kyuketzuki Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Jeg er en ung kvinne på 22 som kjemper om omsorgen for barnet mitt. I dag er det vannskelig å finne en god psykolog, der vurderingene kke blir påvirket av tlf samtaler og brev fra andre. En psykologs vurdering om en person kan for eks. bli påvirket av en tlf fra barnevernstj. Jeg var/er pasient hos DPS. Jeg trenger selv en ny psykolog, da min tidligere psykologs vurderinger om meg ble endret fordi hun fikk en tlf fra barnevernstjenesten. Etter jeg hadde gått til henne 3 ganger, fortalte hun at jeg virket frisk, fin og opplagt. Så fikk hun en tlf fra barnevernstj. ang en sak, da skulle hun pluttselig vitne mot meg og fortelle om min helsesituasjon. Jeg trenger hjelp, hjelp til å finne en god psykolog. Jeg vurderte å la vær å gå til psykolog for min helsesituasjon ikke er den samme som før. Men nå vurderer jeg å skaffe meg en ny og gå igjen. Ikke fordi det traumatiske har kommet tilbake eller at jeg har blitt "dårlig". Men fordi jeg trenger noen som kan vurdere og bekrefte at min helsesituasjon virkelig er bra. Barnevernstj. bryr seg ikke om hva jeg har å si, ingen vil høre på det meg og min familie sier om min helsesituasjon. Derfor må det være en faglig utdannet person som kan fortelle om det for meg, en som kan tale mine ord for meg. For ingen vil høre min stemme uansett hva jeg sier i nemda eller retten. BV har sånn makt at det er skummelt. De fleste psykologer er betalt av BV og blir leid inn som sakkyndig i sakene dems, jeg trenger en som er helt 100% nøytral og har sine egne meninger. Er det noen som kan anbefale en god privat psykolog i bergen?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Når du kjemper om omsorgsrett, har du ikke da en advokat? Advokaten kan da finne en psykolog eller psykiater som undersøker deg og legger frem en sakkyndig erklæring. Det er vanlig at advokaten da skriver et mandat til psykologen om hva psykolgen skal vurdere m.m. Ellers er det mye bedre at finner en privatpraktiserende psykolog med driftstilskudd fra det offentlige enn å gå på en DPS, dersom du ikke er veldig dårlig. Få tak i en liste over hvem som har driftstilskudd og snakk med fastlegen din. Bruk google.Anonymous poster hash: 839f8...15b
kyuketzuki Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2014 Sakkyndig er leid inn men av barnevernstj. Jeg var selv under barnevernstj da jeg var yngre, grunnet omsorgsvikt i hjemmet. Lang historie kort, da jeg ble gravid (21 år), valgte de å avslutte meg uten noe videre form for oppfølging. Ja jeg var under dem da jeg var 21, planen var at jeg skulle være under dem til jeg var 23. Men det var frivillig og ikke tvang da, jeg måtte søke 2 ganger for å få det til. Da jeg fødte barnet mitt og siden jeg ikke hadde fått oppfølging, så valgte de å sende meg på mødrehjem for råd og veiledning. Det var det helvete brøt løs. Det var de på mødrehjemmet som bestemte at jeg ikke var god nok fordi jeg hadde hatt en vannskelig fortid. Etter jeg fikk barnet mitt har jeg bare vært frisk og fin. Men barnevernstj prøver å bruke min bakgrunn mot meg. Her er det ingen rus inne i bildet, jeg har slitt med psyke før pga traumer fra fortiden min. Men jeg kom meg videre. Selv over 2 år før jeg ble gravid så slet jeg ikke noe med traumer eller psyke. Jeg har en advokat som har vunnet mange saker mot BV, men når det kommer til psykolog så var han ikke til mye hjelp. Jeg vil finne en privat praktiserende psykolog, men å finne en psykolog som ikke jobber eller blir påvirket av BV er vannskelig. Advokaten min sier jo at jeg må helt underkaste megselv, jeg sitter på huk etter BV. Jeg har søkt på google, men finner ikke noe om privat psykologer som ikke blir påvirket av BV.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå