AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Forloveren min har en samboer,og jeg satte forloverene våre nær oss,ved siden av søskenene våre(vi har E bord). Satte samboeren til forloveren min med foreldrene til forloveren min og med vennene våre,men burde han heller vært med forloveren min? Føler ikke han har noe på det nære bordet å gjøre men vil ikke de skal bli lei seg/sure..Anonymous poster hash: a0d05...ec0 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Forloveren min har en samboer,og jeg satte forloverene våre nær oss,ved siden av søskenene våre(vi har E bord). Satte samboeren til forloveren min med foreldrene til forloveren min og med vennene våre,men burde han heller vært med forloveren min? Føler ikke han har noe på det nære bordet å gjøre men vil ikke de skal bli lei seg/sure..Anonymous poster hash: a0d05...ec0 Par skal sitte sammen synes nå jeg. Skjønner at du synes han ikke er nær nok, men det blir feil og splitte par på en sånn dag. 3
SiMa Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Jeg synes det er riktig å splitte par, men sette dem såpass nære hverandre at de kan ha øyekontakt og signalisere hvis det skulle være behov for det. Som forloverens følge synes jeg også passer i samme kategori som forloveren. Hvis han kjenner forloverens foreldre og vennene deres godt og kommer godt overens med dem, og forloveren sitter sammen med noen hun kjenner og kan ha en hyggelig samtale med tviler jeg på at noen blir sure. Hvis forloverens samboer er ny i gruppen, og verken kjenner foreldrene eller de andre vennene godt bør han uansett få sitte i nærheten av samboeren.
SiMa Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Par skal sitte sammen synes nå jeg. Skjønner at du synes han ikke er nær nok, men det blir feil og splitte par på en sånn dag. Hvorfor er det så feil å splitte par? For meg er det helt motsatt, det blir helt feil å sette par sammen. (Men jeg vil selvfølgelig sette dem i nærheten av hverandre, så de kan ha kontakt med hverandre under middagen.) Jeg har også dårlig erfaring med at par/folk som kjenner hverandre godt har hverandre til bords. Den ene gangen jeg opplevde det var han jeg satt ved siden av veloppdragen nok til å snakke med folk vi ikke hadde møtt før. Han som satt på den andre siden av meg snakket bare med de han kjente fra før, så halve middagen ble ganske stille for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Skjønner godt dilemmaet ditt, men synd de burde få sitte sammen. Av egen erfaring i flere bryllup har det vært direkte grusomt å sitte i 4-5 timer å smalltalke med noen man aldri har møtt når de du kjenner sitter et stykke unna deg.. Syns ikke det holder med øyekontakt. Man er forventet å sitte ved bordet i mange timer i et bryllup, så om samboeren ikke blir satt sammen med noen han kjenner godt, syns jeg ikke det er greit å splitte dem! Anonymous poster hash: 4e5d0...fff 2
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Hvorfor er det så feil å splitte par? For meg er det helt motsatt, det blir helt feil å sette par sammen. (Men jeg vil selvfølgelig sette dem i nærheten av hverandre, så de kan ha kontakt med hverandre under middagen.) Jeg har også dårlig erfaring med at par/folk som kjenner hverandre godt har hverandre til bords. Den ene gangen jeg opplevde det var han jeg satt ved siden av veloppdragen nok til å snakke med folk vi ikke hadde møtt før. Han som satt på den andre siden av meg snakket bare med de han kjente fra før, så halve middagen ble ganske stille for min del. Vi gjorde dette i vårt bryllup fordi jeg selv hadde blitt skuffet og lei meg, om jeg ble splittet fra min mann i et slikt selskap. Det finnes nok ingen regler, men jeg hadde aldri splittet par.. 3
SiMa Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Skjønner godt dilemmaet ditt, men synd de burde få sitte sammen. Av egen erfaring i flere bryllup har det vært direkte grusomt å sitte i 4-5 timer å smalltalke med noen man aldri har møtt når de du kjenner sitter et stykke unna deg.. Syns ikke det holder med øyekontakt. Man er forventet å sitte ved bordet i mange timer i et bryllup, så om samboeren ikke blir satt sammen med noen han kjenner godt, syns jeg ikke det er greit å splitte dem! Anonymous poster hash: 4e5d0...fff Uttrykte meg visst ikke helt klart. Jeg mente ikke å sette par langt fra hverandre, men i nærheten som å andre siden av bordet, så de både kan snakke sammen og ha øyekontakt. Jeg mener at folk alltid skal få sitte i "prate-avstand" av noen de kjenner og kommer godt overens med, men det betyr ikke at de skal ha hverandre til bords eller at de må sitte sammen med partneren. 1
SiMa Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Vi gjorde dette i vårt bryllup fordi jeg selv hadde blitt skuffet og lei meg, om jeg ble splittet fra min mann i et slikt selskap. Det finnes nok ingen regler, men jeg hadde aldri splittet par.. Gamle skikk og bruk regler er at forlovede skal sitte sammen (ha hverandre til bords), mens gifte ikke skal sitte sammen (ikke skal ha hverandre til bords). Å følge regler for skikk og bruk er ikke noe poeng for meg, det som er viktig er at gjestene har det hyggelig i bryllupet (eller selskapet). Jeg ville også blitt skuffet om jeg ble plassert langt unna forloveden (mannen om noen uker), men jeg trenger ikke sitte ved siden av han. Det er nok at vi kan snakke med hverandre/delta i samme samtale. I vårt bryllup kommer vi til å splitte par etter disse "reglene". Hadde det vært noen nye partnere inne i bildet ville de fått sitte sammen, men stort sett kjenner gjestene hverandre godt fra før. (Jeg tror ikke onkelen min har behov for å snakke med kona han har vært gifte med i 35 år hele kvelden.) Vi passer på at alle sitter sammen med noen de kjenner. Bordplassering er litt av et puslespill, og vi har ikke mange gjester og de fleste kjenner hverandre godt fra før. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Syntes det er helt greit å splitte dette parret. Anonymous poster hash: 30d7c...76f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Det er helt normalt at kun forlover sitter på hovedbordet. Partner kan fint sitte et annet sted, og det er ikke uvanlig. I vårt bryllup, og generelt i vår krets, så splittes innimellom par, men settes da alltid sammen andre kjente osv. Man er da ikke tre år og må sitte på fanget.. Bare pass på å sette han sammen med noen han kommer/vil komme godt overens med.Anonymous poster hash: e738a...ec1 2
Fluffe Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 (endret) Bryllup for meg er å feire kjærligheten. Ville vært helt feil å splitte par da. Blit litt "haha her er det bare brudeparet og foreldre som skal sitte sammen, resten av dere skal bli påtvunget å få nye venner " Endret 19. juli 2014 av mirandaa 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 Bryllup for meg er å feire kjærligheten. Ville vært helt feil å splitte par da. Når man er forlover, er det gjerne slik at man blir splittet. Ellers også, men særlig da. Det er noe som følger med rollen. De fleste bør overleve dette Anonymous poster hash: e738a...ec1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #13 Skrevet 19. juli 2014 Når man er forlover, er det gjerne slik at man blir splittet. Ellers også, men særlig da. Det er noe som følger med rollen. De fleste bør overleve dette Anonymous poster hash: e738a...ec1 Altså splittet fordi forlover sitter på hovedbordet.Anonymous poster hash: e738a...ec1
Fluffe Skrevet 19. juli 2014 #14 Skrevet 19. juli 2014 Når man er forlover, er det gjerne slik at man blir splittet. Ellers også, men særlig da. Det er noe som følger med rollen. De fleste bør overleve dette Anonymous poster hash: e738a...ec1 Ingen som har sakt noen dør, men for meg så er det helt feil. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #15 Skrevet 19. juli 2014 Bryllup for meg er å feire kjærligheten. Ville vært helt feil å splitte par da. Blit litt "haha her er det bare brudeparet og foreldre som skal sitte sammen, resten av dere skal bli påtvunget å få nye venner " Det er noe av det dummeste jeg har hørt? Hvor gammel er du? Noe sier meg at du ikke er langt over 18..Anonymous poster hash: e738a...ec1 2
Fluffe Skrevet 19. juli 2014 #16 Skrevet 19. juli 2014 Det er noe av det dummeste jeg har hørt? Hvor gammel er du? Noe sier meg at du ikke er langt over 18..Anonymous poster hash: e738a...ec1 Sleng dritt med nick isåfall eller bare dropp frekkheter 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #17 Skrevet 19. juli 2014 Skikk og bruk: Forlovere skal sitte nært brudeparet og ha hverandre til bords om de er av ulikt kjønn. Med andre ord er de helt normalt at partner må sitte annet sted. Jeg har vært i mange bryllup, og så godt som alle forlovere har blitt splittet, fordi de sitter på hovedbordet .Anonymous poster hash: e738a...ec1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #18 Skrevet 19. juli 2014 Sleng dritt med nick isåfall eller bare dropp frekkheter Hm, hva hjelper det å bruke nick? Det var et seriøst spm.Anonymous poster hash: e738a...ec1
SiMa Skrevet 19. juli 2014 #19 Skrevet 19. juli 2014 Det er noe av det dummeste jeg har hørt? Hvor gammel er du? Noe sier meg at du ikke er langt over 18..Anonymous poster hash: e738a...ec1 Jeg er vant til at brudens far har brudgommens mor til bords, og brudgommens far har brudens mor til bords. Ofte vil ikke de kjenner hverandre noe særlig på forhånd, kanskje bare såvidt truffet hverandre. Brudeparet har selvfølgelig hverandre til bords, selv ikke de mest iherdige parsplittere ville funnet på noe annet. Ved siden av bruden sitter brudgommens far, ved siden av brudgommen sitter brudens mor.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #20 Skrevet 19. juli 2014 Mannen min var forlover i et bryllup hvor jeg ikke kjente noen andre, og jeg hadde bare møtt brudeparet noen veldig få ganger. Jeg er sjeleglad for at vi ble plassert sammen. Anonymous poster hash: 7fc07...f6a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå