Gå til innhold

Kjolle krise - sydamen screwed up

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en nydelig kjole, som trengte noen små justering. Den var åpen i ryggen, og noen få cm for trang. Det skulle ikke være noe problem for sydamen å fikse. Leverte kjolen der jeg ble anbefalt fra brudesalongen. Da jeg var tilbake for å hente kjolen (heldigvis prøvde jeg den før jeg tok den med hjem), var den blitt alt for trang. Stoffet som skulle legges i åpningen i ryggen var altfor smalt. Jeg trodde først jeg hadde lagt på meg enormt mye, men både vekta og bilder jeg tok av kjolen på forhånd sier noe helt annet. Stroppene skulle gjøres to cm kortere, men det ble mye mer. Justeringene krevde en del pirk, det begrunnet at prisen ble nesten tre ganger så mye som brudesalongen forespeilet. (De hadde fått prisliste fra sydamen, med bilder og forklaringer.) Ingen av de pirkete endringene var gjort.

Sydamen skulle fikse det til midten av neste uke, men jeg har mistet tilliten til henne. Det er fire uker til bryllupet, jeg er helt i villrede, redd kjolen blir helt ødelagt, aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 57540...7fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nektet å betale... hvis de ikke har gjor de pirketingene og har gjort store feil så bør du få det gratis, for hvis du er veldig misfornøyd og må betale så er det jo ikke veldig god reklame for dem. Og hadde jeg vært deg hadde jeg og blitt så sint og purkete at jeg hadde advart andre mot å gå dit. Ville og gitt beskjed til sydamen at det kom jeg til å gjøre og. Muligens litt ekstremt, men jeg synes at når man skal gjøre en jobb så får man gjøre det riktig.. Fikk du noen beklagelser? skjønner du er frustrert!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nektet å betale... hvis de ikke har gjor de pirketingene og har gjort store feil så bør du få det gratis, for hvis du er veldig misfornøyd og må betale så er det jo ikke veldig god reklame for dem. Og hadde jeg vært deg hadde jeg og blitt så sint og purkete at jeg hadde advart andre mot å gå dit. Ville og gitt beskjed til sydamen at det kom jeg til å gjøre og. Muligens litt ekstremt, men jeg synes at når man skal gjøre en jobb så får man gjøre det riktig.. Fikk du noen beklagelser? skjønner du er frustrert!

Vel, god reklame vil de ikke få fra meg uansett. Jeg har lyst til å snakke med brudesalongen som anbefalte dem, både om at det kostet tre ganger så mye som antatt ut fra prislistene (som brudesalongen hadde fått fra dem), og at de gjorde en elendig jobb.

Nå har de noen dager på seg på å rette opp feilene. Klarer de ikke det tar jeg med kjolen og prøver å finne en annen sydame, i verste fall ordner jeg det selv. Det jeg er redd for er at hun nekter å gi fra seg kjolen, og jeg er ikke interessert i å betale 2000 kroner hvis hele jobben må gjøres på nytt. Hvilket valg har jeg da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si at du absolutt burde fortelle om dette til brudesalongen, uansett om sydamen skulle få det til perfekt nå i andre runde. De bør vite hva de anbefaler til folk. Tilpasning av en brudekjole er ikke akkurat det samme som å legge opp en bukse, og det kan ikke være slik at bruden ikke kan stole på at hun får den tjenesten hun ber om, betaler for og fortjener!

Håper inderlig du får den kjolen du vil ha! :D

Anonymous poster hash: eba6b...831
AnonymBruker
Skrevet

Ta dette opp med butikken som anbefalte systuen.

Spør og butikken om hva de mener du skal gjøre, og at din tillit til at arbeidet blir tilfredstillende innen bryllupet er tilstede, uten å svartmale.

Har du mulighet for å møte opp personlig og ikke ringe, vil nok det være lurt. Ta evt med deg et vitne.

Anonymous poster hash: d103c...22c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det brudekjolebutikken eller sydamen som tok målene?

Anonymous poster hash: 25cbd...301
AnonymBruker
Skrevet

Var det brudekjolebutikken eller sydamen som tok målene?

Sydamen. Hvorfor spør du?

AnonymBruker
Skrevet

Sydamen. Hvorfor spør du?

Fordi det som skal utføre rettingene er den som bør ta målene. Det er ikke alltid de ansatte i butikken er god på måltakting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...