Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Det er noe som plager meg som jeg ikke klarer å kvitte meg med, og det er at jeg ofte er paranoid for å miste venninner. Kanskje ikke uten grunn da jeg faktisk har mistet en del venninner i løpet av livet. Noen forsvant naturlig (flyttet bort eller vokste i fra hverandre), mens andre sluttet å ta kontakt av ulike smågrunner (noen mente jeg prioriterte dem dårlig når jeg hadde kjæreste på vidergående).

I dag, 24 år gammel sitter jeg med en håndfull gode venner. Ingen av disse venninne mine kjenner noe særlig til hverandre, da jeg har venninner fra forskjellige steder noe som er litt synd. Det fører jo til at jeg sjeldent klarer å ha noen sammenkomst sammens med alle, da de alle egentlig er veldig forskjellige fra en annen.

Jeg kjenner bare at jeg er så redd for å miste de få jeg har igjen. For to år siden ble jeg god venninne med ei jeg studerte med. Vi var med hverandre hver bidige dag og hadde det utrolig gøy før hun plutselig bestemte seg for å flytte til en annen by. Nå har vi ytterst sjeldent kontakt, og hun har egentlig nok med seg og sitt.

Så de 2-3 gode venninne jeg har igjen holder på å slippe ut av fingrene mine dem også. Hun ene er gravid med barn nr. 2 og har nok med sitt, hun andre skal flytte til Australia med kjæresten for 3 ÅR!!! Og hun siste skal flytte til Oslo (langt fra hvor jeg kommer i fra) for å kunne bo sammen med kjæresten sin i ett år. Sistnevnte er jo ikke så lenge, men mye kan jo forandres til hun kommer tilbake.

Må også nevne at jeg ofte blir paranoid dersom jeg f.eks ikke blir invitert på fest/middag. Tenker da automatisk at de ikke liker meg så godt, at de er lei av meg, synes jeg er barnselig eller noe slikt. Og når jeg faktisk blir invitert som jeg som oftest blir så blir jeg nesten overrasket av en eller merkelig grunn og overlykkelig. Herregud, jeg høres jo helt patetisk ut men jeg blir slik :P Jeg prøver selvsagt å ikke tviholde for hardt slik at jeg mister dem.

Men hva i alle dager skal jeg gjøre når høsten kommer og alle forvinner til hver kant? Det er ikke bare bare å få nye venninner i en voksen alder heller. :(

Anonymous poster hash: fcb29...413
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med en ny hobby, ta noe kurs eller lignende og vær åpen og smil til de du møter.

Anonymous poster hash: 3104f...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...