Gå til innhold

Bestille fly og hotell tidlig eller sent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva lønner seg? Hadde tenkt å bestille neste års ferie i januar. Vi skal reise langt, både til mellomamerika og USA. Lønner det seg å bestille i god tid eller i siste liten? Eller et sted midt i mellom?

Anonymous poster hash: bb9f9...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge denne artikkelen lønner det seg å bestille rundt 2 måneder før dere skal reise. Men ettersom dere skal reise såpass langt, ville jeg nok hatt alt på plass god tid i forveien, i tilfelle noe skulle skje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glede av å bestille relativt tidlig, ofte opp til et halvt år i forveien. Da synes jeg at jeg har mer glede av å glede seg til noe jeg vet hva er, planlegging etc.

Jeg tror ikke det er nødvendigvis slik st 2mnd før avreise er gunstig, det sommer gunstig er å bestille f eks reisen når flyselskapet har kampanjer. Man bør følge litt med å være klar til å kjøpe ved evt tilbudskampanjer. Da er det ofte mulig å kjøpe en reise langt frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dersom dere er fleksible på hvilken dato dere skal reise, ikke trenger en bestemt reiserute eller et bestemt hotell er det ofte lønnsomt å vente. Dersom dere må reise en bestemt dato og være borte akkurat de bestemte dagene risikerer dere hele ferien ved å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med at det er billigst å være tidlig ute med flybilletter, 3-4-5 mnd'er. Så jeg ville ha fulgt nøye med på prisene nå fremover, sammenligne flyselskaper, og følge med om det blir noe billigere, kampanjer, etc. Det skal også finnes en nettside som gir deg beskjed når prisene går ned.

Hotell kommer litt an på, på lastminute og lignende sider så er det helt klart billigst om man bestiller jo nærmere avreisedato du er. Men vil du ha det klart så ville jeg ha bestilt og betalt på forhånd, da slipper du å tenke på den utgiften lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åtte uker før er rent statistisk det beste for flyreiser. Det varierer jo naturligvis mye, men i løpet av livet vil du bruke minst penger på flybilletter hvis du kjøper dem åtte uker før avreise - med mindre du nesten utelukkende flyr en rute som skiller seg veldig ut.

Anonymous poster hash: 6d7b6...e07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...