Gå til innhold

Splitte par i bryllup.

107 stemmer

1. 1. Hva legger du i å "splitte par" under bryllupsmiddagen?

• Paret må ha hverandre til bords.
      25
    • Paret må sitte ved siden av hverandre.
      41
    • Paret kan sitte på hver sin side av bordet, men nærme nok til å snakke sammen
      41
  2. 2. Er det greit å splitte par?

• Nei, partnere skal alltid ha hverandre til bords
      36
    • Nei, partnere skal sitte ved siden av hverandre (trenger ikke ha hverandre til bords)
      28
    • Ja, hvis partneren sitter i "samtaleavstand", på den andre siden av bordet.
      15
    • Det er greit, partnere trenger ikke sitte i nærheten av hverandre.
      9

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar det for gitt at de som takker ja til å komme i bryllup gjør det fordi de vil omgås noen andre enn mannen/kona som de bor sammen med, og kommer derfor ikke til å ha problemer med å splitte par.

Seriøst, du tror at alle som takker ja til bryllup gjør det for å omgås noen andre? Ser det for meg, at folk river opp invitasjonen og sier yessss! Endelig en kveld på god avstand fra ektefellen. :plystre:

Min teori har vært at folk takker ja til bryllup enten fordi de vil se noen de kjenner bli gift, eller i noen tilfeller av pliktfølelse. Men så feil kan man tydeligvis ta.

Anonymous poster hash: a8946...b92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst, du tror at alle som takker ja til bryllup gjør det for å omgås noen andre? Ser det for meg, at folk river opp invitasjonen og sier yessss! Endelig en kveld på god avstand fra ektefellen. :plystre:

Min teori har vært at folk takker ja til bryllup enten fordi de vil se noen de kjenner bli gift, eller i noen tilfeller av pliktfølelse. Men så feil kan man tydeligvis ta.

Anonymous poster hash: a8946...b92

Man trenger ikke å bli glad for å bli plassert unna ektefellen, men trenger man å gjøre et problem ut av det, det var poenget mitt.

Man kan vel sitte sammen under sermonien, etter middagen og ellers på dagen. Med mindre man blir plassert kun ved ukjente man har null kjemi med, så ser jeg ingen grunn til at det skal være så utrolig kjipt å være på fest og prate med forskjellige folk. Er man voksen og ellers normalt fungerende i sosiale settinger så er det jo ingen problemer.

• Liker 2
Skrevet

Vi splittet ikke par og selv om intensjonen om å splitte par kanskje er god så tror jeg det tryggeste er å la par sitte sammen. Ville heller ikke plassert de ovenfor hverandre, men ved siden av hverandre som et par.

Hadde jeg blitt splittet fra mannen tror jeg at jeg hadde syntes det var ganske rart. Hadde nok tålt det, men det er som noen sier gøy å mimre om opplevelser og minner man har sammen - om vi satt på hvert vårt bord ville vi ikke fått delt begivenheten på samme måte.

AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med "ha hverandre til bords"? Hva er forskjellen på å sitte ved siden hverandre og å ha hverandre til bords?

Anonymous poster hash: a7aa4...43e
Skrevet

I utgangspunktet liker jeg ikke å bli splittet. Bryllupsmiddager varer lenge, og da er det godt å ha en samtalepartner man vet man fungerer med.

Om brudefolket har plassert meg ved siden av noen de VET jeg snakker godt med, er det ikke noe problem :) (men det at jeg en gang på fylla snakket med dama til en kompis av brudgommen betyr ikke at vi automatisk "snakker godt").

Skrevet

Hva menes med "ha hverandre til bords"? Hva er forskjellen på å sitte ved siden hverandre og å ha hverandre til bords?

Anonymous poster hash: a7aa4...43e

Damen sitter på mannens høyre side når de har hverandre til bords. Damen som sitter på mannens venstre side sitter "bare" ved siden av han. Tidligere var det en etiketteregler om dette, mannen skulle blant annet først samtale med sin borddame. Nå er den eneste praktiske betydningen (i alle fall som jeg kan komme på) når dansen innledes med polonese, da går mannen sammen med sin borddame, og tar den første dansen sammen.

Skrevet

Jeg hadde blitt ordentlig lei meg av å bli splittet. Litt fordi jeg blir stille med nye folk, og når det ikke er så mange jeg kjenner - men det hender at jeg blir veldig mutt når det er folk som jeg også har vært med noen ganger før. Jeg har bare lært meg å leve med det, men jeg hadde satt veldig stor pris på selv å få sitte med samboer. Så det å føre samtaler med mennesker som er bekjente og sånt, det er jeg ikke så veldig god på. Jeg kan godt putte inn et ord her og der men ikke mye.

Jeg har vært i bryllup der jeg har blitt splittet, og det var ikke en gøy opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...