Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i det siste begynt å få kviser som kommer i perioder, og som egentlig er ganske store. De er ikke vonde, men de får jo ansiktet mitt til å se helt pizza ut. Jeg pleier egentlig gå uten foundation og pudder, men siden hele ansiktet mitt er fylt opp av dem lurer jeg egentlig litt på om jeg kan gjøre noe?

Jeg har egentlig aldri renset huden eller noe sånt, jeg har bare latt den være og ikke brydd meg noe spesielt. Men jeg ser jo nå at jeg burde begynne.

Jeg vet selv at jeg blir veldig blank i t-sonen og at jeg ofte er tørr mellom øyebrynene. Kvisene dukker bare plutselig opp uten noe sammenheng. Jeg skal kutte melkeprodukter og hvete så langt det lar seg gjøre. Kvisene mine er lokalisert ved haka. panna og oppover på høyre kinn.

Kan noen anbefale meg noe produkter og evt. sminke som ikke er så farlig for huden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vet hvordan det er å ha kviser, så det er kilden min.

Siden du ikke har gjort noe særlig med huden din er det ganske logisk at du får kviser. Du burde få tak i et renseprodukt som er skånsom, ikke har parfyme og som i tillegg er egnet kombinasjonshud (siden du både er tørr og blank) - ikke bruk scrub hver dag, det irriterer og tørker ut mer. Det samme med fuktighetskrem, du burde ha en som ikke er fet, men samtidig gir fuktighet. (Fuktighet er veldig viktig for huden uansett type).

Mineral-foundation er bra for min hud i alle fall! Gå gjerne på en sminkebutikk (feks Kicks) og be dem gi deg tips til sminke, de er som regel veldig flinke på MAC-avdelingen, de kan også vise deg hvordan du kan sminke deg.

Det beste tipset jeg kan gi er å gå på en hudpleiesalong og få dem til å undersøke huden din, om du har penger til det, og høre hva de sier. Eller så kan du bestille time hos hudlege, men det blir også gjerne veldig dyrt. Håper dette gav deg noen ideer :) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...