Gå til innhold

Skattefradrag - bompenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordn oppfir dere dette? Det finnes ulike rabbatordninger ifht autopassbrikker. Ikke alle har råd til den dyreste pakken. Er det noen krav til hva man skal oppgi på selvangivelsen? Er det det du faktisk har betalt eller kan du oppgi det det koster å passere uten brikke? Vet om flere som har oppgitt det dyreste alternativet, mens de selv bare betaler det laveste beløpet per passering.. Man må jo ikke legge ved kvitteringer, men man kan vel bli kontrollert i etter tid?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du oppgir selvfølgelig det du har betalt og ingenting annet med mindre du vil skyte deg selv i foten. Skal du ha fradrag må du og sannsynligjøre/dokumentere hva du krever fradrag for/harbetalt. Altså legge ved kvitteringer, eller være forberedt på å legge frem kvitteringer ved kontroll fra skatteetaten.

Blir det oppdaget juks, så er beløpet så lite at det etter mitt syn, er for dumt å gjøre seg til kjeltring for. Konsekvensene av juks i fht skatteetaten kjenner du vel?

Er

Anonymous poster hash: ad6b2...85f

AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke dekket bompenger.

Anonymous poster hash: 231cf...661
AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke dekket bompenger.

Anonymous poster hash: 231cf...661

Det kommer da helt an på. Jeg får dekket bompenger.

Anonymous poster hash: a0a75...17b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du bruker mer enn 13-14000 i året på bom og kjøring så får du igjen penger. Jeg har ført opp beløpet der rabatten er trukket fra. For det står jo at du må kunne vise frem hva du har betalt om skatteetaten finner ut at de skal sjekke deg.

Anonymous poster hash: 8ad43...934

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du bruker mer enn 13-14000 i året på bom og kjøring så får du igjen penger. Jeg har ført opp beløpet der rabatten er trukket fra. For det står jo at du må kunne vise frem hva du har betalt om skatteetaten finner ut at de skal sjekke deg.

Anonymous poster hash: 8ad43...934

Det er ikke så enkelt. Vi bruker over 20 000,- i året.

Man må type kunne dokumentere at man bruker mer enn 2 timer til jobb, og at det går raskere enn med kollektivt osv. Husker ikke akkurat hva, men det finner du på Skatteetaten. Det er hvertfall ikke slik at du får fradrag bare ved å bruke over en viss sum.

Ingen på min arbeidsplass får fradraget, og der bor mange langt unna osv.

Anonymous poster hash: 01de9...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...