Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hvordan er mulighetene for å trene i Tromsø? Jeg skal studere der nå til høsten og har ingen aning om hva alternativene er.

Anonymous poster hash: e9086...112
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig

AnonymBruker
Skrevet

Umulig

? Jeg vet at det ikke er umulig.

AnonymBruker
Skrevet

Det er flust av muligheter, SATS har to filialer, Exolo, StaminaHot, treningssenter på kvaløya åpner snart hvis det ikke allerede har åpnet, EVO har to filialer, tromsø treningssenter + flere jeg ikke kommer på i farta. Og så er det Kraft, tror studentene har gode rabattordninger der.

Anonymous poster hash: 6f3d3...bba
Skrevet

Det er flere treningssentre og masse fjell å gå på

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i Tromsø. De fleste jeg kjenner som trener inne, trener enten på Kraft (studentsamskipnadens treningssenter på campus) eller på Sats i byen. Sats har også en avdeling på Langnes, og Kraft har et treningsrom på Elverhøy studentboliger (som de kaller Kraft Elverhøy), og så finnes det bl.a. Stamina Hot, Tromsø Treningssenter og flere til. Ellers finnes det jo uendelige muligheter for utetrening, enten det er toppturer med ski eller til fots på et av de mange fjellene rundt Tromsøya, padletur med overnatting eller andre friluftsaktiviteter, til en kjapp tur i lysløypa :)

Da jeg bodde i Oslo trente jeg "selvfølgelig" på treningssenter, men etter at jeg flyttet opp til Tromsø for noen få år siden har jeg ikke sett behovet for medlemsskap på treningssenter. I likhet med 80 % av alle som bor på Tromsøya bor jeg like ved lysløypa, og kan glede meg over fantastiske skiløyper om vinteren, bred gruslagt joggevei om sommeren, samt uante mengder småstier rundt omkring på øya. :danse: Dessuten er det fine tur- og treningsområder også i Tromsdalen/på fastlandet, og på Kvaløya, som er lett tilgjengelig med rutebuss eller sykkel.

Anonymous poster hash: 307ea...5fd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i Tromsø. De fleste jeg kjenner som trener inne, trener enten på Kraft (studentsamskipnadens treningssenter på campus) eller på Sats i byen. Sats har også en avdeling på Langnes, og Kraft har et treningsrom på Elverhøy studentboliger (som de kaller Kraft Elverhøy), og så finnes det bl.a. Stamina Hot, Tromsø Treningssenter og flere til. Ellers finnes det jo uendelige muligheter for utetrening, enten det er toppturer med ski eller til fots på et av de mange fjellene rundt Tromsøya, padletur med overnatting eller andre friluftsaktiviteter, til en kjapp tur i lysløypa :)

Da jeg bodde i Oslo trente jeg "selvfølgelig" på treningssenter, men etter at jeg flyttet opp til Tromsø for noen få år siden har jeg ikke sett behovet for medlemsskap på treningssenter. I likhet med 80 % av alle som bor på Tromsøya bor jeg like ved lysløypa, og kan glede meg over fantastiske skiløyper om vinteren, bred gruslagt joggevei om sommeren, samt uante mengder småstier rundt omkring på øya. :danse: Dessuten er det fine tur- og treningsområder også i Tromsdalen/på fastlandet, og på Kvaløya, som er lett tilgjengelig med rutebuss eller sykkel.

Takk for et fint innlegg. Hvor mye koster Kraft pr mnd for studenter? Veldig fint at mange ikke ser behovet for å være innmeldt på et treningssenter. Det er jo penger som helst kan brukes på noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Kraft koster 175 kr i mnd for studenter, om jeg ikke tar helt feil. Jeg syns at Kraft er trangt, smått og litt for overbefolket. Jeg trener ikke på Kraft, for å si det sånn.

Hvor i Tromsø skal du bo? Greia med Tromsø er at på tross av at avstandene er små, tar det litt tid å komme seg rundt på øya med buss f.eks. Så det er jo lurt å trene et sted som er nærmere der man bor.

Anonymous poster hash: 512dc...73d
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Tromsdalen? Noe bra treningssenter der?

Anonymous poster hash: a520d...8eb

AnonymBruker
Skrevet

Kraft koster 175 kr i mnd for studenter, om jeg ikke tar helt feil. Jeg syns at Kraft er trangt, smått og litt for overbefolket. Jeg trener ikke på Kraft, for å si det sånn.

Hvor i Tromsø skal du bo? Greia med Tromsø er at på tross av at avstandene er små, tar det litt tid å komme seg rundt på øya med buss f.eks. Så det er jo lurt å trene et sted som er nærmere der man bor.

Anonymous poster hash: 512dc...73d

Oi. Det var ekstremt billig. Eh.. Ja, jeg får se litt når jeg kommer opp. Jeg husker ikke helt hvor det var, men det var visst gangavstand til UiT.

AnonymBruker
Skrevet

Er svømmehall tilgengelig? Hvor mye koster dette i mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig tilbud når det gjelder svømming i Tromsø.

http://www.tromso.kommune.no/svoemmehaller.160778.no.html

Hva mener du med dårlig tilbud?

Synes det så helt OK ut. Hvordan er beliggenheten i forhold til UiT? Er det mange som er der? Prisene var ikke heller så stive.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker å jogge (eller har lyst til å begynne) kan jeg anbefaler løpenettverket Norther Runners. 30-60 løpeglade folk som møtes 1-2 ganger i uka. Intervalltrening på mandager, langtur/blandet på torsdager. Det er mange med og dermed mange ulike nivå. Her er det folk som løper mila på alt fra 70 minutter til 35 minutter. Det er bare å møte opp på treningen (som annonseres på Facebook).

Anonymous poster hash: a196b...903
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med dårlig tilbud?

Synes det så helt OK ut. Hvordan er beliggenheten i forhold til UiT? Er det mange som er der? Prisene var ikke heller så stive.

Mulig dette er bra sammenlignet med mange andre steder, men jeg synes det er litt dårlig med 2 stk 25m basseng x 5 svømmebaner og begrensede åpningstider i en by med 70 000 innbyggere... Det er noen planer om å bygge nytt badeland i Tromsø, men som med alt annet oppe i nord tar den prosessen veldig lang tid, og det siste jeg hørte var at det kommer tidligst i 2017.

Stakkevollan er vel et par km nord for campus, mens Alfheim ligger rett overfor sentrum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...