Gå til innhold

Brukte for stramme støttestrømper - nå har jeg en stor kul på ene foten. Farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er plaget med hevelser,smerter og åreknuter på leggene.

Jeg står og går mye på jobb,og det eneste som hjelper er å bruke støttestrømpebukse med middels kraftig kompresjon.

Siden denne strømpebuksen strammet veldig rundt tærne klippet jeg av tuppen slik at nederste halvdel,der tærne stikker ut, er åpen. Jeg har sokker utenpå.

I går da jeg var på jobb kjente jeg hvordan den nederste delen på strømpebuksen hadde glidd litt opp strammet veldig rundt ene foten i området ved vristen,men hadde ikke tid til å se på det da jeg hadde mye å gjøre.

Etter jobb,da jeg tok strømpebuksen av,ser jeg at jeg har fått en stor myk kul på ene foten (den foten der strømpen strammet) like ved vristen. Denne kulen er på str. med en liten plomme og gjør ikke vondt. Men hevelsen er ikke gått ned. Det var i går jeg fikk den.

Er dette farlig? :(

Anonymous poster hash: aa88a...d6f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rng legevakta og hør

Anonymous poster hash: 3dfde...194

AnonymBruker
Skrevet

Enten har du fått en saftig gnagsårblemme, eller så har det sqmlet seg væske utenfor der hvor strømpen har sitt virkeområde. Dvs. Det er et område du ikke har fått komprimert bort væsle fra, det har samlet seg og blir liggende.

Legg beinet høyt når du sitter el. Ligger. Og slutt å klippe hull i strømpebuksen den skal være hel for å komprimere fra tærne og oppover.

Anonymous poster hash: 690b0...256

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Sannsynligvis ødem. Sitt høyt med beina. Og ikke klipp opp strømpene.

AnonymBruker
Skrevet

Ødem ja. Ikke farlig, går over med de tiltakene som er nevnt, ben høyt, strømper om dagen. Og ikke bruk oppklipte strømper. Det er viktig at det strammer hele veien ned, ellers får man sånne ødemer.

Anonymous poster hash: 68411...400

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Satser på at det er et lite ødem da. Skal ikke klippe opp strømpene mer nei...

Har prøvd å massere det litt, og ligger med bena hevet så ofte jeg kan men det har fortsatt ikke blitt mindre. Nå er det 2 dager siden jeg fikk det. Tar det lang tid før slike ødemer går bort?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sammenligne det med å få bort en tilsvarende stor saftig blåveis eller et krafitg slag. Alt fra 1 til 2 uker, avhengig av hvordan din kropp jobber og hvor flink du er til å holde benet høyt.

Pass på å ikke få gnagsår i nærheten eller på plommen, da får du lett et sår det vil bli problematisk å få til å gro.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sammenligne det med å få bort en tilsvarende stor saftig blåveis eller et krafitg slag. Alt fra 1 til 2 uker, avhengig av hvordan din kropp jobber og hvor flink du er til å holde benet høyt.

Pass på å ikke få gnagsår i nærheten eller på plommen, da får du lett et sår det vil bli problematisk å få til å gro.

Takk for svar. Godt å vite at det går bort etter en stund ihvertfall.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...