Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en dørlenke, og snakk med vaktmester om å bytte lås allerede i morgen.

Sjekk også om det er mulig å dra ut støpsel eller batterier til ringeklokken.

Skaff deg nytt telefonnummer, om så bare et kontantkort og bruk det i en gammel telefon. Sett den telefonen han ringer til på lydløs og legg den i en skuff. Det er lettere å ignorere ham når du ikke ser hvor mye han ringer.

Hvis naboene dine har ringt politiet før så tyder jo det på at de har oppfattet at du ikke har det bra, og at de bryr seg om deg. Selvom det sikkert ikke er lett, ville jeg prøvd å snakke med de nærmeste naboene. Om jeg var naboen din hadde jeg hjulpet deg med å skru opp hengelås, pakke sakene hans og innvitert deg inn på middag. Hvis det er spesifikke tider han har fri hvor du frykter at han vil stå på dørklokken, kan du kanskje få være inne hos en nabo på de tidspunktene. Jeg vil tro det hjelper litt, selvom det ikke er mye avstand.

Anonymous poster hash: 00690...9d1

• Liker 1
Skrevet

Hold ut! Så sterk du er! Du har gjort en enorm jobb nå, og derfor er det enda viktigere at du står på og ikke faller for det han sier eller gjør. Pass opp dersom du har et svakt øyeblikk, det gjorde ikke jeg og det holdt på å gå fryktelig, fryktelig galt for meg.

Tenker på deg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har det bra! :klem:

Anonymous poster hash: 2f0fa...1f5
  • Liker 2
Skrevet

Selv om du føler du har ingen venner siden han ikke har latt deg få lov - ring en av de du mistet kontakten med. Forklar at han ikke lot deg få lov og at du nå prøver å bryte ut, og spør om å få hjelp og støtte.

Hadde jeg fått en slik telefon av en tidligere venninne hadde jeg stilt opp på flekken!

• Liker 6
Skrevet

Håper det går bra med deg TS!

Alle vi støtter deg og tenker på deg :)

Husk å ring politiet når du føler deg truet, og ta vare på meldinger og anrop.

Du er sterk!!!

• Liker 1
Skrevet

Klem til deg :) støtter deg!

Skrevet

Dette klarer du! Kan du overnatte hos noen mens dette står på? Foreldre, venner, søsken? Du trenger virkelig støtte i denne tiden, for det er tøft! Men ikke, ikke gi deg. Han tuller med hodet ditt og får deg til å tvile på deg selv og maser og holder på. Dette viser at han trenger deg for å ha noen å herse med og ha kontroll over. Du trenger ikke ham! Bli ferdig med ham!

Ja, som andre sier her må du først søke om separasjon. Avhengig av hvor du bor kan det ta noen uker før det blir bekreftet. Så etter ett år søker du om skilsmisse, og så skal det bekreftes. Dette går bra! Hold ut!!!

Skrevet

Kjære alle dere. Blir rørt av all den støtten og all hjelp!

Tusen takk!

Jeg har ligget i sengen hele dagen, kom meg opp nå for å få i meg litt mat... han dukket ikke opp men han ringer og sender mld i ett. Skal prøve å oppsøke noen venner eller familien imorgen, akkurat nå er jeg helt ferdig.

Det er så rart... Aldri har han ringt meg i løpet av en dag eller hatt tid til å snakke med meg, men i løpet av 1 døgn har han sendt og ringt 1000 ganger...

• Liker 3
Skrevet

Quote name="Dior88" post="14792951" timestamp="1405888656"]

Kjære alle dere. Blir rørt av all den støtten og all hjelp!

Tusen takk!

Jeg har ligget i sengen hele dagen, kom meg opp nå for å få i meg litt mat... han dukket ikke opp men han ringer og sender mld i ett. Skal prøve å oppsøke noen venner eller familien imorgen, akkurat nå er jeg helt ferdig.

Det er så rart... Aldri har han ringt meg i løpet av en dag eller hatt tid til å snakke med meg, men i løpet av 1 døgn har han sendt og ringt 1000 ganger...

• Liker 3
Skrevet

Enig med Blackbird. Nå skjønner han at det er alvor, så nå er han desperat. For hva er han hvis han ikke har deg å rakke ned på og trakassere? Da har han ingen å føle seg bedre enn, og er bare en ynkelig patetisk mann med et stort maktbehov. Ta vare på deg selv, og få støtte av de som er glad i deg. Sikker på at de vil hjelpe deg. Men for all del, gjennomfør dette!

AnonymBruker
Skrevet

1) skaff nytt nr og samtidig be om hemmelig nr - da kan ikke han søke deg på nettet etc :) det gjorde jeg, koster 100kr bare!

2) kanskje forsikringsselskap dekker for billetter ved legeattest at du ble "syk" eller reis med venninne eller alene. Mange hoteller kan man avbestille 24 timer før og får penger tilbake.

3) du blir mye mer lykkelig som alene og treffe en som gir deg frihet, masse kjærlighet , omsorg og alt! Men først - kom deg ut av forholdet , skaff hemmelig og nytt nr! Bo hos noen! Flytt ut med en gang!

Lykke til!

Anonymous poster hash: cfd9e...28d

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det med deg i dag TS? :)

Vi er flere som tenker på deg!

Hold ut, du klarer dette. Du er sterk :)

Skrevet

Kjære kjære kjære ALLE dere som følger med og støtter meg sånn. Tuuuuusen takk!

Det går ikke bra egentlig, jeg er veldig sliten og ganske ferdig... Politiet kom med han inatt kl. 2, han hadde meldt meg savnet etter 1 døgn!!!! han var redd for at jeg hadde tatt selvmord... Jeg ble helt stum og ble helt satt ut... Stod der og tenkte dette er en drøm, men det var det ikke!!! Han er hjemme!!! Etter at politiet dro så ble han rasende for at alle hans ting var pakket! og da sa jeg at det er slutt og han kunne ta tingene og gå! Da begynte han med drama, og gråt i ett siden vi ikke kunne skille oss osv. Jeg var så sliten at jeg gikk og la meg på badet! orket han ikke. Idag tidlig ble jeg vekket når han skulle bruke badet. Så gikk han... Så håper nå at han ikke dukker opp igjen!

Jeg har ringt politiet idag og fortalt saken og sagt at jeg vil gjøre det slutt og få han ut herfra. De sa at jeg måtte komme ned til stasjonen også kunne jeg snakke med en der og ta det derfra og at de hjelper om det trengs.

Jeg er på jobben og snart ferdig, merker at kroppen ikke klarer mer...

Ringte min barnsdoms venninne... Søkte henne opp på 1881.no men hun har giftet seg og bor nå i London... Må prøve å søke opp andre venninner, men skal være ærlig at jeg ikke husker mange etternavn.

Snakket med mamma også, saken er det samme der. Hun har vanskeligheter med å tro meg:(

Nå ser jeg frem til å bare reise bort...

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor slapp du ham inn i natt? Du hadde jo sjansen nå som politiet var der. Det er dette som gjør at din familie ikke klarer å tro deg, dessverre. Handlingene dine følger ikke opp ordene dine, og det er sårt å se.

Anonymous poster hash: 32aa7...9a6
  • Liker 4
Skrevet

Jeg var dum, som ikke klarte å tenkte klart i natt! Han har ingen nøkkel, siden jeg har ikke sagt at jeg har den han hadde glemt, så han tror han har "mistet den"...

Jeg skal ikke hjem idag...(booket meg inn på hotell ved jobben)... Siden orker ikke at han plager meg... også kommer han seg heller ikke inn...

Sendte en SMS når han ringte i ett etter jobben:

"Det er slutt mellom oss. Tingene dine er ferdig pakket og leveres hos deg i løpet av imorgen dagen"

Har bestilt budbil for at de tar med tingene hans også er det ute av min leilighet...

Jeg vil dette her... men ikke alltid lett å stå i dette. Beklager til dere som er skuffet over meg.

Jeg legger meg, er sliten nå...

Annonse
Skrevet

God natt Dior. Du er trygg der du er nå, så forhåpentligvis for du hvilt ut litt.

Du er flink som står ut. Det er vanskelig, men du må klare dette her for deg selv.

Hvorfor tror ikke foreldrene dine på deg? Har du fortalt hvordan ståa ligger? Tror de ikke på deg? Kanskje det kan være lettere å vise de denne tråden her, så kanskje de får se litt mer hva som skjer rundt deg akkurat nå?

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Veldig rart at politiet ikke koblet din samtale og hans greie i natt! Skulle tro de kunne søke i logger osv.

Lykke til, håper du får sovet litt i natt!

Skrevet (endret)

.

Endret av Evilposelos
Gjest Tekola
Skrevet

Men så kast han ut da?! Det er jo din leilighet, si du ringer politiet om han kommer tilbake.

Det har vært flere oppdateringer i tråden fra TS ;)
Skrevet

Det har vært flere oppdateringer i tråden fra TS ;)

Leste det nå.

Lykke til TS, håper du klarer dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...