Gå til innhold

Betjening som forskjellsbehandler kunder i butikken


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betjeningen (i kassa) oppfører seg slik som er vanlig (hyggelig og spør om kundene vil ha kvittering, pose etc), til de fleste kundene, men er stum som en østers mot andre.

Bør man klage?



Anonymous poster hash: 52681...40b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man ber bare om pose etterpå og minner dem på at det var de som glemte å spørre. Så spør du samtidig om kvitteringen.



Anonymous poster hash: 78915...fa0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ville ikke klaget med mindre de er frekke. Jobber selv i butikk og har hele regla innøvd i hodet så er blitt en vane. Men kan i ny og ned glemme å spørre om coop-kort f.eks. Vi er ikke pålagt å si det, men har det som vane uansett. Man kan glemme seg av og til. Men er de sure og frekke synes jeg du burde klage

Anonymous poster hash: 640fa...253

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man ber bare om pose etterpå og minner dem på at det var de som glemte å spørre. Så spør du samtidig om kvitteringen.

Anonymous poster hash: 78915...fa0

Ok. Takk! Og når det samme gjentar seg, gang på gang på gang, mot utvalgte kunder, av den samme personen i kassa?

Anonymous poster hash: 52681...40b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ville ikke klaget med mindre de er frekke. Jobber selv i butikk og har hele regla innøvd i hodet så er blitt en vane. Men kan i ny og ned glemme å spørre om coop-kort f.eks. Vi er ikke pålagt å si det, men har det som vane uansett. Man kan glemme seg av og til. Men er de sure og frekke synes jeg du burde klage

Anonymous poster hash: 640fa...253

Ok. Takk! Ja, h*n er også sur og frekk i forskjellige situasjoner.

Anonymous poster hash: 52681...40b

AnonymBruker
Skrevet

En coop ansatt her inne informerte om at de i kassa skulle hilse, spørre etter medlemskort, pose og kvittering.

Klage om de glemmer, nei.

Har ikke du et like stort ansvar som dem i kassa til å være den første til å si hei?

Anonymous poster hash: 943ae...906

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk! Og når det samme gjentar seg, gang på gang på gang, mot utvalgte kunder, av den samme personen i kassa?

Anonymous poster hash: 52681...40b

Det kan godt hende det har noe med at kunden er frekk.

Anonymous poster hash: f4912...ac0

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En coop ansatt her inne informerte om at de i kassa skulle hilse, spørre etter medlemskort, pose og kvittering.

Klage om de glemmer, nei.

Har ikke du et like stort ansvar som dem i kassa til å være den første til å si hei?

Anonymous poster hash: 943ae...906

Jeg tenker ikke på klage pga at de glemmer, men enkelte er slik at de forskjellsbehandler utvalgte kunder.

Jeg sier bestandig hei, og sier det ofte først.

Anonymous poster hash: 52681...40b

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk! Ja, h*n er også sur og frekk i forskjellige situasjoner.

Anonymous poster hash: 52681...40b

Eksempler? Jobber i klesbutikk så blir ikke helt det samme, må jo ikke spørre om pose f.eks. Men ett smil og hei når du kommer til kasse, ha en fin dag når du går og å spørre om det som passer i den butikken det det gjelder er noe du bør forvente. Men man kan jo som sagt glemme seg av og til.

Anonymous poster hash: 640fa...253

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende det har noe med at kunden er frekk.

Anonymous poster hash: f4912...ac0

Det forekommer sikkert i mange butikker. Men i dette tilfellet er det østersen i kassa som er observert frekk mot flere kunder i diverse situasjoner.

Anonymous poster hash: 52681...40b

AnonymBruker
Skrevet

Eksempler? Jobber i klesbutikk så blir ikke helt det samme, må jo ikke spørre om pose f.eks. Men ett smil og hei når du kommer til kasse, ha en fin dag når du går og å spørre om det som passer i den butikken det det gjelder er noe du bør forvente. Men man kan jo som sagt glemme seg av og til.

Anonymous poster hash: 640fa...253

Det er i dagligvareforretning.

Anonymous poster hash: 52681...40b

AnonymBruker
Skrevet

Eksempler? Jobber i klesbutikk så blir ikke helt det samme, må jo ikke spørre om pose f.eks. Men ett smil og hei når du kommer til kasse, ha en fin dag når du går og å spørre om det som passer i den butikken det det gjelder er noe du bør forvente. Men man kan jo som sagt glemme seg av og til.

Anonymous poster hash: 640fa...253

Et eksempel: Direkte frekke og avvisende kommentarer fra betjeningen når kunder spør om priser på varer og annet relatert til varene som de selger.

Anonymous poster hash: 52681...40b

AnonymBruker
Skrevet

Det er i dagligvareforretning.

Anonymous poster hash: 52681...40b

Mente eksempler på hva du mener er frekt? Enklere å si om det er grunn til klage

Anonymous poster hash: 640fa...253

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er konsekvent mindre hyggelig mot kunder som har gjentatte ganger vært frekk og sur for ingenting. Har en som klager hver dag over at vi ikke har varer han skal ha, brød bakeren sluttet å lage for et år siden, julevarer om sommeren, varer som produsenter har sluttet å lage for tre år siden osv. Og om han ikke finner noe i butikken å klage på er det noe galt i kasseområde, for trangt, skal/skal ikke ha pose, cashguard er teit osv. Jeg klarer ikke være høflig mot han

Anonymous poster hash: 467db...356

  • Liker 3
Skrevet

Har ikke du et like stort ansvar som dem i kassa til å være den første til å si hei?

Anonymous poster hash: 943ae...906

Delvis enig. Synes jo den i kassen skal være blid og høflig med alle. Men synes jo godt kunden like gjerne kan ta initiativ til å si hei og smile, be om pose evt. Pleier nå alltid å smile selv til h*n i kassen og andre medmennesker jeg snakker/har kontakt med. Veldig koselig om de smiler tilbake og sier noe eller tar førsteinitiativ. Men går inn for å være blid selv. Folk gir lettere smil til den som gir smil :)

AnonymBruker
Skrevet

Klage på dette faktisk?

Hvor smålig går det egentlig an å bli?

Anonymous poster hash: f7299...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Klage på dette faktisk?

Hvor smålig går det egentlig an å bli?

Anonymous poster hash: f7299...6ac

Jeg tipper at sjefen til den frekke gjerne ville sluppet å tape penger på at kunder faktisk unngår den butikken pga vedkommedes oppførsel, og helst ville vært takknemlig for å få vite det.

Anonymous poster hash: 52681...40b

Skrevet

Jeg kjenner at jeg virkelig syns det finnes større problemer her i verden enn om en butikkansatt ikke sier hei til meg. Jeg gidder ihvertfall ikke bruke kalorier på det.

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...