Gå til innhold

Splitte par i bryllup.

107 stemmer

1. 1. Hva legger du i å "splitte par" under bryllupsmiddagen?

• Paret må ha hverandre til bords.
      25
    • Paret må sitte ved siden av hverandre.
      41
    • Paret kan sitte på hver sin side av bordet, men nærme nok til å snakke sammen
      41
  2. 2. Er det greit å splitte par?

• Nei, partnere skal alltid ha hverandre til bords
      36
    • Nei, partnere skal sitte ved siden av hverandre (trenger ikke ha hverandre til bords)
      28
    • Ja, hvis partneren sitter i "samtaleavstand", på den andre siden av bordet.
      15
    • Det er greit, partnere trenger ikke sitte i nærheten av hverandre.
      9

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du ikke hadde hatt bordkort og de kunne sitte hvor de ville, hadde de da splittet seg selv, tror du?

De hadde vel blitt stående i total forvirring og ikke satt seg før noen fortalte hvor. Men ja, jeg tror de ville satt seg ved siden av andre enn partneren. Det gjør vi ofte også i mer uformelle sammenkomster. Unntaket er når det kommer en ny kjæreste inn i familien, da sitter gjerne paret sammen (både i selskaper med og uten bordkort.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er dessverre naivt. Det er veldig vanlig at folk sliter med sosial angst uten at noen merker det. Og det er ikke sånt man bare forteller på samme måte som om man er diabetiker eller vegetarianer.

Anonymous poster hash: a8946...b92

Ofte kan du ikke se på folk at de sliter med sosial angst, det er jeg fullt klar over.

Som sagt, vi kjenner de vi har invitert, og vet at ingen sliter med den typen på problemer. Jeg akter ikke gå i detalj om hvordan jeg kan være så sikker på det.

Skrevet

Men i alle dager. Nå er jeg forvirret. Du spurte vel i hovedinnlegget ditt hva det vil si å splitte par og hvorfor man gjør det? Og siden du retter mitt galt (jada jeg tok feil og det er ikke noe problem :;-), så vet du jo det allerede.

Du har jo som du sier bestemt deg, og kjenner alle dine gjester så godt at du vet at de alle vil like den løsningen du skisserer. Da er vel saken i boks da? Du vet hvorfor tradisjonen er som den er, du har fått mange innspill på hvorfor flere av oss ikke foretrekker det, og du har bestemt deg for hvordan du ønsker å gjøre det. Kjempefint :-). Case closed.

Ren nysgjerrighet. :laugh: Det å ikke splitte par var en helt ukjent tanke før jeg leste om det her på kg, og lurte på hva som var så ille med det. Utrolig hvor mye jeg har lært av å være nysgjerrig.

Det er en som sikkert ville foretrukket å sitte sammen med en partner, men når han ikke har en kjæreste blir jo det uaktuelt. :laugh: I stedet skal han få sitte sammen med en god venn og andre vi vet han er trygg på.

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg liker den tråden.:jepp: Igjen, splitting av par er en uting.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ber ikke om råd. Jeg er nysgjerrig på hvordan dere tenker, og har lært en del av svarene.

Jeg ser at mange på kg misliker å bli splittet, men det er ikke brukere av kg vi har invitert. Som nevnt flere ganger, vi kjenner gjestene våre og vet at denne motstanden mot å splitte par ikke deles av dem.

Ingen har angst, ingen er på kg. Godt du kjenner alle til bunns :)

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor man ønsker å splitte par, jeg? Det er ikke noe jeg ville likt. For meg betyr det at jeg ikke får sitte ved siden av samboer.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt splittet, og det var den kjipeste festen jeg har vært på.

Jeg er ekstrovert og har ingen problemer med å snakke med andre - men vi var invitert som par, og jeg var lei av å være den som "jo bare kunne snakke med hvem som helst som var vanskelig å plassere".

Ja, jeg er ekstrovert og kan godt smalltalke en hel kveld - men jeg vil mye heller ha en hyggelig kveld med kjæreste og venner fremfor å sitte med fremmede.

Hadde jeg vært singel hadde jeg foretrukket å sitte med venner da også. En annen singel mann jeg sannsynligvis passert sammen med i tillegg, helt flott - men på "kjenner ingen-bordet" når jeg er der med partner og/eller venner? Nei.

Anonymous poster hash: b4354...684
  • Liker 9
Skrevet

Ingen har angst, ingen er på kg. Godt du kjenner alle til bunns :)

Jeg kjenner selvfølgelig ikke alle til bunns. For alt jeg vet kan hele gjengen være på kg. Jeg har ikke sagt at ingen har angst, jeg har sagt at de ikke sliter med sosial angst. Og hvis noen av de inviterte er på kg, og synes det er ille å ikke få sitte ved siden av partneren bare gi beskjed, så skal vi selvfølgelig ta hensyn til det.

Hvem skal vi ta hensyn til? En gjeng ukjente her på kg? Eller folk vi faktisk kjenner?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke "bare å gi beskjed" om at man har sosial angst. Men virker som du ikke vil forstå dette, eller endre på noenting uansett, så hvorfor spørre? En hel tråd av ren nysgjerrighet på hvorfor andre gjør ting annerledes enn dere?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg kommet i et sosialt lag og vi ble splittet hadde jeg syntes det hadde vært ufint gjort av de som bestemmer bordplasseringen. Jeg hadde ikke likt det og da hadde ikke jeg ikke akkurat kalrt å være blid og bidra så mye med god stemning som jeg ellers sikkert ville prøvd. Ser liksom ikke vitsen, hva vinner brudeparet på det? "bare vi som har lov å sitte ved siden av hverandre ingen andre får vise at de er kjærester"..

Anonymous poster hash: b73ef...e00
  • Liker 13
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg kjenner selvfølgelig ikke alle til bunns. For alt jeg vet kan hele gjengen være på kg. Jeg har ikke sagt at ingen har angst, jeg har sagt at de ikke sliter med sosial angst. Og hvis noen av de inviterte er på kg, og synes det er ille å ikke få sitte ved siden av partneren bare gi beskjed, så skal vi selvfølgelig ta hensyn til det.

Hvem skal vi ta hensyn til? En gjeng ukjente her på kg? Eller folk vi faktisk kjenner?

Du tar selvfølgelig hensyn til dine gjester, vi kjenner de jo ikke.

Det handler forøvrig i de fleste tilfeller ikke om sosial angst, men om hva som er hyggeligst for gjestene. Man overlever en kveld uten partneren sin, men det er hyggeligere å sitte ved siden av hverandre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt. De tre alternativene er fullgode for meg.

Anonymous poster hash: d4832...142
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg kommet i et sosialt lag og vi ble splittet hadde jeg syntes det hadde vært ufint gjort av de som bestemmer bordplasseringen. Jeg hadde ikke likt det og da hadde ikke jeg ikke akkurat kalrt å være blid og bidra så mye med god stemning som jeg ellers sikkert ville prøvd. Ser liksom ikke vitsen, hva vinner brudeparet på det? "bare vi som har lov å sitte ved siden av hverandre ingen andre får vise at de er kjærester"..

Anonymous poster hash: b73ef...e00

Amen!

Anonymous poster hash: 81a83...944

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Amen!

Den innstillingen man da har, tyder på at du er veldig ung, og/eller usikker.

Bruk hodet, det er da ikke det det er snakk om!

Anonymous poster hash: 7eef6...e3e

AnonymBruker
Skrevet

Den innstillingen man da har, tyder på at du er veldig ung, og/eller usikker.

Bruk hodet, det er da ikke det det er snakk om!

Er jeg usikker og ung fordi jeg er enig i det jeg uthevet? Jeg er helt enig og jeg virkelig ikke skjønner vitsen med å splitte par.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg usikker og ung fordi jeg er enig i det jeg uthevet? Jeg er helt enig og jeg virkelig ikke skjønner vitsen med å splitte par.

Hvis du tror det er fordi brudeparet ikke vil at noen andre skal være kjærester, så har du spinnvill og idiotisk fantasti.

Bare tanken er fjortis i mine øyne.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke "bare å gi beskjed" om at man har sosial angst. Men virker som du ikke vil forstå dette, eller endre på noenting uansett, så hvorfor spørre? En hel tråd av ren nysgjerrighet på hvorfor andre gjør ting annerledes enn dere?

Ja. Noe feil i det? Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg prøver å finne ut av hvordan vi skal ordne bordplasseringen i vårt bryllup, så det er ingen grunn til at noen skal føle seg lurt eller ført bak lyset?

Og hvorfor skulle vi gjøre endringer på bakgrunn av hva tilfeldige mennesker på kg mener? Som sagt, jeg har ikke spurt om råd eller hvordan vi bør gjøre det. Du får tro meg eller la være, men jeg kjenner gjestene godt nok til å vite at de kommer til å hygge seg selv om de ikke sitter sammen med partneren.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror det er fordi brudeparet ikke vil at noen andre skal være kjærester, så har du spinnvill og idiotisk fantasti.

Bare tanken er fjortis i mine øyne.

Ro deg helt ned. Å mene at andres meninger tilhører en spinnvill og idiotisk fantasi til en fortis er jo en helt meningsløs måte å diskutere på. Når du er igang så får du angripe hissig den som skrev innlegget jeg var enig i også da vel. Og alle andre som er uenig med deg. Vi er vel gale alle sammen :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er en uting å splitte par i bryllup, ser ikke helt vitsen hvorfor man ikke kan sitte sammen. Hva er poenget liksom? Jeg ser virkelig ikke hva godt det kan ha for seg.

Har vært i et bryllup der alle var splittet, og jeg tror det er det kjipeste bryllupet jeg har vært i. Satt sammen med noen totalt ukjente, deriblandt to som ikke snakket norsk eller engelsk. Angrer på at jeg ikke snudde i døra og backet ut av hele bryllupet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ro deg helt ned. Å mene at andres meninger tilhører en spinnvill og idiotisk fantasi til en fortis er jo en helt meningsløs måte å diskutere på. Når du er igang så får du angripe hissig den som skrev innlegget jeg var enig i også da vel. Og alle andre som er uenig med deg. Vi er vel gale alle sammen :fnise:

Jeg er heeelt rolig. Det er de som begynner å tro slikt om brudeparet som har issues.. Maken til dumt utsagn.

Det er helt ok å ikke ville bli splittet, men å anklage de for noe sånt?! Hjelpes.

Da er det ikke rart jeg tror man er 15 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...