AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Har en liten som kun sovner til sang, er det noen som har forslag til sanger som det er lett å lære seg utenatt? Hva synger feks du for barnet ditt? Anonymous poster hash: fccb5...88f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Jeg synger alt fra So ro lille mann til Kjære Gud jeg har det godt og Bæ, bæ lille lam når barnet mitt skal sove. Det meste fungerer her i gården. Jeg har også lagt merke til at om vi er på biltur og hører på musikk med pan-fløyte sovner han fort. Anonymous poster hash: eca30...04b
Muscae Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Trollmors vise er enkel, og fin. So ro Lillemann også. Lykkeliten pleier jeg å synge for barna i bhg jeg jobber i, når de ikke vil sove, men den har mange vers og er ikke så enkel. Du kan jo bruke teksten de første gangene, og også høre på den sammen med barnet ditt, til du har lært den. Ellers er visene til Alf Prøysen veldig fine som nattasanger. Teddybjørnens vise, Lillebrors vise, blåbærvisa, kveldssang for Laffen osv. Disse bruker jeg også mye i bhg, rolige sanger, små fortellinger i teksten, og et lavt toneleie.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Noen av de jeg bruker å synge: 1. "Nå er det natt i stall og i låve, nå skal lille "sett inn barnets navn" sove. kjære milde måne skinn ned på alle dem som ikke har en seng og som ikke har et hjem. Må alle små i verden få sove denne natt, må ingen av dem gråte, ingen bli forlatt!" 2. So ro lille gull, ikke mere tøys og tull. Nå er dagen over og alle mann i dette land ligger nå og sover. So ro lille venn, ikke tulle mer igjen. Nå skal du jo sove, nå skal du jo sove" 3. Hush little baby: http://www.poetryfoundation.org/poem/176326 Anonymous poster hash: 1a9c1...88e
Sol79 Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Synger Kjære Gud, Trollmors vuggesang, Lille Ole, og som regel "Hjulene på bussen" og "Dominikken satt på trikken" da de blir bestilt av junior. "Mamma synge buss/trikk!!"
Vera Vinge Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 So ro lille mann, er jo en søt vise som er enkel å lære seg. Selv liker jeg bedre sanger med flere vers, sånn at jeg ikke blir så lei selv. Synger en del gamle, norske viser, som Om kvelden (når det mørkner), Til ungdommen, Danse mi vise og Den fyrste song, for å nevne noe. Syns tre vers er fint, for da er det litt variasjon uten at det er så mye å lære seg. Ikke helt det du spurte om, da, men. Syns melodien er det viktigste for hva som utgjør en god nattasang. Gutten her vil i blant høre Brannman Sam-sangen, men han blir ikke egentlig rolig og klar for soving av det. Merker stor forskjell når jeg synger en av sangene med roligere melodi. Liker også f.eks. Scarborough fair (engelsk folketone, hvor Simon & Garfunkel hadde en kjent versjon) av den grunn.
Teriyaki Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Synger tre sanger på rad hver kveld: So ro lille mann, Lykkeliten og Trollmor. Bare å søke opp om du ikke kan de.
Tussilago_2 Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Etter å ha passet min niese noen ganger er jeg blitt glad i denne: http://www.lillebjorn.no/wp/wp-content/uploads/hvordan_kommer_eddeerkopper_hjem.pdf http://www.minbarnehage.no/MinBarnehage/roynebergbhg/pilot.nsf/ntr/49317FE72B06561BC125779E00368933/$FILE/Rundsanger.pdf Er jo også enkelt å legge til egne vers her ;-)
Musaleem Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 Fantorangen sin nattasang er enkel, men den er ikke akkurat så veldig fin. Ellers bruker jeg disse mye: Trollsmors vuggesang Byssan lull So ro, lillemann Nattasangen fra Amalies jul Jon Blund Alle er relativt enkle.
skruf Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 Her var det fast "Kjære Gud jeg har det godt" og "So ro lillemann", og enten "Da Lykkeliten kom til verden" eller "Fager kveldsol smiler".
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #13 Skrevet 19. juli 2014 Huff, jeg klarer ikke å synge vuggesanger, jeg begynner bare å gråte. Byssan lull er jo fin, i tillegg til de som er nevnt her. Anonymous poster hash: db7c1...e5e
Eiva Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Pleier å synge trollmors vuggesang og lille måltrost.
barnesangen Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Vi har sunget so ro lille mann hver kveld fra snuppa ble født. Hun er 21 mnd (!). Den fungerer veldig bra her i huset. Kan si gid natt etterpå og så gå ut. Utrolig sjelden det blir noe tull.
mara2012 Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 Her er Karsten og Petra veldig populært, så vi synger nattasangen derfra
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #17 Skrevet 20. juli 2014 Ta deg en tur på biblioteket. Der har de både godnattsang bøker og masse forskjellige cder med både sangene som er nevnt her og mange mange andre. Anonymous poster hash: e6306...eb4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #18 Skrevet 20. juli 2014 Jeg liker også de med mange vers så jeg slipper å sitter å synge akkurat det samme om og om igjen. Ble mye "Dyrene i Afrika" (alle vers!) og Danse mi vise. Anonymous poster hash: e5e40...533
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #19 Skrevet 20. juli 2014 Sikkerstikk! Anonymous poster hash: c68dc...05f
plix Skrevet 20. juli 2014 #20 Skrevet 20. juli 2014 Vi har ei tulle, byssan lull, so ro godt barn, mors lille ole, se min kjole, alle fugler små de er... Har flere vi synger på, husker ikke alle akkurat nå. Mye fint man kan synge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå