AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Hei, Jeg vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg, så jeg prøver her. Jeg er da mann. Nærmer meg 40 år, og har vel innsett at huden ikke er som da jeg var 20 år. Så jeg har gått til innkjøp av noen produkter for ansiktet. En "cleanser", som skal brukes hver dag. En lotion til å ha på etterpå, og en skrubbekrem som skal brukes ett par ganger i uka. Har også kjøpt en "øyekrem" til huden rundt øynene? Har jeg det jeg trenger da? Jeg kjøpte også noen bomullspads, som jeg visstnok skulle bruke til å massere inn cleanser. Men det er jo håpløst! Nesten uansett hvor glattbarbert jeg er, så heiter den seg i en skjeggstubb og begynner å loe. Er det noe annet jeg kan bruke i stedet? Har også vurdert å ta en time på en hudpleiesalong og få "dyprens". Har det noe for seg? Kommer jeg til å merke forskjell? Og har de fleste hudpleiesalonger "pakkeløsninger" tilpasset menn? På forhånd takk for svar:)Anonymous poster hash: 44eae...d83
Chanchan Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Du trenger ikke noe som er spesielt for menn. "Kvinneprodukter" funker på huden din også.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Du trenger ikke noe som er spesielt for menn. "Kvinneprodukter" funker på huden din også. Ok.. Men på parfymeriet jeg handlet sa de at menn har tjukkere hud enn kvinner. Og at jeg derfor trengte produkter beregnet på menn. Stemmer ikke dette?Anonymous poster hash: 44eae...d83
Chanchan Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Ok.. Men på parfymeriet jeg handlet sa de at menn har tjukkere hud enn kvinner. Og at jeg derfor trengte produkter beregnet på menn. Stemmer ikke dette?Anonymous poster hash: 44eae...d83 Nei, hudpleieprodukter "for menn" er i de aller fleste tilfeller nøyaktig det samme som "kvinneversjonen", bare med mørkeblå emballasje og "MEN" skrevet med store bokstaver.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Nei, hudpleieprodukter "for menn" er i de aller fleste tilfeller nøyaktig det samme som "kvinneversjonen", bare med mørkeblå emballasje og "MEN" skrevet med store bokstaver. Ok. Det spiller forsåvidt ingen stor rolle for meg. Jeg liker uansett lukten av de produktene jeg kjøpte. Hva som står på turen er ikke så viktig.Anonymous poster hash: 44eae...d83
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Ok.. Men på parfymeriet jeg handlet sa de at menn har tjukkere hud enn kvinner. Og at jeg derfor trengte produkter beregnet på menn. Stemmer ikke dette?Anonymous poster hash: 44eae...d83 Du kan trygt kjøpe hudkremer beregnet for damer. Huden trenger fukt og da bruker du en krem beregnet din hudtype. Har du for eksempel en fuktfattig hud, kjøper du en krem som gir mye fukt - har du en fet hud, kjøper du en "lettere" hudkrem. Det lanseres hudpleieserier for menn, men det er egentlig ganske unødvendig. Du kjøper en krem for hudtypen din, enten du er kvinne eller mann. Anonymous poster hash: 02844...c8d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Når det gjelder "cleanser", kjøp en du kan vaske bort med vann - da bare masserer du den i ansiktet med hendene før du vasker den bort med vann. Anonymous poster hash: 02844...c8d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Ok. Men nå har jeg allerede kjøpt produkter for menn. Det var i utgangspunktet ikke det jeg lurte på. Og jeg liker hvordan de lukter. Så jeg tar det fra starten igjen. Jeg er da mann. Nærmer meg 40 år, og har vel innsett at huden ikke er som da jeg var 20 år. Så jeg har gått til innkjøp av noen produkter for ansiktet. En "cleanser", som skal brukes hver dag. En lotion til å ha på etterpå, og en skrubbekrem som skal brukes ett par ganger i uka. Har også kjøpt en "øyekrem" til huden rundt øynene? Har jeg det jeg trenger da? Jeg kjøpte også noen bomullspads, som jeg visstnok skulle bruke til å massere inn cleanser. Men det er jo håpløst! Nesten uansett hvor glattbarbert jeg er, så hefter den seg i en skjeggstubb og begynner å loe. Er det noe annet jeg kan bruke i stedet? Har også vurdert å ta en time på en hudpleiesalong og få "dyprens". Har det noe for seg? Kommer jeg til å merke forskjell?Anonymous poster hash: 44eae...d83
Gjest stian86 Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Mann og kvinne skal ikke ha samme hudpleie. Mannen har grovere hud en damen. Så beste er og kjøpe noe som er egnet for mann. Om man ska ha det beste resultat selfølgelig.
Professor Orm Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 Ok. Men nå har jeg allerede kjøpt produkter for menn. Det var i utgangspunktet ikke det jeg lurte på. Og jeg liker hvordan de lukter. Så jeg tar det fra starten igjen. Jeg er da mann. Nærmer meg 40 år, og har vel innsett at huden ikke er som da jeg var 20 år. Så jeg har gått til innkjøp av noen produkter for ansiktet. En "cleanser", som skal brukes hver dag. En lotion til å ha på etterpå, og en skrubbekrem som skal brukes ett par ganger i uka. Har også kjøpt en "øyekrem" til huden rundt øynene? Har jeg det jeg trenger da? Jeg kjøpte også noen bomullspads, som jeg visstnok skulle bruke til å massere inn cleanser. Men det er jo håpløst! Nesten uansett hvor glattbarbert jeg er, så hefter den seg i en skjeggstubb og begynner å loe. Er det noe annet jeg kan bruke i stedet? Har også vurdert å ta en time på en hudpleiesalong og få "dyprens". Har det noe for seg? Kommer jeg til å merke forskjell?Anonymous poster hash: 44eae...d83 Anbefaler at du leser dette: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/mens-skin-care/_/getting-men-to-take-care-of-their-skin-the-right-way og dette: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/mens-skin-care/ Du kan massere cleanser inn med fingrene. Aldri hørt at man skal bruke bomullspads til det. Øyekrem er ikke nødvendig med mindre du har en annen hudtype rundt øynene den i resten av ansiktet. Menn trenger ikke peele områdene de barberer seg, barbering holder mer enn nok. Resten av ansiktet bør peeles forsiktig, men du kan også bare bruke en vaskeklut. Pengene bør brukes til de rette produktene, ikke i hudpleiesalong. Jeg tror absolutt ikke dyprens har noe for seg. Er problemet ditt uren hud, siden du spør om akkurat det? Du trenger i alle fall en fuktighetskrem med solfaktor. Ellers kommer det an på hvor mange produkter du gidder å bruke. Det aller viktigste er rens og solbeskyttelse. Sistnevnte kan du få i en og samme krem.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Anbefaler at du leser dette: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/mens-skin-care/_/getting-men-to-take-care-of-their-skin-the-right-way og dette: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/mens-skin-care/ Du kan massere cleanser inn med fingrene. Aldri hørt at man skal bruke bomullspads til det. Øyekrem er ikke nødvendig med mindre du har en annen hudtype rundt øynene den i resten av ansiktet. Menn trenger ikke peele områdene de barberer seg, barbering holder mer enn nok. Resten av ansiktet bør peeles forsiktig, men du kan også bare bruke en vaskeklut. Pengene bør brukes til de rette produktene, ikke i hudpleiesalong. Jeg tror absolutt ikke dyprens har noe for seg. Er problemet ditt uren hud, siden du spør om akkurat det? Du trenger i alle fall en fuktighetskrem med solfaktor. Ellers kommer det an på hvor mange produkter du gidder å bruke. Det aller viktigste er rens og solbeskyttelse. Sistnevnte kan du få i en og samme krem. Hjertelig takk! Endelig ett svar jeg ble klokere av.Anonymous poster hash: 44eae...d83
Prestekragen Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Masser rensen inn i huden med fingrene ja. Jeg bruker clarisonic, men det funker kjempebra å massere av rensen lett med en myk klut (ikke gni for hardt) før du skyller ansiktet og bruker fuktighetskrem. Da trenger du ikke bruke peeling så ofte (1 gang i uka holder.) Det viktigste er at du ikke bruker produkter, da spesielt kremer, med mineralolje/paraffinum liquidium, fordi det tetter porene dine og ingenting vil trekke inn i huden. Hvis du vil, kan du også bruke en toner etter rens. Siden du ikke er så glad i bomullspads så kan en på sprayflaske være lurt. Gjenoppretter ph-verdien basically. Som sagt over her så funker det bra med fuktighetskrem med solfaktor i. Øyekrem hvis du gidder, men ikke bruk den vanlige kremen det først, da blir det litt heavy. Håper det hjalp litt!
Professor Orm Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Hjertelig takk! Endelig ett svar jeg ble klokere av.Anonymous poster hash: 44eae...d83 Så godt å høre! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå