Marissa Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Jeg reiser snart på ferie i en ukes tid, og lurer på om noen har råd om hvordan jeg kan holde liv i plantene på altanen mens jeg er vekke? Har en del krukker med blomster, og selv om de står i skygge deler av dagen så merker jeg at de tørker fort ut når det er 25-30 grader. Har ingen som kan vanne for meg da både venner og familie er vekkreist samtidig, og naboene er heller ikke et alternativ. Noen som vet om vanningsystemer, kjerringråd eller har erfaring med ting som fungerer? Alle råd mottas med takk
LeaMichele Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Fyll flasker med vann og sett dem med tuten ned i jorda. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Fyll flasker med vann og sett dem med tuten ned i jorda. Kjøpte slikekoneformede dingsebomser hos Mester Grønn som man skrur brudflasken fast i. Da får man vannet bedre fordelt. Anonymous poster hash: f7bf1...813 1
Muscae Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Du kan også blande inn bleiefyll i jorden. Det holder veldig på fuktighet, og slipper fuktigheten gradvis ut, etter som jorda blir tørrere. Bleier er vel ganske billig på rema 1000, og jeg tror det holder med en pakke. Det beste er å blande den inn før du planter, men jeg tror det går bra å legge på toppen/grafse litt nedi det øverste jordlaget. Du kan også sette pottene oppi fat, som samler opp det som kommer av nedbør, og holder bedre på vannet.
Marissa Skrevet 20. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2014 Takk for tips, da håper jeg plantene min overlever ferien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå