AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Dater en mann litt av og på. Han er enebarn og faren er død. Moren er hans eneste nære familie. Hadde overhodet ikke forventet noe spørsmål fra han om å møte moren hans på en god stund enda. Men det har seg slik at hun bor i utlandet, og snart kommer på et av sine meget sjeldne Norges-besøk. I den forbindelse nevnte han at jeg kanskje kunne treffe dem en dag og hilse på henne. Jeg synes som nevnt dette var litt tidlig, da vi ikke er i noe formelt forhold enda. Men han sier hun allerede vet hvem jeg er, siden han har fortalt om meg. Han fortalte meg at moren hans er kjent for å være litt slem mot hans eks-kjærester som hun ikke fant "bra nok", men at hun fikk et godt inntrykk av meg ut i fra det han fortalte om min bakgrunn,jobb og at hun har sett bilder av meg på fbook.. Det endte med at jeg sa ja til å hilse på henne, f.eks.over en kopp te i byen eller lignende som han foreslo. Da svarte han: "Det er flott. Men du må være snill, dette er min mor". Denne kommentaren gjorde meg nervøs....Er det vanlig å si sånt?Eller tyder det på at han har en slags prestasjonsangst foran sin egen mor? Jeg vet han har hatt en streng oppvekst. Er det vanlig at barn med kritiske foreldre er "redde" for å presentere potesielle kjærester? Jeg fikk ihvertfall prestasjonsangst av hvordan han la dette fram. Jeg har gode manerer og er høflig,og tidligere "svigermødre" har alltid likt meg. Så jeg ble nesten litt såret da han sa det også..Akkurat som om han var redd jeg skulle skjemme ham ut...? Anonymous poster hash: 9af57...84c
Betasuppe Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Synes du ikke skal møte henne. Du ender sikkert opp med å få noen sårende slengbenerkninger og. Hvorfor gidde, liksom? 3
Frk.K Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Han er sikkert redd for at du biter fra deg, om hun gir deg noen kommentarer på ett eller annet. Derfor "vær snill" 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Dette virker ikke så lovende. Er han veldig knyttet til sin mor? Lar han henne bestemme? I så fall blir du ikke den eneste kvinnen i hans liv. Da kan man forvente seg bråk av en mor som legger seg i lilleguttens hverdagsliv og vil ha sin vilje trumfet igjennom. Styr unna hvis det er sånn. Anonymous poster hash: 47d6c...022
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Klassiker. Svigermor senger dritt og kommer med spydigheter, og hennes eneste sønn, godgutten og lilleprinsen, er altfor glad i sin mor til å ta kjæresten sin i forsvar. Anonymous poster hash: 1a48a...17a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Synes du ikke skal møte henne. Du ender sikkert opp med å få noen sårende slengbenerkninger og. Hvorfor gidde, liksom? Jeg ble jo egentlig litt glad for at han spurte. Det er vel et tegn på at han er seriøst interessert i meg.? Håper jeg da:) ts Anonymous poster hash: b3fc3...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Dette virker ikke så lovende. Er han veldig knyttet til sin mor? Lar han henne bestemme? I så fall blir du ikke den eneste kvinnen i hans liv. Da kan man forvente seg bråk av en mor som legger seg i lilleguttens hverdagsliv og vil ha sin vilje trumfet igjennom. Styr unna hvis det er sånn. Anonymous poster hash: 47d6c...022 Uff..ja. Jeg liker ikke sånt, men vet lite om deres forhold. Tror de er nært knyttet sammen siden han er enebarn og hun er enke.men vet ikke så mye mer egentlig. Han har nevnt han har hatt en streng oppvekst så hun er kanskje litt gammeldags... Men de bor i ulike land, og han besøker henne bare til jul og sommeren. Han er aldri der særlig lenge, kanskje 1-2 uker av gangen. ts Anonymous poster hash: b3fc3...6e3
Gjest Blomsterert Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Møt nå denne moren. Vær høflig og imøtekommende. Det blir sikkert ikke et problem da.
Gjest Snuppi Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 Hei! Jeg skjønner at du ikke gleder deg, men jeg tror at det vil bli verre dersom du ikke møter henne. Du har i utgangspunktet sagt ja møtet. Om hun ikke liker deg er det hennes problem.
Betasuppe Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 Jeg ble jo egentlig litt glad for at han spurte. Det er vel et tegn på at han er seriøst interessert i meg.? Håper jeg da:) ts Anonymous poster hash: b3fc3...6e3 Joa, eller så er han veldig opptatt av hva moren han synes om deg... Men det er bare vill gjetning, det er du som dater han. Han virker vel ikke som en mammadalt ellers? Du synes jo selv at det er litt unaturlig at hun blir koblet inn så tidlig i prosessen. Jeg er enig! Jeg hadde aldri kommet på å be ei dame treffe moren min etter å ha datet litt bare. Får bli etter man er kjærester en stund mener jeg... Og hun er "kjent for å være slem"... Det får mine alarmklokker til å ringe. Kanskje hun er så sårende at du får avsmak på hele fyren?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Klassiker. Svigermor senger dritt og kommer med spydigheter, og hennes eneste sønn, godgutten og lilleprinsen, er altfor glad i sin mor til å ta kjæresten sin i forsvar.Anonymous poster hash: 1a48a...17a Hun vil bare sørge for at den eneste som får lov å være bitch mot lillegutt, er henne. Ingenting er mer drepende foe en mor at et annet rivjern kommanderer og kjefter han ned!Anonymous poster hash: 152b8...1b1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Tja, hva med å gjøre det klart for ham at du kommer til å være snill så lenge hun er det samme? Siden han faktisk har fortalt deg at hun har vært temmelig kritisk til tidligere kjærester, mener jeg ... Klart du skal oppføre deg bra, men det betyr ikke at du skal ta imot dritt fra henne. Sier ikke at du i så fall skal konfrontere henne, men det må være lov å forlate stedet dersom hun ikke oppfører seg. Anonymous poster hash: a89f4...83b 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Hun vil bare sørge for at den eneste som får lov å være bitch mot lillegutt, er henne. Ingenting er mer drepende foe en mor at et annet rivjern kommanderer og kjefter han ned!Anonymous poster hash: 152b8...1b1 Stakkars lillegutt! Rivjern er er fabelaktig ord! Så dekkende og kraftfullt, uten å være bannskap som må skjules for barn. Anonymous poster hash: 1a48a...17a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Stakkars lillegutt! Rivjern er er fabelaktig ord! Så dekkende og kraftfullt, uten å være bannskap som må skjules for barn. Anonymous poster hash: 1a48a...17a Huff, det er en byrde å være mann.Anonymous poster hash: 152b8...1b1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Tja, hva med å gjøre det klart for ham at du kommer til å være snill så lenge hun er det samme? Siden han faktisk har fortalt deg at hun har vært temmelig kritisk til tidligere kjærester, mener jeg ... Klart du skal oppføre deg bra, men det betyr ikke at du skal ta imot dritt fra henne. Sier ikke at du i så fall skal konfrontere henne, men det må være lov å forlate stedet dersom hun ikke oppfører seg. Anonymous poster hash: a89f4...83b Ja. jeg vil ikke ta i mot dritt, men tror ikke hun er typen til å holde et så lavt nivå at det skulle gå helt galt. Hun er en dame i 70-årene og ut i fra bildene ser hun litt snobbete ut. For å være helt ærlig,så er jeg en litt underdanig person når jeg er sammen med ham. Veldig aksepterende og ofte litt for snill..Jeg tilgir lett og biter i meg mye. Har også et yrke der jeg må opptre slik. Derfor tror jeg ikke han frykter at jeg skal svare henne tilbake om hun er frekk. Synes derfor kommentaren om at jeg måtte være snill, bare blir enda mer uforståelig.For jeg er alltid snill, og ofte for snill... ts Anonymous poster hash: b3fc3...6e3
Katniss Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Dater en mann litt av og på. Han er enebarn og faren er død. Moren er hans eneste nære familie. Hadde overhodet ikke forventet noe spørsmål fra han om å møte moren hans på en god stund enda. Men det har seg slik at hun bor i utlandet, og snart kommer på et av sine meget sjeldne Norges-besøk. I den forbindelse nevnte han at jeg kanskje kunne treffe dem en dag og hilse på henne. Jeg synes som nevnt dette var litt tidlig, da vi ikke er i noe formelt forhold enda. Men han sier hun allerede vet hvem jeg er, siden han har fortalt om meg. Han fortalte meg at moren hans er kjent for å være litt slem mot hans eks-kjærester som hun ikke fant "bra nok", men at hun fikk et godt inntrykk av meg ut i fra det han fortalte om min bakgrunn,jobb og at hun har sett bilder av meg på fbook.. Det endte med at jeg sa ja til å hilse på henne, f.eks.over en kopp te i byen eller lignende som han foreslo. Da svarte han: "Det er flott. Men du må være snill, dette er min mor". Denne kommentaren gjorde meg nervøs....Er det vanlig å si sånt?Eller tyder det på at han har en slags prestasjonsangst foran sin egen mor? Jeg vet han har hatt en streng oppvekst. Er det vanlig at barn med kritiske foreldre er "redde" for å presentere potesielle kjærester? Jeg fikk ihvertfall prestasjonsangst av hvordan han la dette fram. Jeg har gode manerer og er høflig,og tidligere "svigermødre" har alltid likt meg. Så jeg ble nesten litt såret da han sa det også..Akkurat som om han var redd jeg skulle skjemme ham ut...? Anonymous poster hash: 9af57...84c Magefølelsen min sier nei til det møtet. Samtidig så tror jeg at det møtet kan være veldig viktig, for å få opp øynene dine for alt ikke helt er som det skal være mellom mor og sønn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skal gi deg rådet jeg fikk før jeg møtte svigermor første gangen. Hun var også kjent for å være litt skarp i kantene. Når du hilser på henne for første gang, så vær litt ydmyk. Si at du har gruet seg til å møte henne, fordi du har hørt så mange fine ting om henne, og er redd for å ikke strekke til målt opp i mot henne. Normalt sett blir hun da smigret, får høre at sønnen snakker pent om henne, hun ser at du ikke er noen konkurrent men en alliert, og du blir møtt med velvilje. Anonymous poster hash: 0bfc2...170 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Ts: det at de bor i forskjellige land nå kan være fint, men når mamman blir eldre kan hun finne på å ville bo i hybelen hos sin sønn. Hvis han er underdanig henne, og du er underdanig han, blir det ikke så bra sluttresultat av det. Jeg bare spekulerer. Det trenger jo ikke å bli sånn, men. Anonymous poster hash: 47d6c...022 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Ts: det at de bor i forskjellige land nå kan være fint, men når mamman blir eldre kan hun finne på å ville bo i hybelen hos sin sønn. Hvis han er underdanig henne, og du er underdanig han, blir det ikke så bra sluttresultat av det. Jeg bare spekulerer. Det trenger jo ikke å bli sånn, men. Anonymous poster hash: 47d6c...022 Du har absolutt et godt poeng der. ts Anonymous poster hash: b3fc3...6e3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Magefølelsen min sier nei til det møtet. Samtidig så tror jeg at det møtet kan være veldig viktig, for å få opp øynene dine for alt ikke helt er som det skal være mellom mor og sønn. Ok..Er det noe i kommentarene hans som gjorde at du tror ting ikke er normalt mellom dem? ts Anonymous poster hash: b3fc3...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå