Icy Skrevet 26. juni 2004 #1 Skrevet 26. juni 2004 Det betyr ikke ALT, men det betyr en god del. Førsteinntrykket av en person går kun på utseende og ingenting annet. Når du ser noen personer så kan du med en gang si hvem du synes virker den kjekkeste blandt dem. MEN så snart dere begynner å snakke sammen begyner ting å forandre seg. DA er det det indre som teller. Hvis du kan velge (byn etc) så velger du den som har det beste utseende FOR DEG og dine kriterier før du evt tar kontakt og blir bedre kjent. Hvis du ikke kan velge (jobb etc som man "må" ha kontakt med) så går du ikke etter utseende men da går du rett på det indre med en gang. Er så mange som syter over at utseende ikke betyr noe for det gjør det så absolutt, men det varierer bare i hvilken grad. For tror neppe noen av dere hadde blitt sammen med din partner hvis han hadde sett ut som en uteligger / narkoman uansett hvor snill og grei han var? ( Faen jeg bør legge meg. Ikke bra å kjøre på folk en fredag og være edru )
Dru Skrevet 26. juni 2004 #2 Skrevet 26. juni 2004 De sier jo at det ikke tar mer enn ti sekunder fra du kommer inn i et menneskefylt lokale(f.eks. pub), til du allerede har bestemt deg for hvilke mennesker som er interessante. Riktignok en udokumentert påstand fra min side, men etter min erfaring er det gjerne sånn.
Gjest Hillary.. Skrevet 26. juni 2004 #3 Skrevet 26. juni 2004 Førsteinntrykket er likevel mer enn utseendet. Man tar inn hvordan personen oppfører seg (forskjell på om personen står beskjedent alene eller høyrøstet i en gruppe), hva slags signaler og "energi" vedkommende sender ut. Man kan se hva slags øyne vedkommende har, noe som tolkes av flere av oss... Klær gir signaler.. Røyker personen? Hva drikker personen? Hva snakker vedkommende med de andre om? Førtseinntrykket kan gi et litt feil inntrykk, men det handler uansett om mer enn utseendet, synes jeg.
Gjest Poirot Skrevet 26. juni 2004 #4 Skrevet 26. juni 2004 Forekommer jo at man møter folk uten å se på dem med sjekkeøyne, og da betyr førsteinntrykket mht utseendet lite. Selv husker jeg eks ikke første gang jeg møtte sambo, siden vi studerte sammen i lang tid før jeg så hans kvlitieter og vi ble sammen.
Gjest lurven Skrevet 26. juni 2004 #5 Skrevet 26. juni 2004 så klart utseende betyr noe de som sier noe annet lyver. men mennekser har jo forskjellig oppfatning av hva om er et pent utseende da. dessuten så er ikke utseende alt jeg er litt stygg men jeg treffer jenter som liker meg i blant likevel
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2004 #6 Skrevet 26. juni 2004 De sier jo at det ikke tar mer enn ti sekunder fra du kommer inn i et menneskefylt lokale(f.eks. pub), til du allerede har bestemt deg for hvilke mennesker som er interessante. Riktignok en udokumentert påstand fra min side, men etter min erfaring er det gjerne sånn. det må da være ti sekunder etter at du har sett alle i lokalet da!
Gjest Full eller edru? Skrevet 26. juni 2004 #7 Skrevet 26. juni 2004 Når jeg er full ute på byen synes jeg fortreffelig mange menn er kjekke! Men når jeg ser dem dagen etter er de bleke og mindre pene...!! Skrekk og gru hva alkoholen kan gjøre...og du verden så moro
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2004 #8 Skrevet 26. juni 2004 Når jeg er full ute på byen synes jeg fortreffelig mange menn er kjekke! Men når jeg ser dem dagen etter er de bleke og mindre pene...!! Skrekk og gru hva alkoholen kan gjøre...og du verden så moro og den flatterende belysningen!
Gjest Catwoman Skrevet 28. juni 2004 #9 Skrevet 28. juni 2004 Det er ihvertfall ikke bare utseende jeg ser ved første øyekast. Like mye holdning, kropssspråk, hvordan denne personen virker overfor andre han snakker med, blikk, ja det er mange ting. Absolutt ikke bare utseende. Jeg kunne godt funnet på og prøvd å komme i kontakt med en fyr som jeg ikke syns var noe spesielt flott å se på, men fordi han hadde andre ting som jeg så ved første øyekast og som jeg fant interresante. Dessuten har vel de fleste møtt han som ikke var noe spesielt kjekk med en gang, ikke den man snudde seg etter, men så ble han bare kjekkere og kjekkere etterhvert som man ble kjent med han og til slutt ble han bare den råkjekke...
aline Skrevet 28. juni 2004 #10 Skrevet 28. juni 2004 ...Førsteinntrykket av en person går kun på utseende og ingenting annet. ...Er så mange som syter over at utseende ikke betyr noe for det gjør det så absolutt... som Hillary og catwoman sier så er det faktisk noen av oss som ser mer en bare utseendet når vi ser på en person, du går glipp av mye og mange dersom du kun går etter hvem som er kjekkest, uten å ta inn hvordan han oppfører seg og hvordan han er i forhold til andre! Ingen som SYTER over at ikke utseendet betyr noe vel, man forteller at slik er det for oss. at du ikke forstår at man kan sjekke opp eller falle for en som ikke har ett (i egne øyne) kjekt utseende, er jo din sak, aksepter at andre er annerledes. For min del så betyr utseendet NOE, men det er ikke i førsteomgang ett vakkert utseende jeg ser etter når jeg ser etter mannen jeg vil dele livet mitt med. For noe pent å se på, så ser jeg på utseendet, men jeg har hittil aldri valgt å bli sammen med noen av de jeg ser på pga utseendet. Sikkert fordi di ikke har sendt meg noen andre interessante vibber, og da blir de bare noe fint å se på. ups...det var feil, jeg blei EN gang sammen med en pga at han så flott ut, men han kunne ikke fylle ut sin egen selvangivelse engang, og tro meg, han hadde ikke mye ekstra å fylle inn!!
Gjest Ethereal Skrevet 28. juni 2004 #11 Skrevet 28. juni 2004 For meg er det ofte slik at FOR pene mennesker er totalt uinteressante. Utseende teller nok endel i form av at man liker førsteinntrykket, men sjarm og intelligens er mye viktigere faktorer i hva jeg personlig finner tiltrekkende. Jeg vet flere pene gutter som er dumme som brød, og da kan de være så fine de bare vil. Den du liker, blir fin i dine øyne
Carrot Skrevet 28. juni 2004 #12 Skrevet 28. juni 2004 Det er ihvertfall ikke bare utseende jeg ser ved første øyekast. Like mye holdning' date=' kropssspråk, hvordan denne personen virker overfor andre han snakker med, blikk, ja det er mange ting. Absolutt ikke bare utseende Dette er jeg enig i - og alt dette legger man merke til like mye ubevisst som bevisst i løpet av noen sekunder.. Og det er en del av hva jeg legger i "utseende" fordi det går på den måten andre ser deg utenfra.. Og har dere tenkt på hva litt klær, sminke og hår kan gjøre - eller bare noe så banalt som et par briller?? Jeg har sittet i forsamlinger som kurs, jobbintervju, selskapeligheter og sett holdninger endre seg over at noen tar av seg brillene - vi er noen fordømmende sjeler vi tobente... Og de som ikke innrømmer overfor seg selv at de faktisk dømmer andre for de i det hele tatt har pratet med dem - veel.. Selvsagt kan ting forandre seg etter at vedkommende har kommet i prat med deg - men det er jo nettopp bare fordu du har gjort deg opp et inntrykk det - et førsteinntrykk som sier deg alt du tror du trenger vite.. Selektiv persepsjon - en positiv og en negativ ting, alt etter hva du velger å gjøre den til... Carrot - av den fordømmende typen....
~Viva~ Skrevet 28. juni 2004 #13 Skrevet 28. juni 2004 For meg er det ofte slik at FOR pene mennesker er totalt uinteressante. Utseende teller nok endel i form av at man liker førsteinntrykket, men sjarm og intelligens er mye viktigere faktorer i hva jeg personlig finner tiltrekkende. Jeg vet flere pene gutter som er dumme som brød, og da kan de være så fine de bare vil. Den du liker, blir fin i dine øyne Enig med mange her, men Etherals innlegg var mest treffende.
Gjest Catwoman Skrevet 29. juni 2004 #14 Skrevet 29. juni 2004 For meg er det ofte slik at FOR pene mennesker er totalt uinteressante. veldig enig.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2004 #15 Skrevet 29. juni 2004 Utseende og utseende vil jeg si... Jeg ser aldri på de som er billedskjønne og så vakre at de vet det selv - for meg er de uinteressante. Jeg ser på øynene og smilet, jeg.... ser han blid ut? Han må se blid ut, og han må se ut som om han er full av liv og moro. Det nytter ikke å stå og henge ved baren og ligne på George Clooney hvis man ikke virker utadvent og morsom. En som bare står der og speider utover etter den lekreste dama og som overser alle andre... han ser jeg ikke på mer enn den ene gangen hvor jeg registrerer at han står der. Jeg kan godt synes at folk er veldig veldig kjekke å se på, men som sagt; har de ikke den utstrålingen og snille øyne, så glir blikket mitt bare vekk fra dem igjen
Sofia Skrevet 29. juni 2004 #16 Skrevet 29. juni 2004 og den flatterende belysningen! Prince sier i en sang "Closing time, ugly lights.."
Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #17 Skrevet 29. juni 2004 Dessuten har vel de fleste møtt han som ikke var noe spesielt kjekk med en gang, ikke den man snudde seg etter, men så ble han bare kjekkere og kjekkere etterhvert som man ble kjent med han og til slutt ble han bare den råkjekke... Åh, ja!
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #18 Skrevet 29. juni 2004 For det første... Det med for kjekke/pene mannfolk... Der er jeg enig og... Ikke at de som regel er dumme *ler høyt* Men at de rett og slett ikke er interesange for meg.... Utseende har likevel mye og si... Men dette er jo kun ved første øyekast... Man kan ikke si hvordan er person er på å gå etter utseende. Så kan jo bli skikkelig lurt *ss* Men likevel, man velger jo selv hvem man velger og snakke med... Og da betyr det jo noe likevel... Ellers har jeg også det slik et par andre skriver, at jeg ble sammen med to av mine x'er ved å først ikke legge merke til dem... For så og få tilfeldig kontakt, og dermed blir forelsket ut ifra helt andre kvaliteter
Gjest ikke innl *Fiona* Skrevet 29. juni 2004 #19 Skrevet 29. juni 2004 Hm. Jeg har ikke vært sammen med noen som er STYGGE. Men hva som er PENT er jo så ymse oppfattet. Min erfaring er at mennesker som tar seg ekstremt bra ut, de gjør de fordi de er opptatt av å gjøre det og bruker masse ressurser på det - og da er de for selvsentrerte for min smak uansett. Var sammen med en fyr som gladelig kunne giftet seg med sitt eget speilbilde... det ble litt kjedelig å være tre i forholdet (i tillegg hadde han psykopatiske trekk, men det er en annen historie...) Men de må jo være tiltrekkende - dvs det må jo oppleves en tiltrekning, og det kan være masse forskjellig - stemme, humor, intelligens, holdning osv. Men jo, han må være ikke-stygg, og ikke-feit. Jeg mener ikke tynn, jeg mener bare at en SVÆRT overvektig person er IKKE opptatt av helse, ta vare på seg selv og lever antagelig et relativt passivt liv - og DET er ikke min type menneske. Jeg vil ha en ikke-røyker som har kontroll når han drikker, som har et godt forhold til foreldre, gløgg, litt kvikk intelligent humor, ikke selvhøytidelig, og med en sterk personlig integritet. Helst høyere enn meg :-) Jeg tror det var alt. Og ja, jeg er singel Arten er utdødd!
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #20 Skrevet 29. juni 2004 Hm. Jeg har ikke vært sammen med noen som er STYGGE Ja, goshj, det har jo ikke jeg heller... Tror ikke noen kan være sammen med en person de mener er stygg, noe tiltrekning mååå det jo være skal det fungere... *smile* Men jeg har vært med et par som jeg ikke har "sett" før jeg har kommet i kontakt med dem likevel... Og deretter falt for dem over tid... Da er det jo abselutt de indre kvaliteter som har vært overvektig... At de da er stygge er jo bare tull, jeg kunne ikke vært med en person jeg selv mener er mindre pen... Men ofte kan et "normalt utseende" (ikke spørr hva det er) bli penere når man faller for det indre. Om jeg hadde hørt noen sagt: "Ahh, synes kjæresten min er stygg..." Da hadde jeg jaggu stussa over vedkommende! *le*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå