Gå til innhold

Tek bilete - men kva motiv?


Crazee

Anbefalte innlegg

Ja, eg byrja berre å lura, eg, på kva de likar å ta bilete av når de fotograferer. Og korleis de evt. brukar desse bileta. (Er nok mykje familiebilete, men kva meir?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er periodefotograf. Det kan gå måneder uten at jeg bruker kameraet noe særlig, men så knipser jeg plutselig hele tiden.

*Hunden er et yndet motiv

*Natur/Hage

*Ting jeg skal vise frem eller legge på nett

Ellers tar jeg vel egentlig bilde av alt mulig.

Printer sjelden ut noe eller sender til "fremkalling", men bruker bildene på nett og leker meg litt med fotoprogrammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten er vel det jeg tar mest bilder av, og familien selvsagt. Ikke så veldig mye natur, men av og til er utsikten eller noe sånt spesielt fin, så da tar jeg bilde av det. Og venner, severdigheter på ferie o.l. tar jeg også bilder av. Noe sender jeg til andre, noe setter jeg i album (spesielle hendelser går i et eget album hvor jeg kan skrive kommentarer, tegne og pynte rundt osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker for det meste! Tok så mange bilder av natur før (fine utsikter o.l.), greit nok det altså, men det er liksom ikke like spennende når bildene skal fremkalles.. Derfor tar jeg nå nesten bare bilder av folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kjærasten. Utsikta frå stove-vindaugo, ein fin blom, eit tilfeldig dyr, venner, pappa og voffsen til pappa. Og meg sjølv. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elenath

Alt mulig, men stort sett inkluderer jeg mennesker i bildene mine, synes naturbilder og bilder av turistatraksjoner er litt lite spennende i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar mye bilder, og motivene varierer etter hva som inspirerer meg for øyeblikket. det blir naturlig nok mange bilder av sønnen min, og familiebilder generelt. Ellers er jeg opptatt av å fotografere hverdagen og detaljer, framfor oppstilte bilder fra julaften. Tar heller bilde av et lekker jordbær enn et helt marked, heller en kaffekopp enn et fullt matbord osv.

Jeg liker også å ta portrettbilder av venner og familie, og fortrinnsvis i deres naturlige miljø.

Får jeg ånden over meg, eksperimenter jeg gjerne med underlige vinkler og reflekser i vann og vinduer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ta bilde av små blomster, sånne man egentlig ikke legger merke til fordi de er for små.

Mange er kjempenydelige, sånn som disse

Ellers natur og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg liker å ta bilder av små detaljer som er så selvsagte at vi ikke tenker over dem, men kanskje ser på dem på en ny måte når vi ser bilde av dem. Er hobbyfotograf. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan jo nemna kva eg tek bilete av sjølv, og :)

Mykje familiebilete når me er i lag, særleg av dei små nevøane mine. Naturbilete, bygningar, solnedgangar...

Av og til er det moro å ta bilete av detaljar av ulike ting, eller motiv eg kan kombinere seinare med andre bilete. (Himmel, for å bytta ut. Bakke, t.d. for eit 'naturleg' vegg-til-vegg-teppe i stova ;) leikebilar, der eg limer inn personar, godt nedskalerte...)

Og så likar eg godt å eksperimentere med uvanlege vinklar, slik at vanlege 'kjedelege' motiv får nytt liv.

Og oppstilte bilete er kjedelege - dei unngår eg. Då er det meir gøy å knipsa fotografane der dei dirigerer og klatrar opp på stolar for å få best muleg oversiktsbilete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Jeg liker bilder av mennesker.

Og spesielle øyeblikk.

Samt natur - gode bilder av flott natur kan være vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker å ta bilder av mennesker og dyr, og helst øyeblikksbilder. Oppstilling blir fort unaturlig. Så blinkskudd der det hender noe artig/spennende er de jeg er mest fornøyd med!

Men jeg liker også å ta portrettbilder der motivene ser naturlige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Jeg liker bilder av mennesker.

Og spesielle øyeblikk.

Samt natur - gode bilder av flott natur kan være vakkert.

Samme her. Jeg liker øyeblikksmotiv, bilder som er tatt "der og da", uten at folk er helt klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar bilder av mye forskjellig.

Eksprimenterer litt med svarthvitt, har da tatt veldig mye bilder av blomster, spesielt roser.

Har også tatt en del fargebilder av eksotiske fisker, noe som faktisk ble veldig bra( fikk tillogmed skryt av en fotograf). Ellers blir det solnedgang og naturbilder, eller all elgen i hagen. Tar også bilder av familien, men skulle ønske jeg var mye flinkere til det. Er ikke flink nok.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Før leverte jeg stort sett inn filmer med en jul i hver ende og somemrferie i midten :ler2:

Men nå er jeg flinkere, men tar mest bilder av:

-venninnekvelder

-besøk/bursdager/spesielle dager

-hestene :oops:

-ungene som jeg er tante/"tante"/fadder til (vokser alt for fort)

-turer/reiser/ferie

Har planer om å kjøpe meg godt gammeldags speilreflekskamera, helst før somemrferieturen nå i år. Har lyst å bli flinkere til å ta bilder, og leke meg og eksperimentere litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi... Hva er det jeg IKKE tar bilde av?

Jeg tar mye bilder i jobbsammenheng, og da går det mest på mennesker (særlig barn/unge) i aktivitet, portretter og illustrasjonsfoto av f.eks. friluftsutstyr og lignende.

Ellers tar jeg mye naturbilder, både makro og mer tradisjonell landskapsfoto - med og uten mennesker. Jeg synes det er kjempegøy å jobbe for å komme nær ting som kan flytte på seg, som fugler, dyr og insekter. Tok en sommerfugl og en øyenstikker i dag!

Før, særlig det året jeg studerte foto og jobbet en del med svart/hvitt, tok jeg mye bilder gatelangs i Oslo. Det har det blitt mindre av i det siste, men det skal jeg jammen jobbe med. Jeg elsker lokalhistorie, og det som er hverdagen i dag, blir historie i morgen. Derfor synes jeg det er gøy å dokumentere omgivelsene.

I gode, gamle dager tok jeg dessuten mye bilder av trikken. Var og er fascinert av trikken.

Jeg tar dårlig med bilder i jula. Er heller ikke noen typisk festfotograf, men slår gjerne til med et bilde av en del av tallerkenen hvis jeg har laget noe lekker mat.

... og på lørdag skal jeg fotografere et brudepar (væ!)

Fotohobbyen min har fått seg en solid oppsving etter at jeg kjøpte digital speilrefleks i mai. Nå spørs det hvor flink jeg klarer å være til å få laget album av bildene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...