Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynner i ny jobb innenfor Meeting & Event i hotellbransjen og lurer på hvordan jeg kan finne ut gjennomsnittslønn eller lønn som er vanlig? Jeg har fått tilbud om en lønn som jeg forsåvidt har sagt ja til, men jeg føler at den er altfor lav ift hva andre i samme stilling tjener (uten at jeg vet det selvfølgelig).

Jeg synes det er veldig vanskelig å søke etter lønn på nettet og trenger derfor litt tips til hvordan jeg kan finne ut om lønnen jeg har blitt tilbudt er ok som begynnerlønn eller om den er lav.

Forøvrig har jeg rett utdanning innenfor dette (bachelorgrad i reiseliv og relasjonsledelse) samt arbeidserfaring innenfor reiseliv på ca 1 år. Jeg sa også nei takk til en annen tilbudt jobb + et intervju for å takke ja til denne stillingen.

Har lyst å prøve å forhandle meg opp i lønn før jeg begynner om et par uker og da er det greit å vite hvordan markedet ligger an.

På forhånd tusen takk for alle seriøse svar :)

Anonymous poster hash: f2a6e...d06

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/854443-hvordan-kan-jeg-finne-ut-l%C3%B8nnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har studert relevante fag er vel gamle studievenner som jobber med tilsvarende eræt fornuftig sted å starte. En annen mulighet er fagforening som organiserer mange med tilsvarende jobb og utdanning, men du må nok være medlem for å få opplysninger. Hvilken lønn har du fått tilbud om?

Dersom du allerede har akseptert en lønn er det jo i seneste laget å begynne å forhandle, det skulle du gjort etter du fikk tilbud, men før du takket ja.

AnonymBruker

Er du crew eller management/supervisor?

Slike stillinger er typisk nok ganske dårlig betalt - på linje med annet resturant/hotellrelatert. Som regel er det veldig lett å rekruttere også, så jeg tror nok ikke du har noen særlig sjanse.

Det du kan tene på er å prøve å jobbe deg litt oppover. :) Med en gang du har noen år på baken og er litt inn i det så blir de straks litt mer redd for å miste deg i og med at det er høy utskifting i bransjen.

Lykke til. :)

Anonymous poster hash: e5497...457

Annonse

AnonymBruker

Er du crew eller management/supervisor?

Slike stillinger er typisk nok ganske dårlig betalt - på linje med annet resturant/hotellrelatert. Som regel er det veldig lett å rekruttere også, så jeg tror nok ikke du har noen særlig sjanse.

Det du kan tene på er å prøve å jobbe deg litt oppover. :) Med en gang du har noen år på baken og er litt inn i det så blir de straks litt mer redd for å miste deg i og med at det er høy utskifting i bransjen.

Lykke til. :)

Anonymous poster hash: e5497...457

Hva har du fått tilbud om? Og hvorfor tror du det er under gjennomsnittet?

3-årig bachelor med 1 år erfaring innen reiseliv - tja, 330.000? Wild guess.

Anonymous poster hash: 7a08a...251

AnonymBruker

"Ikke overraskende er det hotell- og restaurantansatte (gruppen Overnattings- og serveringsvirksomhet) som tjener minst av alle grupper i Norge. Dette noe triste faktum for gruppen gjelder uansett om vi ser på median- eller snittlønn. Medianlønnen til hotell- og restaurantansatte var 333.600 kroner i 2012. Snittlønnen var 366.000 kroner."

http://www.nettavisen.no/na24/her-er-din-lnn/3594621.html

Anonymous poster hash: 5c006...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...