Gå til innhold

Liker ikke at bestevenninnen min er hos meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 15. Hun er 15.

Hun bor vekk fra meg, men er hos meg nå i ferien.

Greit nok når vi er hjemme hos meg, selv om hun er en smule voldelig om jeg er irriterende nok.

Hun klage på en del ting jeg gjør, som f.eks ta for mye plass i sengen min.

vi er også ute med våre felles venner, og når vi er det føles det ut som du bare er hennes venner. Jeg helt "alene" og alt jeg sier er "teit." Hun sier flaue ting om meg til dem, jeg vil ikke komme med eksempler for det er så flaut. Hun sier ting hun burde forstå jeg ikke vil at hun skal si til andre.

Det fører jo til at jeg vil hjem tidligere, men da blir alle sånn:"Neeeei, bliiii!" "Kan ikke du gå hjem, så kan hun bli igjen?" Jeg forstår det jo litt, di ser henne så skjelden, men uansett. Det er så vanskelig å bli med i samtalene deres for bestevenninnen min tar så "mye plass"

Jeg liker ikke å ha henne på besøk hos meg, for da vet jeg at jeg må være ute hele dagen med folk som gjør meg usynlig akkurat da hun er hos meg...Ååååå jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men hva burde jeg gjøre?!

Anonymous poster hash: 1c19d...4b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du slutter å invitere henne hjem. Hun er jo ikke din "bestevenninne".

Anonymous poster hash: 87f3c...5f6
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ts.

Jo, hun er helt hærlig, men det er når hun er hos meg! Når jeg er med henne, går det fint!

Dessuten inviterer hun seg selv. Spør om hun kan komme da og da, jeg vil ikke si nei! Jeg elsker henne, men når vi er ute, forteller hun ting, "rakker ned på meg" osv.

Du slutter å invitere henne hjem. Hun er jo ikke din "bestevenninne".

AnonymBruker
Skrevet

Da sier du bare nei. Vi kan ikke fikse denne situasjonen for deg, det er du som setter foten ned.

• Liker 1
Skrevet

Eksakt hva mener du med "en smule voldelig"??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksakt hva mener du med "en smule voldelig"??

At hun slår om eg kødder om en fyr hun snakker med på kik.

Ts

Gjest miss_sara
Skrevet

Kaller du en som rakker ned på deg blant andre for en bestevenninne?

• Liker 2
Skrevet

Hun er sikkert en kjempekoselig jente når hun ikke er slem, men det virker som at du tenker mye på det at hun er slem mot deg. Vil du at det skal være sånn?

Neste gang hun snakker stygt om deg, så si til henne at sånt er ikke fint å si. Eller at du ikke vil at hun skal snakke om det foran andre, og hvis hun absolutt må så kan hun ta det opp med bare deg.

Det er ikke rart hun fortsetter når hun lar deg gjøre det.

Det er sikkert ubehagelig å snakke med henne om det, men da kan det hende det blir en slutt på det. Fortell henne samtidig at du ønsker at dere skal være venner, men at dette er noe du ikke liker, og om hun vær så snill kan respektere det. Og uansett hva hun sier imot det, så forteller du henne at DU ikke liker det, og hun har ingen rett til å få deg til å føle deg utilpass og flau foran andre. Du kan jo også evt spørre henne hvorfor hennes behov for å snakke dårlig om deg foran andre skal være større enn at du skal føle deg bra. (Om hun skal protestere på at du vil hun skal slutte)

Og minn henne hele tiden på at du ikke mener noe vondt med dette, at du fremdeles er glad i henne, men at du er også i dette vennskapet, og da må det også tas hensyn til dine følelser.

Hvis hun blir sur og lei og ikke vil være venn med deg lenger, så har hun aldri vært en god venninne uansett. Det er kjipt, men det er enda verre å samle på "venner" som drar deg ned hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

At hun slår om eg kødder om en fyr hun snakker med på kik.

Ts

SLÅR? Det der er ingen venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Hun bruker deg for overnatting for å treffe venner. Hvor lenge skal hun bli?

Anonymous poster hash: 6f5e0...f26

AnonymBruker
Skrevet

Hun bruker deg for overnatting for å treffe venner. Hvor lenge skal hun bli?

Anonymous poster hash: 6f5e0...f26

TS.

Tror du det? :( Hun skal bli til den 20.

Det skal sies: Hun spør ikke om å få møte dem, det er di som maser på oss.

Og til noen som har svart: Om jeg tar det opp, så begynner du andre å spør hvorfor jeg er så sur, og fult av:"Omg, ta det med ro, ikke bli sur." osv osv.

Vi har vært bestevenner siden 1.klasse og jeg vil ikke "slå opp." Vi var uvenner i 6.-7.klasse og det var det verste jeg har opplevd! Jeg tror virkelig ikke at hun bruker meg, noen av di andre vennene våre var hjemme, men hun spurte ikke dem.

Dette er så vanskelig :(

Skrevet (endret)

TS.

Tror du det? :( Hun skal bli til den 20.

Det skal sies: Hun spør ikke om å få møte dem, det er di som maser på oss.

Og til noen som har svart: Om jeg tar det opp, så begynner du andre å spør hvorfor jeg er så sur, og fult av:"Omg, ta det med ro, ikke bli sur." osv osv.

Vi har vært bestevenner siden 1.klasse og jeg vil ikke "slå opp." Vi var uvenner i 6.-7.klasse og det var det verste jeg har opplevd! Jeg tror virkelig ikke at hun bruker meg, noen av di andre vennene våre var hjemme, men hun spurte ikke dem.

Dette er så vanskelig :(

Du får si det til bare henne, men om du tør å kommentere at dette er dårlig gjort foran de andre, så får du bare si det rett ut til dem også, at sånt vil du ikke høre. Og det bør de klare å respektere. End of discussion. Men det kan hende det kanskje er best å ta det bare med din venninne. Ting skal ikke være enkelt i den alderen der.

Jada, det er helt FORJÆVLIG å kanskje miste en venninne fordi man bare var ærlig. Men du starter med at du ikke vil henne noe vondt, og at hun må forstå det. Du må gjenta det flere ganger i samtalen. Og at du kommer til å glemme oppførselen hennes hvis hun klarer å slutte med det. At du tilgir henne.

Spør henne også gjerne hva hun tenker, om det er noe spesielt hun syns om deg? Om det er en grunn til at hun holder på sånn?

Og hvis det er sånn at hun kanskje syns du har en irriterende side, så må du ikke bli sint for at hun er ærlig. Men ta kritikken på samme måte som du ønsker at hun skal ta kritikken fra deg. Hvis du da viser at du tar kritikken på en ordentlig måte, så kan det godt hende hun tar det lettere også.

Kan godt hende hun blir litt furt uansett, men da må du bare være grei mot henne til du skjønner om hun har klart å skjerpe seg eller ikke. Du må vise henne at du ikke er sur på henne, og at du fremdeles vil være venner med henne.

Det kan også være lurt å minne henne på innimellom, hvis hun viser tegn til krangling, grining og skriking.. at du helst vil at dere skal diskutere dette på en saklig, rolig og seriøs måte.

Endret av Kjempeliten
Skrevet

Hun slår deg..? Ikke kast bort tiden din på denne "venninnen". Du begynner vel på vgs neste år? Da kommer du garantert til å få masse nye venner

AnonymBruker
Skrevet

Hun slår deg..? Ikke kast bort tiden din på denne "venninnen". Du begynner vel på vgs neste år? Da kommer du garantert til å få masse nye venner

Jeg er Ts.

Det får jeg IKKE! Jeg er så skjenert og blir veldig sent kjent med folk. Men hun er god, det bare dette...

Jeg skal si det til henne ville fall.

Skrevet

Ta igjen da,vær frekk mot henne tilbake. Hvis du vil gå og hun ikke vil så går du også sier du at hun kan bli der hun er hele natta,ikke gidd å vent på henne,bare gå.

Sånne folk ut ytter andre som er mer snille,sjenerte og kanskje ikke de kuleste. Vær som henne,fortell flaue ting om henne når hun forteller det om deg. Man skal være ærlig,snillog grei men det går ikke med sånne folk.

Si også senere at du ikke gidder sånne som hennesom oppfører seg påden måten.

Gjest miss_sara
Skrevet

Ta igjen da,vær frekk mot henne tilbake. Hvis du vil gå og hun ikke vil så går du også sier du at hun kan bli der hun er hele natta,ikke gidd å vent på henne,bare gå.

Sånne folk ut ytter andre som er mer snille,sjenerte og kanskje ikke de kuleste. Vær som henne,fortell flaue ting om henne når hun forteller det om deg. Man skal være ærlig,snillog grei men det går ikke med sånne folk.

Si også senere at du ikke gidder sånne som hennesom oppfører seg påden måten.

Det å ta igjen skaper bare krig.

Skrevet

Det å ta igjen skaper bare krig.

Ok?

Ja,hun kan jo fortsette som hun har gjort hittil, la "vennina"være frekk mot henne og behandle henne dårlig..

Gjest miss_sara
Skrevet

Ok?

Ja,hun kan jo fortsette som hun har gjort hittil, la "vennina"være frekk mot henne og behandle henne dårlig..

Går an å ta det opp på en ordentlig måte. Ting er ikke svart eller hvitt.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg er Ts.

Det får jeg IKKE! Jeg er så skjenert og blir veldig sent kjent med folk. Men hun er god, det bare dette...

Jeg skal si det til henne ville fall.

Dette er ting som det går an å endre, men man må være veldig bevisst på det. Når man starter på vgs er det en ypperlig mulighet for å bli kjent med andre. Man bør også gjøre det så tidlig som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

For en forferdelig 'venninne' du har. Det der er værste form for mobbing, å gjøre noen usynlige. Send henne hjem med en gang. Hun er slem, egoistisk og absolutt ingen venninne.

Anonymous poster hash: ac1f6...b80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...