta kontakt email/ring dem~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...