Gå til innhold

Andre er utro- blande seg inn?

Anbefalte innlegg

Gjest Dodgy Lady
Skrevet

Hva bør man gjøre viss man vet at andre er utro med 100% sikkerhet? Sladre eller la det gå sin gang?

Søstra mi har ei god venninde, og vet at typen hennes har vært utro mot henne maaange ganger. Venninda, la oss kalle henne Anne, vet om et tilfelle, og har tilgitt typen for den "tabben". Problemet er bare at han har vært utro med samme dama minst 10 ganger til etter dette, i tillegg har han hatt sex med ei helt anna og. Søstra mi er god venn med typen og, men synes dette er helt uakseptabelt. Så hva er det beste å gjøre?

"Sladre" og få typen på nakken? Eller la "Anne" få vite hva som skjer?

Personlig mener jeg hun burde fortelle det. Hadde det vært meg ville jeg visst om det! Må være grusomt å gå rundt og tro at typen er trofast, mens "alle andre" vet hva han driver med...

Noen som har vært ut for lignende kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den der er ikke enkel :roll:

Siden han allerede har vært utro og hun har tilgitt han, kan jo også det tyde på at hun muligens lukker litt øyne for fakta også...

Nei, jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort, ville nok gjerne ha visst om utroskap selv, men jeg ville heller ikke kunnet greid og leve med typen etter et sånt tillitsbrudd.

Karnsje jeg ville ha prøvd og hintet litt innpå og sett hva hun sa :roll:

Skrevet

Er hun en god venninne .. så ville jeg tatt det opp .

.

Det kommer vel litt an på situasjonen, men søsteren din vet vel kanskje hvordan venninnen ser på utroskap .. de har vel kanskje snakket om det tidligere..

-- Det hun jo kan gjøre er å si til "typen" at om han ikke forteller det selv.. kommer hun til å gjøre det for "Anne" har rett til å vite det - og kunne ta et valg selv..

(.. og hadde det vært min mann som drev på sånn ville jeg visst det.)

Skrevet

Hvis dere har kjent Anne lengst, og hun er den beste vennen ville jeg fortalt det. Hvis jeg hadde kjent fyren lengst og vært mest venner med han ville jeg holdt kjeft.

Skrevet

Hadde jeg funnet ut noe slikt, og i tillegg funnet ut at mine nærmeste venner hadde visste det uten å si noe - så hadde det føltes som et dobbelt svik.

Man risikerer naturligvis at den bedratte reagerer med sinne mot vedkommende som forteller det. Men uansett så bør hun få vite hvordan mannen hennes oppfører seg.

Er man en god venninne så er man man mer lojal mot henne enn mot mannen hennes. Og man prøver å stille opp etterpå også!

Skrevet

Gi idioten en uke til å fortelle det selv, ellers gjør du det. Min ex var utro mot meg i evigheter og hele vår omgangskrets visste det uten å fortelle meg det. Det er vel unødvendig å si at ingen av dem er blandt mine beste venner i dag.....

Jeg hadde ikke betenkt meg på å fortelle det dersom jeg visste at noen var utro. Uansett om det så gjaldt at min søster var utro mot kjæresten sin......

Skrevet

.. og ved å ikke si noe - hverken til ham eller henne .. viser de at de synes det er greit at han driver på på den måten.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg synes det er et godt alternativ som flere har foreslått: si til fyren at du vet, og gi ham en uke på å fortelle det, ellers sier du det selv.

Det verste er å lukke øynene, det er ren aksept.

Gjest tusjen
Skrevet
Hadde jeg funnet ut noe slikt, og i tillegg funnet ut at mine nærmeste venner hadde visste det uten å si noe - så hadde det føltes som et dobbelt svik.

Man risikerer naturligvis at den bedratte reagerer med sinne mot vedkommende som forteller det. Men uansett så bør hun få vite hvordan mannen hennes oppfører seg.

Er man en god venninne så er man man mer lojal mot henne enn mot mannen hennes. Og man prøver å stille opp etterpå også!

Jeg er enig i dette..

tusjen

Skrevet

Hvis typen var en god venn av meg ville jeg heller tatt det opp med ham at jeg syntes oppførselen hans var uakseptabel og han burde slutte med det. Hvordan vet søsteren din at han fortsatt er utro? Er det fordi han skryter av det til henne eller bruker henne som fortrolig når det gjelder dette? Det ville jeg isåfall ikke godtatt. Hvis det var en mer perifer venn og ikke en av mine aller nærmeste, tror jeg ikke jeg ville orket å ha så mye kontakt med ham mer, heller forsøkt å finne på noe sammen med "Anne" uten at han var tilstede.

Tror likevel ikke jeg ville fortalt det til "Anne" med mindre hun spurte meg direkte. Hvis "alle" andre vet det så vet hun det sikkert også selv.

Skrevet

Tror likevel ikke jeg ville fortalt det til "Anne" med mindre hun spurte meg direkte. Hvis "alle" andre vet det så vet hun det sikkert også selv.

Desverre er det gjerne sånn at "alle" andre vet det .. men ingen forteller det til den som blir bedratt.. Enten fordi de fleste tenker som deg.. eller fordi de ikke tør å involvere seg..

Gjest å herre gud
Skrevet

Redd for å få typen på nakken? Hvorfor? Det er HAN som er utro, HAN som velger, HAN som kjører egotrip. Hvorfor skal han bli sint på den som gjør det rette, nemlig sier i fra til dama hans?

Hun fortjener å vite det. Jeg ville visst, om så fra vilt fremmede jenter, om kjæresten min hadde vært utro. SI DET.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enig med siste gjest her.

Det er HAN som er problemet, og han har absolutt ingen rett til å bli sur. Han bare ber om å bli oppdaga.

Stakkars jente...

Gjest Anonymous
Skrevet

Om det hadde vært ei veldig god venninne av meg så hadde jeg helt klart sagt ifra... Tenk hvordan hun ville reagert om det kom fram for en dag, og hun fant ut at jeg visste, det hadde jo blitt katastrofe... Dessute, hun fortjener og vite det...

Om han hadde vært min beste venn, hadde jeg holdt kjeft... Lojalitet. Men det forutsetter at jeg tåler og miste henne.... Jeg har en bestekompis, og jeg hadde aldri kommet til og sladre på han for noe i verden. Men som sagt, om det gjaldt en god venninne, og at fyren hennes var utro, da hadde jeg sagt ifra med en gang.

Om man da er kompis med begge parter, er dette en vanskelig problemstilling, og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort....

Lykke til :-)

Skrevet

Om "alle vet det" er det uansett bare et tidsspørsmål før hun finner det ut. Men da kan det fortserke smerten å vote at venner har visst det uten å si noe. Som venn kan en også sørge for å si det på en "skikkelig" måte, slik at hun føler at hun beholder litt respekt oppe i det hele.

Og ikke minst være på hennes side og være en lojal venn når hele verden føles illojal og svikefull.

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med flere andre her: Gi typen ei uke til å si det selv og skjer ikke dette så snakk med "Anne".

Man skal ikke stå å se på at urett blir begått uten å ta affære, det blir dobbelsvik for hun som er bedratt; sviktet og tråkka på av typen som bedro og i tillegg sviktet av alle som visste, men ikke gadd fortelle henne det...

Gjest Dodgy Lady
Skrevet
Hvis typen var en god venn av meg ville jeg heller tatt det opp med ham at jeg syntes oppførselen hans var uakseptabel og han burde slutte med det. Hvordan vet søsteren din at han fortsatt er utro? Er det fordi han skryter av det til henne eller bruker henne som fortrolig når det gjelder dette? .

Han har sagt det til kompisene sine, som har sagt det til søsteren min. Tror kompisene håper hun kommer til å si det til "Anne", siden de ikke vil gjøre det selv...

"Anne" har også nektet typen å ha noe å gjøre med henne han var utro med, men når hun har vært på jobb har han hatt besøk av henne likevel. Både på vorspiel og på video. Synes det er ille nok at han ikke respekterer "Anne" sitt ønske, men tar med dama hjem til deres leilighet. I tillegg har han sex med henne i deres seng, i deres dusj. Æsj...

Tror nok søsteren min kommer til å si det til Anne. De har vært venner i mange år... Men jeg skjønner at det ikke er så lett å si noe sånt. "Anne" er kjempeforelsket og tror forholdet deres er perfekt.

Jeg hadde i hvertfall sagt det om det gjaldt mi venninde...

Tusen takk for alle svar

Skrevet

Hei.

Jeg gjorde det.Sa i fra. Det slo tilbake på meg alt sammen.Fikk kjempebråk.Så det kan gå den veien å.Det er ikke alltid man vet alt om alle i forhold.Til&med bestevennene. Men..skulle bare si det at det gå mange veier.Du vurderer selv.

Skrevet

Jeg er veldig enig med de som mener at mannen bør få vite at du vet og få tidsfrist til å si det selv. Har selv opplevd dette, men heldigvis sa mannen ifra selv med en gang. Jeg ville opplevd det som et svik fra mine venner om de visste det og ikke gjorde noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...