Gå til innhold

Dårlig plass i integrerte kombiskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pusser opp kjøkkenet og grunnet plassmangel er jeg nødt til å gå for et kombiskap. Noen som har erfaring? Er det dårlig med plass til mat? Skal ha vanlig størrelse og med fryser nederst.

Anonymous poster hash: a5e2d...2f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke så voldsomt med plass nei. Har hatt det selv i 4 mnd nå. Det går stort sett greit i hverdagen. Men ser at når jeg skal ha selskap og kanskje må ha plass til ekstra mat og kanskje en kake eller to, ja, da har jeg et problem.

Så har innsett at jeg må ordne plass på vaskerommet og ha et ekstra kjøleskap der.

Anonymous poster hash: 269d8...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er helt grei plass, jeg. Vi er to voksne. Men merker jo at man må være litt selektiv til hva man har i skapet når man skal ha selskap, f.eks. Det verste er faktisk fryserplassen. Altfor liten for vårt bruk, så vi har kjøpt et benkhøyt fryseskap i tillegg.

Anonymous poster hash: ac832...ffc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er en familie på fire, og jeg syns det går greit i det daglige. Hadde jeg hatt plass til stort kjøleskap ville jeg helt klart valgt det, men ønsker både kjøl og frys på kjøkkenet så da blir det sånn. Har fryser og ekstra kjøleskap i kjelleren, men det brukes sjelden da det er et stykke å gå.

Anonymous poster hash: e10b5...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ikke et kombiskap men et vanlig kjøleskap. Er familie på 4 så det går helt greit i hverdagene, men ønsker et kjøleskap nr 2. Blir plass mangel ved eks grillfester eller selskap generelt med mye mat og kaker. Håper utbyggere i fremtiden lager litt større kjøkken med tanke på plass for flere kjøleskap evnt custommade tilpasset behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er en familie på fire, og får ikke plass til all mat i kjøleskapet. Vi har et kombiskap på kjøkkenet, og på vaskerommet har vi et kjøleskap til pluss to fryseskap.

Anonymous poster hash: c27d0...719
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi er to voksne og en baby, og får ikke plass til ukeshandel i kombiskap(altså pålegg og middager).

Det klarer ikke holde godt nok på temperatur, og jeg har prøvd flere merker over årene.

Neste gang jeg skal ha nytt blir det separat kjøleskap, samt egen frys/fryseskap.

Anonymous poster hash: 2b9df...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye plass man har så blir det for lite. Har nå side-by-side (to separate fullhøyde skap - kjøleskap og fryser), en liten fryser og en stor bred fryser med topplokk, men til tider er det vanskelig å få frosset alt man vil.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Vi er to voksne og de siste årene har jeg hatt kombiskap. Synes det går helt greit til vanlig. Var vant til større før da jeg hadde et stort kjøleskap på kjøkken og fryser i bod i sokkeletasjen. Har vent meg til å ikke fryse så mye og er faktisk mer fornøyd nå enn tidligere når jeg hadde en stor fryseboks. Da frøs jeg ned altfor mye, så en gang i blant måtte jeg gå skikkelig til verks å kastet da en haug med mat som hadde ligget altfor lenge.

Nå fryser jeg helst bær og middagsrester samt litt sauser og kraft. Må alltid ha plass til is .. det er viktig :fnise:

I julen når jeg har mye store selskaper så bruker jeg hagestuen til oppbevaring av grønnsaker og frukt - der er det iskaldt vinterstid. Setter også større kaker der ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er svært fornøyd med mitt kombiskap.

Hva med å supplere?

Kjøleskap eller Fryser

Dørene kan du f.eks designe som skuffer, slik at de passer bedre inn i resten av kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 6567b...d78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar og råd. Jeg bor alene. Er jo mulig å få gjort noe med det på sikt, som ved å kjøpe en fryser. Vet bare ikke hvor jeg skulle ha plassert den.

Veldig god idé med integrert fryser, men jeg har dessverre ikke plass. Har kun et skap jeg kunne ha brukt til det, men det skapet måtte være 40 cm for å få det til å gå opp.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Takk for svar og råd. Jeg bor alene. Er jo mulig å få gjort noe med det på sikt, som ved å kjøpe en fryser. Vet bare ikke hvor jeg skulle ha plassert den.

Veldig god idé med integrert fryser, men jeg har dessverre ikke plass. Har kun et skap jeg kunne ha brukt til det, men det skapet måtte være 40 cm for å få det til å gå opp.

TS

Hvis du er alene så er det vel begrenset behov for mer enn et kombiskap?

Det kommer jo selvsagt litt an på hvor man bor, men de fleste steder er butikker så tilgjengelige at man ikke har behov for å hamstre så mye som tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, det er veldig sant, men jeg liker å ha plass til en god del grønnsaker osv. Kjøleskapet har en tendens til å fylle seg opp veldig raskt. Har to butikker rett utenfor døren, så det skal nok gå greit. :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...