Gå til innhold

Klipper du opp tuber med tannkrem, foundation o.l?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke får klemt ut mer og har glemt å kjøpe ny tube, og du trenger det som befinner seg inni tuben?

Er dette noe som er uvanlig å gjøre?

Anonymous poster hash: a145a...48f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være uvanlig??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stusset litt på det i en annen tråd:P Jeg tror ikke jeg kjenner noen som gjør det uten at jeg skal sverge på det, er vel noe som går igjen i familier. Selv prøver jeg jo å få klemt ut så mye som mulig, og kunne kanskje klippet opp om jeg var fri eller blakk eller noe slikt, for å få ut siste rest. Men jeg har vel ikke så skrekkelig mye på tube, er primært tannkremen liksom.

Anonymous poster hash: 5b8f1...054
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være uvanlig??

Takk for svar :)

Stusset litt på det i en annen tråd:P Jeg tror ikke jeg kjenner noen som gjør det uten at jeg skal sverge på det, er vel noe som går igjen i familier. Selv prøver jeg jo å få klemt ut så mye som mulig, og kunne kanskje klippet opp om jeg var fri eller blakk eller noe slikt, for å få ut siste rest. Men jeg har vel ikke så skrekkelig mye på tube, er primært tannkremen liksom.

Anonymous poster hash: 5b8f1...054

Takk for svar :)

Det er vanlig for noen og uvanlig for andre, og det er naturlig.

At det evt skulle gå igjen i familier, har du kanskje rett i i enkelte tilfeller. Det har jeg aldri tenkt på. Men jeg ser den, at å tenke og å handle sparsommelig og økonomisk ofte er lært fra familien.

I tillegg er den faktoren, at noen er tvunget til å være svært sparsommelige og økonomiske, og da trenger ikke det å være sparsommelig og økonomisk å være noe som går igjen i familien deres.

• Liker 1
Skrevet

Det gjør jeg ofte, ikke tannkrem da, men hudkrem, bodylotion osv. Sikkert fordi jeg er gjerrig :vetikke: Men, i noen tuber er det jo veldig mye igjen når man ikke får klemt ut mer, og kanskje det har noe med at jeg synes det er enklere å bare klippe opp, enn å riste og klemme til fingrene blir blå :laugh:

Skrevet

Har ikke så mye på tube, bortsett fra den ene ansiktskremen min og tannkrem.

Klipper ikke opp noen av delene.

Men har foundation på "glassflaske", og når det begynner å komme lite ut av pumpen, så skrur jeg opp toppen og tar ut med den stangen. Der er det normalt mye igjen, og jeg kan bruke den slik i en uke eller to.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye på tube, bortsett fra den ene ansiktskremen min og tannkrem.

Klipper ikke opp noen av delene.

Men har foundation på "glassflaske", og når det begynner å komme lite ut av pumpen, så skrur jeg opp toppen og tar ut med den stangen. Der er det normalt mye igjen, og jeg kan bruke den slik i en uke eller to.

Lurt! :)

Noen burde lage en "slikkepott" for slanke flasker (evt finnes det?)

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg gjør det. Ikke hver gang, men noen ganger, spesielt hvis det ligger mye igjen som jeg ikke får klemt ut. Det er ikke uvanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Lurt! :)Noen burde lage en "slikkepott" for slanke flasker (evt finnes det?) Anonymous poster hash: a145a...48f

Slanke, smale slikkepotter finnes hos Tupperware. Går greit i Ketvhupflaska ol.

Kaviar og majones i metaltube klipper jeg ikke. Plasttubene og særlig tannkrem klipper jeg etter å ha klemt de flat en stund så jeg får ut siste rest. Tannkremen kjøper jeg i Spania og tar med hjem, så der kaster jeg ikke en dråpe.

Kremtuber klipper jeg og, og får da noen dagers ekstra smøring. Når det går en til to tuber pr 14. Dag så handler dette både om økonomi og om ikke å kaste og å ikke belaste miljøet mer enn nødvendig.

Anonymous poster hash: f0726...86f

AnonymBruker
Skrevet

Slanke, smale slikkepotter finnes hos Tupperware. Går greit i Ketvhupflaska ol.

Kaviar og majones i metaltube klipper jeg ikke. Plasttubene og særlig tannkrem klipper jeg etter å ha klemt de flat en stund så jeg får ut siste rest. Tannkremen kjøper jeg i Spania og tar med hjem, så der kaster jeg ikke en dråpe.

Kremtuber klipper jeg og, og får da noen dagers ekstra smøring. Når det går en til to tuber pr 14. Dag så handler dette både om økonomi og om ikke å kaste og å ikke belaste miljøet mer enn nødvendig.

Wow :) Flott! Takk! :blomst: :blomst:

Du er flink som er så økonomisk og også tenker på miljøet :blomst: :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Wow :) Flott! Takk! :blomst: :blomst:Du er flink som er så økonomisk og også tenker på miljøet :blomst: :blomst: Anonymous poster hash: a145a...48f

Takk for positiv kommentar.

Var litt redd for å få tilnavnet gjerriknark eller gnitalus.

AnonymBruker
Skrevet

Nei?? Er du gnien?

Anonymous poster hash: 181e5...6ef

AnonymBruker
Skrevet

Takk for positiv kommentar.

Var litt redd for å få tilnavnet gjerriknark eller gnitalus.

Om noen kaller oss det, kan vi jo tenke på at det vi gjør er flott. De som evt kaller oss det, kan selv bli nødt til å gjøre det samme en dag, og kanskje også ergre seg over at de ikke var mer sparsommelige før.

AnonymBruker
Skrevet

Nei?? Er du gnien?

Anonymous poster hash: 181e5...6ef

Føles det bedre for deg å sløse?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er har ikke dårlig råd, og er ikke gjerrig. Jeg klipper tubene for å ikke konsumere mer enn nødvendig/ unngå ekstra miljøbelastning. Tar dette som en selvfølge.

Anonymous poster hash: 36095...b42
  • Liker 2
Gjest Artistina
Skrevet

Det gjør jeg nesten alltid med håndkremen jeg har stående på pulten min på jobb. Har håndkrem i flere dager etterpå. Bruker den andre avklippede delen som "lokk" de dagene. Har også gjort det når jeg har fått noen prøve-pakninger med hudkrem som jeg har vært særs fornøyd med, da vil jeg ha med meg alt.

Tror nok det er noe jeg har med meg hjemmefra. Kommer ikke fra noen gnier-familie - men jeg har lært nøysomhet og det å benytte alt av en ting før jeg kjøper nytt.

Jeg kaster også svært sjeldent middagsrester - for meg er middagsrester jobb spart dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...