AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Har helt glemt å betale giroene jeg har fått hos psykolog når man ikke har kunne betalt på stedet. De har nå gått til inkasso, og jeg er i panikk. Har ikke helt kontroll på alle brev osv jeg har fått, har vært et forferdelig tungt år for meg dette. Hva skjer nå? Havner jeg på alle svartelister, kan jeg slite med å få lån i fremtiden? Jeg er bare i panikk og skjønner ikke hva som skjer, jeg er bare 20 år i tillegg, redd jeg har ødlagt fremtiden. Er mye å holde styr på når man sliter så mye som jeg gjør nå. Noen som vet? Har ikke råd til å betale de regningene nå heller. Anonymous poster hash: 05c73...dc3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Ring inkassoselskapet og forklar hvorfor du ikke har fått betalt, de er som regel veldig ålreite folk og vil prøve å hjelpe deg med betalingsplan. Ring med en gang, i stedet for å vente det gjør det vondt verre Anonymous poster hash: d35a0...daf
Adhara Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Først: Pust. Du har ikke ødelagt noen ting, så lenge du betaler de inkassoregningene. Gjør du ikke det så får du betalingsanmerkning, og gebyrene fortsetter å øke. Har du noe du kan selge, eller kan du låne litt penger av familie til å få betalt ned de regningene? Kan du kutte i forbruket på annen måte?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Du får betalingsanmerkning så må du betale regningene før du får vekk den. Jeg ville prioritert vekk alt annet, eller spurt en i familien om de kunne hjelpe deg. Har du BA får du ikke lån osv. Anonymous poster hash: c2cb8...297
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Ignorer svaret over. Du har ikke betalingsanmerkning - det skal gå langt for å få anmerkning, og slikt får man varsel om. Du kontakter inkassoselskapet. Hvis du har penger til å betale regningene nå, betaler du, samt litt ekstra gebyr. Har du ikke pengene tilgjengelige, får du en nedbetalingsplan. Pust ut. Det er ikke noe problem. Anonymous poster hash: d8667...e06
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Du skriver ikke om det er offentlig eller privat, så jeg kan tipse om at offentlig psykolog koster 315 kr, og at det er gratis når du har nådd grensen for frikort, som er på ca 2000 kr. Er en del kroner å spare der, i tilfelle du går til en privatpraktiserende nå. Anonymous poster hash: 26305...428
Oslomann71 Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 https://www.lindorff.no/get-debt-free/article/51986/Inkassoprosessen Her kan du lese om inkassoprosessen. Har du inntekt TS? Ring eller send mail til inkassoselskapet for å avtale en nedbetalingsplan (som du må følge ellers starter prosessen igjen.)
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Ring inkassoselskapet og forklar hvorfor du ikke har fått betalt, de er som regel veldig ålreite folk og vil prøve å hjelpe deg med betalingsplan. Ring med en gang, i stedet for å vente det gjør det vondt verre Anonymous poster hash: d35a0...daf Ja, tenkte å ringe de i morgen! Satt å leste gjennom alle regninger og brev jeg har fått den siste tiden nå. Vil bare få betalt meg ut fortest mulig! Først: Pust. Du har ikke ødelagt noen ting, så lenge du betaler de inkassoregningene. Gjør du ikke det så får du betalingsanmerkning, og gebyrene fortsetter å øke. Har du noe du kan selge, eller kan du låne litt penger av familie til å få betalt ned de regningene? Kan du kutte i forbruket på annen måte? Puster nå, ble bare superstresset, mamma har alltid sagt jeg må være forsiktig med slike ting, men har bare lagt alt litt på hylla og ikke orket å tenkt på sånt de siste månedene. Kan høre med mormor om å låne litt, er jo bare snakk om 1500 kr, så burde kanskje gå Du får betalingsanmerkning så må du betale regningene før du får vekk den. Jeg ville prioritert vekk alt annet, eller spurt en i familien om de kunne hjelpe deg. Har du BA får du ikke lån osv. Anonymous poster hash: c2cb8...297 Skal høre med mormor i morgen, håper det ordner seg! Ignorer svaret over. Du har ikke betalingsanmerkning - det skal gå langt for å få anmerkning, og slikt får man varsel om. Du kontakter inkassoselskapet. Hvis du har penger til å betale regningene nå, betaler du, samt litt ekstra gebyr. Har du ikke pengene tilgjengelige, får du en nedbetalingsplan. Pust ut. Det er ikke noe problem. Anonymous poster hash: d8667...e06 Okei, det er godt å høre, fått roet meg litt nå! Ringer inkassoselskapet i morgen, så skal jeg høre om å låne penger av mormor, er snakk om 1500 kr Så håper hun er grei. Har ikke kontakt med pappa, og mamma har lite penger selv. Anonymous poster hash: 05c73...dc3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Ja, tenkte å ringe de i morgen! Satt å leste gjennom alle regninger og brev jeg har fått den siste tiden nå. Vil bare få betalt meg ut fortest mulig! Puster nå, ble bare superstresset, mamma har alltid sagt jeg må være forsiktig med slike ting, men har bare lagt alt litt på hylla og ikke orket å tenkt på sånt de siste månedene. Kan høre med mormor om å låne litt, er jo bare snakk om 1500 kr, så burde kanskje gå Skal høre med mormor i morgen, håper det ordner seg! Okei, det er godt å høre, fått roet meg litt nå! Ringer inkassoselskapet i morgen, så skal jeg høre om å låne penger av mormor, er snakk om 1500 kr Så håper hun er grei. Har ikke kontakt med pappa, og mamma har lite penger selv. Anonymous poster hash: 05c73...dc3 Det vil bare ha pengene inn, og er så og si alltid villige til en nedbetalingsplan, spesielt med en så liten sum. Om du vil betale det i tre-fire installasjoner er det nok ikke noe problem. Anonymous poster hash: d8667...e06
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Det viktigste nå er at du følger opp,,slik det høres ut som om du vil gjøre, så ordner tingene seg. Ta vare på kvitteringene på at du har betalt, disse inngår i egenandelskort 1, sommdu får fra Helfo når du har betalt egenandeler for ca 2150 kr. Stikk aldri hodet i sanden når det gjelder regninger og inkassovarsel. Kravet forblir der og gjør ikke qnnet enn å vokse. Anonymous poster hash: 7b923...46b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå