Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, 6 og 9 år. Eldste er i større grad flink til å leke selvstendig enn yngste. Yngste vil helst ha oss voksne i aktivitet hele tiden, og leker lite på egen hånd.

Når vi nå skal tilbringe to uker i sydens sol og varme har jeg lyst å ha noen tips til hva ungene kan gjøre på stranden på egen hånd, bortsett fra å bade. :)

Vi kommer selvsagt til å gjøre aktiviteter sammen også, f.eks. frisbee, fotball o.l. Men hva gjør deres barn på stranden? Må en av dere voksne underholde barna hele tiden, eller leker de også på egen hånd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badminton, leser bøker, soler seg, bader selvfølgelig, bygger sandslott (vi har hatt konkurranser innad i familien), eldste snorkler (11 åring). Nå underholder de seg stort sett selv, men selvfølgelig de vil ha oss med av og til og da skal vi som foreldre føye dem. Er tross alt familie ferie ;)

Skrevet

Nå er mine blitt eldre, men vi brukte alltid å kjøpe inn bøtte, spader, sandformer som de bygde sandslott med. Trøyde seg utrolig masse med det :) Hov var også en storfavoritt, fiskejakt er superspennende :)

Mannen min hadde vært år skattejaktprosjekt med barna, han sto opp tidlig og stakk på stranda med et skattekart han lagde kvelden før pluss selve skatten (som oftest noen jallasmykker og småpenger) som han gravde ned. Barna fant "tilfeldig" skattekartet og la ut på skattejakt :)

Brukte å ha solsenga nede ved vannkanten så det ble lettere å holde øye med de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...