Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig?

Før barna kom veide jeg 56 kg (er 170 høy) / pleide å gå i ettersittende klær og høyhelte sko/støvletter. Nå 2 år etter barna kom veier jeg 65 kg og har ikke vært motivert i det hele tatt for trening.Har stor muffinsmage! Klærne passer dårlig...og magen står/henger ut.

Har startet nå med lett jogging ute 2 ganger i uken...men tar tid å få opp kondisen.

Mannen har ikke tatt initiativ til sex eller gitt annet enn kyss på kinnet eller munnen a la "nuss". Selv er han "syk" og forsøker å bli frisk via kurer/behandlinger. Det erotiske = null og vi krangler om småting ofte. Forelskelsen er omtrent glemt. Jeg finner ham ufin og sur og han finner meg ufin og sur.

Blir en ond sirkel...

Gode råd tas i mot!

Anonymous poster hash: 4523f...19e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags "syk" er han? Tror du ikke noe på han?

Anonymous poster hash: cf76b...3b4
AnonymBruker
Skrevet

- Hvorfor sier du "syk" og ikke syk? Later han som? Uansett hjelp ham på vei, evt. bytt lege dersom han ikke har fremgang.

- Bli kvitt kiloene. Trening hjelper, men det er kaloriinntak du må fokusere på. Regn ut din TDEE, legg deg på noen kalorier under det og vekten vil komme av. Det viktigste er derimot at du kler deg opp - du er ikke feit og den tydeligste forskjellen er ofte at man "gir opp" og alt blir verre.

- Finn barnevakt og ta dere tid til dere to.

Anonymous poster hash: 06016...7c5
AnonymBruker
Skrevet

Han er syk men ikke i det daglige bare i perioder og man kan ikke se det på ham. Han blir frisk igjen men det har tatt 3 år så langt.

Får prøve å ikke gi opp trening og klare å fortsette. Målet er 3 ganger i uken men minimumet er 2. Føler ikke jeg spiser mye men sitter jo mye i ro, både på jobben og ellers. Går en del med vogn/turer men det er bare gåing.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tren for å føle deg bedre:-) her var der sex på hans initiativ 4 uker etter fødsel og han brydde seg ikke om den slappe magen i det hele tatt. Rart att en voksen mann ikke forstår att kroppen forandrer seg etter barn. Men nå 7 mnd etterpå er magen nesten tilbake til vanlig. Tror nok mannen min også hadde blitt litt irritert om jeg bare lot meg "forfalle".

Anonymous poster hash: 865fd...85f

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tren for å føle deg bedre:-) her var der sex på hans initiativ 4 uker etter fødsel og han brydde seg ikke om den slappe magen i det hele tatt. Rart att en voksen mann ikke forstår att kroppen forandrer seg etter barn. Men nå 7 mnd etterpå er magen nesten tilbake til vanlig. Tror nok mannen min også hadde blitt litt irritert om jeg bare lot meg "forfalle".

4 uker etter? Oi...hos oss var det sjokk og enormt stor overgang å få barn (selv om aldri så planlagt) og sex var ikke et tema engang!

AnonymBruker
Skrevet

Han er syk men ikke i det daglige bare i perioder og man kan ikke se det på ham. Han blir frisk igjen men det har tatt 3 år så langt.

Får prøve å ikke gi opp trening og klare å fortsette. Målet er 3 ganger i uken men minimumet er 2. Føler ikke jeg spiser mye men sitter jo mye i ro, både på jobben og ellers. Går en del med vogn/turer men det er bare gåing.

Du må telle kaloriene. De fleste spiser mer enn de tror og du blir da demotivert av å ikke gå ned. Du kan gå ned med det rette kaloriunderskuddet uavhengig av trening.

Skrevet

4 uker etter? Oi...hos oss var det sjokk og enormt stor overgang å få barn (selv om aldri så planlagt) og sex var ikke et tema engang!

Folk er forskjellige og takler overganger veldig forskjell. Noen synes at sex alltid er et tema, og det betyr ikke at det nye familiemedlemmet ikke er viktig, men at man faktisk kan ta seg tid til litt kos utenom gulpeklutene, barneskriking og bæsjebleiene.

Skrevet

Du må telle kaloriene. De fleste spiser mer enn de tror og du blir da demotivert av å ikke gå ned. Du kan gå ned med det rette kaloriunderskuddet uavhengig av trening.

F.eks inneholder en Ballerina-kjeks 67 kalorier! :P

Skrevet

det handler vel neppe om at de ikke forstår at kroppen forandrer seg. men man kan ikke bestemme seg for hva man tenner på og ikke

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig! Vet om flere mødre som trengte lang tid på seg til å gjøre noe sexuelt etter fødsel, inkludert meg selv.

Anonymous poster hash: df5e9...9e0

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig! Vet om flere mødre som trengte lang tid på seg til å gjøre noe sexuelt etter fødsel, inkludert meg selv.

Snakker vi flere år? Å slanke seg 8 kg tar jo noen måneder...skal en vente 2,5 år + 8 måneder til...? Hun føler seg ikke bra eller tiltrekkende og han tenner ikke på henne - det er en ond sirkel.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er vel 2,5 år veldig lenge. Det er ikke noe som tilsier at man fortsatt skal ha dårlig form og nedsatt kommunikasjon såpass lenge etter. Som regel er ikke dette en fase, det er begynnelsen på slutten.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er vel 2,5 år veldig lenge. Det er ikke noe som tilsier at man fortsatt skal ha dårlig form og nedsatt kommunikasjon såpass lenge etter. Som regel er ikke dette en fase, det er begynnelsen på slutten.

Hvordan vet man det?

Hva kan man gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

det handler vel neppe om at de ikke forstår at kroppen forandrer seg. men man kan ikke bestemme seg for hva man tenner på og ikke

Da burde de ikke få barn... Men forstår frustrasjonen om gravidmagen aldri forsvinner

AnonymBruker
Skrevet

Da burde de ikke få barn... Men forstår frustrasjonen om gravidmagen aldri forsvinner

Har jo startet trening moderat nå, men da er slaget tapt fordi det vil ta inntil et år før kroppen "er tilbake".

Skrevet

Da burde de ikke få barn... Men forstår frustrasjonen om gravidmagen aldri forsvinnerAnonymous poster hash: 865fd...85f

Da burde jo strengt tatt bare alle holde seg single da for alle kan endre seg kroppslig i løpet av noen år.

AnonymBruker
Skrevet

Da burde jo strengt tatt bare alle holde seg single da for alle kan endre seg kroppslig i løpet av noen år.

Det blir jo noe annet. Om jeg hadde lagt på meg 10 kg bare av latskap kan det ikke sammenlignes att kroppen er slapp en periode etter en fødsel. som sagt forstår jeg mannen om det varer flere år

Skrevet

Det blir jo noe annet. Om jeg hadde lagt på meg 10 kg bare av latskap kan det ikke sammenlignes att kroppen er slapp en periode etter en fødsel. som sagt forstår jeg mannen om det varer flere årAnonymous poster hash: 865fd...85f

Er ikke bare vekta som endrer seg i årenes løp. Og for noen kommer de aldri i den formen de var i uansett hvor mye de måtte trene

Skrevet

Er det bare jeg som ikke syns 65 kg er mye når man er 170 cm høy? 56 kg som du var før graviditet er jo undervektige. Det kan bli vanskelig å komme dit, ikke hadde jeg vilt heller. Sats på 60 kg du . Normalvektig .

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...