Gå til innhold

50% jobb, dagpenger, egenmelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg jobber 50%, og får dagpenger for de resterende 50%.

På mandag skulle jeg jobbet en halv dag, men var hjemme med UVI, så jeg brukte egenmelding. Skal jeg nå huke av på meldekortet at jeg har vært for syk til å ta arbeid, eller hvordan blir dette? Skal jeg krysse av for at jeg har jobbet den dagen, siden jeg har brukt egenmelding? Jeg er helt i blinde, og aner ikke hvordan dette fungerer, så håper noen der ute har noen tips!

Anonymous poster hash: 9336d...e26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg jobber 50%, og får dagpenger for de resterende 50%.

På mandag skulle jeg jobbet en halv dag, men var hjemme med UVI, så jeg brukte egenmelding. Skal jeg nå huke av på meldekortet at jeg har vært for syk til å ta arbeid, eller hvordan blir dette? Skal jeg krysse av for at jeg har jobbet den dagen, siden jeg har brukt egenmelding? Jeg er helt i blinde, og aner ikke hvordan dette fungerer, så håper noen der ute har noen tips!

Hvorfor får du dagpenger for de resterende 50%? Det syns jeg er veldig rart. Hvis man jobber så mye som 50% har man ikke rett til å få 50% støtte fra nav.

Men for å svare på spørsmålet ditt så må du huke av at du var syk.

Anonymous poster hash: c6af2...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får du dagpenger for de resterende 50%? Det syns jeg er veldig rart. Hvis man jobber så mye som 50% har man ikke rett til å få 50% støtte fra nav.

Tror du jeg hadde fått dagpenger om jeg ikke hadde rett på det?

Les deg opp, om man har jobbet 100% i en viss tid, og så går ned til 50%, så har man rett på dagpenger.

AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp, om man har jobbet 100% i en viss tid, og så går ned til 50%, så har man rett på dagpenger.

Når man er syk og får dagpenger så skal Nav informeres samme dag at du er syk. Så det kan god være du ikke får betalt for den dagen.

Anonymous poster hash: 40122...402

AnonymBruker
Skrevet

Man har kanskje rett på dagpenger men ikke 50% i tillegg til at man jobber 50 % det kan jeg aldri tro. det skal ikke lønne seg å gå på dagpenger, så da tror jeg det er noe galt... For ingen som jobber 50% får 50% i tillegg fra nav.

Skrevet

Kopiert direkte fra nav.no:

Du kan få graderte (reduserte) dagpenger hvis du
  • er delvis arbeidsløs og arbeider 50 prosent eller mindre av den fastsatte vanlige arbeidstiden din. Utbetalingen graderes i forhold til antall timer du har arbeidet i meldeperioden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...