timido Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Jeg er en 23 år gammel jente som studere i trondheim ved ntnu gløshaugen. Jeg er ryddig, rolig og ordentlig. Glad i å trene og gå tur. Med meg har jeg en hund som er renslig, snill og superskjønn og bjeffer lite. Derimot sliter jeg med å finne tak over hodet for oss. Det virker som om hver gang jeg nevner at jeg har en hund så blir jeg uaktuell som leietaker og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Hunden må jeg ha med meg, og dette gjør det også vanskelig å gå i trondheim for å finne et rom når jeg er fra oslo. Så faktisk det å vite at han har et tak over hode når jeg kommer oppover for å se på bolig, evn at han har et tak ovr hode her et par dager i mnd hadde vært til stor hjelp for meg. Kanskje noen kjenner noen som kunne tenke seg å passe en hund et par netter i måneden? Jeg vil selvfølgelig ordne alt på dagtid. Eller noen som bare har noen råd å gi?
Gjest Offensive Pie Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Sett inn annonse i Adressa, kombinert med finn.no. De har et samletilbud der du får tre annonsedager med bilde, samt 30 dager på finn, for 600 kr. Vel verdt pengene, vi fikk mange tilbud på den måten! Nå skal det sies at dette er den absolutt verste perioden å forsøke å finne bolig på i Trondheim, har du mulighet til å forsøke å finne bosted for deg + hund i september/oktober i stedet, og bo uten hunden frem til da?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Jeg skal leie ut min leilighet i november, men tar rundt 9000 i leie. Så det blir kanskje for dyrt... Men om du ikke har funnet noen god bosituasjon til da så er det bare å ta kontakt:-) skal følge tråden.Anonymous poster hash: d2f72...277
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Beste tipset er nok å sette inn annonse selv, som nevnt over. Utleiemarkedet i Trondheim er svært trangt, og da vil det være få muligheter for å leie når man har husdyr, spesielt når man har svært begrenset økonomi, slik studenter gjerne har. Bofellesskap kan du bare glemme, så du må regne med å leie alene.Det er større sjanse for å finne noe utover mot Tiller og Heimdal, da dette er for usentralt for de aller fleste studenter. Anonymous poster hash: 14445...389 1
Guybrush Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Du bør vite at hund er stor risiko og medfører mer slitasje av annen type enn mennesker. Derfor er folk skeptiske. I tillegg til allergihensyn. Løsningen er jo mer man er mindre gunstig å betale mer samt tilby enkelte garantier. Altså forslår høyere leie. Høyere depositum. At du dekker profesjonell spesial rengjøring etter utflytting. Osv. 1
Arlea Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Moren min skal leie ut en sokkelleilighet på singsaker, og har selv hund og katt - ønsker å leie ut mot gjensidig dyrepass. Med mindre din hund går dårlig overens med andre dyr så er det bare å sende meg en PM. Dyrevennlig stor hage og leien kan diskuteres ift. hvor tilgjengelig du er for pass. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Norge er dessverre blitt slik at de er livredd for verdiforringelse pga. husdyr. Vi lever i et stramt A4-samfunn. Anonymous poster hash: b2465...b1f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Jeg betaler 200kr ekstra i leie hver måned for hunden min. Syns det er en helt grei deal. Anonymous poster hash: b95ff...9f6
Gjest Haaploes Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 Jeg sitter gjerne barnevakt, bare PM meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå