AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 "ovenfra og ned"-holdning? Har et par svigerforeldre som er på den måten, mot sin sønn og meg. Ingenting vi gjør er godt nok for dem. De tror heller ikke på noe vi sier! Vil ha en slutt på det.. Men hva kan man si til slike mennesker? Noe som fungerer, som får dem til å slutte? Vi er godt oppi tyveårene og bor for oss selv og alt det der.. Endel år siden vi var barn for å si det slik Vi får høre endel felles, fra både svigermor og svigerfar (dog mest fra svigermor), men samboeren min får seg også endel personlige stikk fra svigermor, hvor hun (uten at jeg er tilstede) hvisker ting til samboeren min... Ting som sårer, nedlatende ting. Som han forteller meg i etterkant. Alt skal tviles på, alt vi forteller (som vi kan støtte oppunder med et kjapt google-søk (f.eks prisen på en veterinær eller anbefalinger til foreldre fra helsedirektoratet)) skal tviles på, de stoler ikke på oss på noen måter. Vi har aldri snakket usant, eller gjort andre ting og vært uærlige på noen måter, vi er ordentlige og ærlige mennesker. En gang var svigermor på besøk og skulle hjem, samboeren min tilbød seg å lete frem togtidene i NSB-brosjyren hun hadde, men nei. Da sa hun at nei, hun stolte ikke på at han fant riktige tider. Så det skulle hun gjøre selv, for det klarte han ikke. (Han har aldri gjort noe som gjør at hun ikke kan stole på ham og han har tatt veldig mye tog). Vi vet jo at vi har rett om ting, at vi kan stoles på, at vi er voksne på lik linje med dem, men hvordan få dem til å forstå det? Kanskje det handler om noe helt annet også.. Kontroll? Ikke godt å si, men etterhvert som årene går, kjenner vi at begeret begynner å bli fullt.. Anonymous poster hash: 2c47e...8a7
Prestekragen Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Krev å bli snakket til på en respektfull måte, dere er tross alt voksne. Svigers hadde ikke likt å bli snakket til på den måten heller, så hvorfor skal dere holde ut med det?
Gjest Blomsterert Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 "ovenfra og ned"-holdning? Har et par svigerforeldre som er på den måten, mot sin sønn og meg. Ingenting vi gjør er godt nok for dem. De tror heller ikke på noe vi sier! Vil ha en slutt på det.. Men hva kan man si til slike mennesker? Noe som fungerer, som får dem til å slutte? Vi er godt oppi tyveårene og bor for oss selv og alt det der.. Endel år siden vi var barn for å si det slik Vi får høre endel felles, fra både svigermor og svigerfar (dog mest fra svigermor), men samboeren min får seg også endel personlige stikk fra svigermor, hvor hun (uten at jeg er tilstede) hvisker ting til samboeren min... Ting som sårer, nedlatende ting. Som han forteller meg i etterkant. Alt skal tviles på, alt vi forteller (som vi kan støtte oppunder med et kjapt google-søk (f.eks prisen på en veterinær eller anbefalinger til foreldre fra helsedirektoratet)) skal tviles på, de stoler ikke på oss på noen måter. Vi har aldri snakket usant, eller gjort andre ting og vært uærlige på noen måter, vi er ordentlige og ærlige mennesker. En gang var svigermor på besøk og skulle hjem, samboeren min tilbød seg å lete frem togtidene i NSB-brosjyren hun hadde, men nei. Da sa hun at nei, hun stolte ikke på at han fant riktige tider. Så det skulle hun gjøre selv, for det klarte han ikke. (Han har aldri gjort noe som gjør at hun ikke kan stole på ham og han har tatt veldig mye tog). Vi vet jo at vi har rett om ting, at vi kan stoles på, at vi er voksne på lik linje med dem, men hvordan få dem til å forstå det? Kanskje det handler om noe helt annet også.. Kontroll? Ikke godt å si, men etterhvert som årene går, kjenner vi at begeret begynner å bli fullt.. Anonymous poster hash: 2c47e...8a7 Nå er det mye mulig at de selv var slik de hentyder at dere er,når de var på deres alder! De ser kanskje ikke at dere er mer kunnskapsrike,vitende og ja,voksne. Så de dømmer utfra hvordan de selv var? Ville nok syns det er irriterende,men. Jeg tror dere kommer best ut av det ved å ikke bli sinte/irriterte osv. Bare hev hodet og smil overbærende :-) så kommer nok endringer etterhvert. Og om de ikke gjør,hev dere over det uansett. Ikke bli på defensiven. Bare vær,ja,overbærende.
inlovewith Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Urg, hva skjer med slitsomme svigerforeldre? Det er alltid styr med mine også, de vet alt bedre enn meg. Til vanlig jatter jeg bare med og driter i det. Nå er jeg gravid og vil styre unna bla rått kjøtt og alkohol, men det mener de bare er tull! For de overlevde fint før når de drakk seg fulle og spiste gravlaks og rød kjøtt! Så drit i rådene fra helsedirektoratet, svigers vet best... My ass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå