Gjest making.a.mess Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har invitert rundhåndet til bryllupet, men stesøstrene har jeg problemer med. Disse er min mors mann sine barn. De har ikke noe bra forhold til mor og ham og det har blitt lite kontakt mellom oss som er hennes barn og dem. Jeg har hatt mest kontakt med dem men ikke på mange år. Det er dog ikke den manglende kontakten som stopper meg men det faktum at mannen til stesøster 1 har prøvd seg på meg og det på en ussel måte. Jeg hadde vært på byen med stesøstern og mannen, jeg sov over på sofaen,hun sov på soverommet og denne usle slasken kom til meg og begynte å grafse under dyna mi. Ble temmelig satt ut men vi nå stotret ut at dette kunne han bare glemme. Snakket ikke med dem igjen. Stesøster 2 og mannen er kjempehyggelige. Problemet er at jeg ikke kan invitere stesøster 2 uten å be stesøster 1. Hun kommer til å ta med seg sin mann. Stesøster 1 vil bli støtt hvertfall siden jeg aldri har fortalt henne noe. Jeg har valgt å ikke si noe fordi hun er en stolt kvinne som ville gått fra ham på flekken. Et liv uten en slik slask ville vært bedre om hun ikke hadde vært mye syk pga ms og trenger han til ting. Lite hyggelig i selskaper er han ikke, men han er flink med barna deres. Synd, men jeg valgte altså å ikke invitere dem. De vil bli sure. Vurderer å ikke si at jeg gifter meg.... De var sure fordi søstern ikke inviterte dem og det skjønner jeg ikke for søstern har ikke hatt kontakt med dem. Mannen hennes har de aldri sett. Flott floke dette.. Mrk at mannen til stesøster 1 ikke er den som skaper hyggelig stemmning i selskap i noe tilfelle. Dette er mitt livs kveld, den koster vanvittig mye penger og derfor vil jeg at den skal være HYGGELIG og konfliktfri...
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe problem? La bare være å invitere de, da!Anonymous poster hash: 1179e...82e 2
Gjest making.a.mess Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Er det noe problem? La bare være å invitere de, da!Anonymous poster hash: 1179e...82e Jeg skal la være å invitere dem. Problemet er at jeg vet at de vil bli sure etterpå...
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skal la være å invitere dem. Problemet er at jeg vet at de vil bli sure etterpå... Det får de bare bli :-)Anonymous poster hash: a537c...007 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skal la være å invitere dem. Problemet er at jeg vet at de vil bli sure etterpå... Gjør det noe da? Du har jo ikke kontakt med de uansett.Anonymous poster hash: 1179e...82e 6
Gjest New_Girl Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Inviter de du vil invitere, ha en kjempefin dag, og så får du ta støyten etterpå.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Det høres jo ut som om det riktige å gjøre er å ikke invitere dem. Men hvordan forholder resten av familien seg til dette? Det du bør være obs på er at i slike situasjoner føler mange at de må "velge side". Det er ikke noe som skal hindre deg fra å la være å invitere dem, men det kan være kjekt å ha i bakhodet og eventuelt se om det er noe du kan gjøre for å unngå videre konflikter etc. Anonymous poster hash: fcbbb...8f7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Hei TS, Jeg hadde også lignende problem da jeg gifter meg for en måned siden. Mitt tips er å invitere de du vil invitere og drit i de som blir sure. Det går over:) jeg bekymret meg for ingenting rett og slett.Anonymous poster hash: c7a9d...e78 1
GammelKaktus Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Du inviterer de du vil og får en fantastisk flott dag så får du heller ta styret med at de ikke ble invitert etterpå 1
Gjest making.a.mess Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Takk for gode svar:-) de blir ikke invitert så krysser jeg fingrene for at det ikke blir sure tlf etterpå.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Jeg personlig skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan invitere de. Det er da vel bare å drite i han mannen, det er jo hun som lider under han, ikke du. Det er ikke hennes feil at han prøvde seg på deg. At man ikke kan være så storsinnet skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 8146d...c78 3
Hulderen Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Inviter den stesøsteren du har et godt forhold til, og ikke den andre. Eller inviter begge stesøstre, men uten mennene deres.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 Jeg ville invitert dem. To hyggelige stesøstre, én hyggelig stesvoger og én som ikke er det. Kan ikke tenke meg at den ene fyren skal greie å ødelegge et helt bryllup. For det høres ikke ut som om det er snakk om femten inviterte gjester, liksom? Anonymous poster hash: 71f2a...60e
Gjest Sunhill Skrevet 22. juli 2014 #14 Skrevet 22. juli 2014 Jeg syntes du burde invitere dem. Men, hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt til stesøsteren din opplevelsen din med mannen hennes. Jeg syntes hun har rett på å vite det, og han fortjener ikke stort annet enn å bli kastet på dør. Masse lykke til 1
HoppsyDaisy Skrevet 22. juli 2014 #15 Skrevet 22. juli 2014 Hvis dere ikke har kontakt, hadde jeg nok ikke invitert dem. Men det mest korrekte er nok å gi en invitasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå