AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 beklager på forhånd, dette er et langt innlegg. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men. Jeg vurderer å gå fra forloveden min. Jeg elsker han og tanken på å miste han gjør fysisk vondt, men jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker. Jeg har litt forskjellige plager (trenger ikke gå inn på det her) som gjør at jeg i foreløpig ikke kan jobbe (målet er 50% jobb etterhvert). Jeg gjør alt husarbeidet hjemme - støvsuger, vasker tøy,tørker, stryker, bretter, legger i skap, vasker gulv, kjøkken og bad, skifter sengetøy når det trengs og lager middag hver eneste dag - i tillegg har jeg møter jeg må på, fysioterapi, kiropraktor, legetimer, psykologtimer og fast trening 3 dager i uken, som jeg må følge opp skal jeg ha noe håp om å komme i jobb igjen. Det er en (flere) grunner til at jeg ikke jobber, og det er ikke for å jobbe som fulltids hushjelp. Likevel virker det som at min forlovede mener at dette er helt akseptabelt - jeg gjør alt hjemme, han skal ikke gjøre noen ting og få middagen servert fordi han jobber fulltid. Han forteller meg også at jeg er lat, tjukk (veier i underkant av 50kg), dum og teit. Han liker ikke vennene mine og vil helst ikke at jeg skal være med dem. Han rakker også ned på vennene/veninnene mine foran meg, slik at jeg føler at jeg er nødt til å forsvare dem, og hvorfor jeg har de som venner. De er nerder, ser rare ut osv osv. Han vil helst ikke være med å spise middag hos familien min "fordi de er slitsomme og han liker ikke folk", men jeg må alltid være med til hans familie, hvis ikke blir han furt. Musikksmaken min er fæl, og jeg kan ikke høre på musikk så lenge han er hjemme, jeg kjører dårlig, vi har for lite sex, jeg er ikke god nok i senga, jeg burde slanke meg, jeg burde spise sunnere, jeg får ikke klippe håret fordi han liker det langt, klærne jeg har på meg er stygge, jeg kan ikke kle meg pent hvis jeg går ut uten han... Og han tror at jeg alltid er utro, snakker jeg med noen på tlf. tror han at det er "elskeren" min, skal jeg ut med ei venninne "vet" han at jeg egentlig skal møte "elskeren" min selvom han vet hvilken venninne og hvor vi skal.. ska jeg ut å gå meg en tur, dra å handle, ett eller annet kommer det kommentarer som "ska du ut å pule nå". Jeg har aldri vært utro mot han, men han har vært utro mot meg, en gang som jeg vet om, jeg tror ikke det har vært fler. Det er skjelden han blir ordentlig sint, han bare furter og gir meg dårlig samvittighet for ting jeg ikke burde ha dårig samvittighet for. Jeg ber om unnskyldning oftere enn noe annet. De gangene han blir sint kan han finne på å kaste ting eller slå i møbler, vegger osv. Han har aldri slått til meg, men jeg har vært redd for det noen ganger. Vi har også "regler" som han har satt om hvordan forholdet vårt skal være. *Vi skal ikke fortelle hverandre at vi er glade i hverandre eller elsker hverandre. *Vi trenger ikke snakke sammen om små ting som skjer i hverdagen, for det er ikke viktig. *Jeg kan få max 2 kyss i løpet av en dag, men kan selv velge når. *Jeg må si fra dersom jeg drar ut med folk, og han vil vite når jeg kommer hjem (denne regelen gjelder ikke han) Vi har bodd sammen i 4 år og vært sammen i 5, så jeg syns det er veldig vanskelig å bare gjøre det slutt. Også elsker jeg han og tenker jo at hvis vi bare får snakket sammen så kommer dette til å løse seg. Vi kjøpte leilighet sammen i fjor, jeg betaler halvparten av lånet + halvparten av strømregninga, + mine egne regninger og mat, mer enn det har jeg ikke råd til, defor betaler han resten. Jeg vet ikke om noen gadd å lese alt sammen, vet ikke egentlig hva jg lurer på heller - jeg bare trengte å få ut litt og kanskje noen råd til hvordan ting kan bli bedre for både han og meg? Jeg er så lei, så sliten, usikker og deppa. Anonymous poster hash: a565a...955 Anonymous poster hash: a565a...955
Gjest Imaginary Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 (endret) . Endret 7. september 2014 av Imaginary 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Tror du selv helt oppriktig at han kan bli et annerledes menneske - når utgangspunktet hans er så ufattelig dårlig? Er du sikker på at du vil være bekjent av å være i forhold med et så fælt menneske - som er så til de grader stygg og nedbrytende for sin partner? Jeg tror du egentlig vet hva du må gjøre - og det er å komme seg bort. Hva vil timer hos psykolog hjelpe deg dersom du kommer hjem hver dag til et menneske som vil andre så vondt, og gjør så mye for å få de nedbrutt? Jeg vil si at han mishandler deg verbalt, og jeg ser ikke en eneste grunn til at du skal prøve noe som helst. Finn deg en som elsker deg, forteller deg at du er vakker og nydelig - at du er fantastisk som du er, og støtter deg! Jeg synes du skal unne deg selv det - du fortjener det! Anonymous poster hash: ba1c4...186 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Vil forøvrig legge til at du klarer deg helt fint alene også - poenget mitt var ikke at du skal finne en annen mann, en at den dagen du blir forelsket igjen - så skal det vær alt din nåværende samboer ikke er og aldri kan bli. Sjekk om du har rett på fri rettshjelp, eventuelt betal en time hos advokat(kanskje spør foreldre om hjelp om du kan, vær åpen om hvordan han er) og få råd til hvordan du skal gå frem for å få solgt boligen raskest mulig uten at han setter seg på bakbeina. Anonymous poster hash: ba1c4...186 1
Prestekragen Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Kom deg vekk! En slem og kontrollerende fyr vil aldri forandre seg. Du fortjener å være lykkelig og ha det bra, og da må du bare gå. Enig med svaret over, dette er verbal mishandling. Sikkert utrolig vanskelig situasjon, men vær så snill å kom deg ut før det blir verre.
Gjest Blomsterert Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Slutt å være et offer! Kom deg nå bort fra ham,du vet du bør,ellers hadde du ikke skrevet dette innlegget! Så..nå har du fått det ut og sett alt svart på hvitt. Da vet du at du bør kassere ham. Ikke sant? Ikke vær så stakkarslig,bare dra fra ham.
Sjøhesten Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Har han noen gang sagt hva han faktisk LIKER ved deg? Hørtes ikke ut som han har gitt deg en eneste god grunn til å elske han?? Ikke vær sammen på grunn av vane eller tro at du ikke får det bedre alene. Det gjør du. Et forhold skal jo virke positivt begge veier, for meg høres det ikke ut dom om du får noen ting tilbake.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Hjelpes, hva er det egentlig du liker med denne mannen da? Anonymous poster hash: d7823...77f
Sapientia Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Han høres jo helt uspiselig ut! Jeg hadde ikke orket å leve med en som ham.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Les det du skrev, du vet nok svaret selv. Anonymous poster hash: 957ca...31c
Aurora_Versailles Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Uff. Høres ikke ut som om du har det så greit. Håper du finner ut av hva du vil.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Kan du vise dette du har skrevet til noen du stoler på? Foreldre eller en god venninne? Du trenger hjelp til å komme deg ut av dette forholdet, både det praktiske med leiligheten og sånt og som psykisk støtte skulle du endre mening underveis. Du må bort fra denne mannen, han fortjener ikke deg. Herregud, makan til en dritt av en mann... jeg får vondt inni meg Håper du kommer deg bort! Lykke lykke til! ♡Anonymous poster hash: 3f70f...d19 1
Colargol Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Jeg er ikke alltid enig med denne fyren -men du bør se noen av programmene om vold i forhold, du vil lære ganske mye. Kom deg unna før du blir den som sitter å stirrer i gulvet uten å tørre å se opp uten tilatelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå