AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/leserne-forteller-om-sex-trakassering-jeg-graat-hver-dag-paa-vei-til-jobb/a/23254760/ Jobber selv i butikk og min erfaringer er kanskje ikke så ille som dette, men sykt hva andre får seg til å gjøre, både menn og kvinner.. Jeg opplever at gjerne eldre menn har et behov for å ta på meg - stryke på ryggen og slikt. Blir kvalm. Er ikke på jobb for at andre skal ta på meg eller komme med kvalme komentarer.. Anonymous poster hash: 4b7eb...a00
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/leserne-forteller-om-sex-trakassering-jeg-graat-hver-dag-paa-vei-til-jobb/a/23254760/ Jobber selv i butikk og min erfaringer er kanskje ikke så ille som dette, men sykt hva andre får seg til å gjøre, både menn og kvinner.. Jeg opplever at gjerne eldre menn har et behov for å ta på meg - stryke på ryggen og slikt. Blir kvalm. Er ikke på jobb for at andre skal ta på meg eller komme med kvalme komentarer..Anonymous poster hash: 4b7eb...a00 Neste gang noe slikt skjer sier, bør du si fra høyt og tydelig så de andre kundene hører det, at du ha deg frabedt pågåenhet fra slike gamle mannsgriser. Forhåpentligvis vil dette få mannen til å ønske seg sunket i jorda eller gjort usynlig med umiddelbar virkning. Gjentar det seg, må politiet koples inn (evt kan dette gjøres allerede ved første overgrep). Anonymous poster hash: cb78d...ef9
Gjest Ninni90 Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Huff, går ikke an å jobbe heller nå på grunn av disse kåte mannfolka som ikke får seg noe.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Har selv opplevd trakassering og uønsket seksuell oppmerksomhet på jobb, så forstår deg godt ts. At andre som aldri opplever slikt ikke skjønner noe, får man bare ta. Anonymous poster hash: a9c35...b67
Anders42 Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Jeg jobber innen helse og kan herved opplyse om at dette også kan være en utfordring for MENN på jobb . Vi menn er så fæle , grisete typer . Det er noe deilig med offerrollen , ikke sant ? Menn kan klås på , flørtes med og annet "søtt", de tåler det . Kvinner derimot skal læres opp fra barnsben av at de er som et hellig tempel, og at de skal føle seg krenket ved den minste mistanke til noe guffent tankegods fra menn. Jeg syns dette har gått altfor langt. Jeg kan nevne en rekke yrkesgrupper jeg har kjennskap til igjennom venner og bekjente der menn blir utfordret av kvinner på alle mulige vis : Rørlegger Elektriker Taxisjåfør/budbil/Pizzaleveranse Håndverkere Helsearbeidere/Terapeuter Vaktmannskaper Meglere Bartendere Jeg mener overhodet ikke at det er greit å gjøre noe med et menneske som går ut over dets grenser og vilje . Innen psykologien kan man lett finne eksempler på hva det gjør med et menneske når det til stadighet informeres om at man er et offer, og man kan også lese om hva denne offerrollen kan brukes til. I noen tilfeller blir den et maktmiddel. Dessverre. Offerrollen kan poleres og gnis på til den er perfekt, den er fantastisk til ansvarsfraskrivelse og som unnskyldning når noe(hva som helst egentlig) går galt eller har gått galt for et menneske, men den GIR ingenting. Vi har alle ansvar for oss selv , for å si fra og for å sette grenser for hva vi kan tolerere! DET er hva dagens unge bør lære! " Når en mann ser en naken kvinne i et vindu er han kikker , når en kvinne ser en naken mann i et vindu er han blotter " 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Jeg jobber innen helse og kan herved opplyse om at dette også kan være en utfordring for MENN på jobb . Vi menn er så fæle , grisete typer . Det er noe deilig med offerrollen , ikke sant ? Menn kan klås på , flørtes med og annet "søtt", de tåler det . Kvinner derimot skal læres opp fra barnsben av at de er som et hellig tempel, og at de skal føle seg krenket ved den minste mistanke til noe guffent tankegods fra menn. Jeg syns dette har gått altfor langt. Jeg kan nevne en rekke yrkesgrupper jeg har kjennskap til igjennom venner og bekjente der menn blir utfordret av kvinner på alle mulige vis : Rørlegger Elektriker Taxisjåfør/budbil/Pizzaleveranse Håndverkere Helsearbeidere/Terapeuter Vaktmannskaper Meglere Bartendere Jeg mener overhodet ikke at det er greit å gjøre noe med et menneske som går ut over dets grenser og vilje . Innen psykologien kan man lett finne eksempler på hva det gjør med et menneske når det til stadighet informeres om at man er et offer, og man kan også lese om hva denne offerrollen kan brukes til. I noen tilfeller blir den et maktmiddel. Dessverre. Offerrollen kan poleres og gnis på til den er perfekt, den er fantastisk til ansvarsfraskrivelse og som unnskyldning når noe(hva som helst egentlig) går galt eller har gått galt for et menneske, men den GIR ingenting. Vi har alle ansvar for oss selv , for å si fra og for å sette grenser for hva vi kan tolerere! DET er hva dagens unge bør lære! " Når en mann ser en naken kvinne i et vindu er han kikker , når en kvinne ser en naken mann i et vindu er han blotter " Jeg er helt enig i det du skriver. Ofte blir kvinner sett på som uskyldige mens men blir griser.. og det er veldig synd. Har selv bekjente innenfor de yrkene du skriver som opplever kvinner som trakasserende. Men jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor kvinner og menn ikke skjønner eller ser den tydelige grensen.. ts Anonymous poster hash: 4b7eb...a00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå