AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 For snart 1 år siden gikk fra samboeren min. Klassiske årsaker: vokst fra hverandre, hadde ikke noe til felles lenger, hadde ikke sex på 3 år, etc. Det var et dårlig forhold men at singellivet skulle være et mareritt trodde jeg aldri. Alt føles totalt meningsløst og kjedelig. Prøver å trene, være ute i naturen, treffe venninner, men ingenting gir noe glede lenger. Man kommer hjem til en tom leilighet, står opp alene, legger seg alene, spiser alene.. Hvordan synes dere andre det er å være singel? For min del så dårlig forhold er 100 ganger bedre enn å være singel.. Anonymous poster hash: 8e7ec...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 No way. Jeg er heller singel ut livet enn å overleve et halvgodt forhold igjen. Anonymous poster hash: 6e57e...bc1 11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Sånn går det når dere er så kravstore, og tror at et forhold skal være som det er på film.. Anonymous poster hash: 8864a...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Heller singel enn i et forhold som ikke beriker livet mitt. Kanskje du må øve deg på å se livet i et nytt lys, sette pris på andre ring i livet, og bli mer glad i deg selv?!Anonymous poster hash: 4e356...15d 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Synes for det meste at singeltilværelsen er fin, jeg. Klart jeg savner en mann å tilbringe tid med, men det er herlig å være alene også 😊Anonymous poster hash: 0dd56...8a8
Gjest Whitestripes Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Nei takk! Et dårlig forhold er en energityv så det holder, og det trenger jeg ikke. Et forhold skal gi en noe positivt og gi god energi. Hvis det ikke gjør det, er det myyyyye bedre å være singel. 8
momo Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Synes det er bedre å være alene, enn i et dårlig forhold.
Sapientia Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Enig med de over her, heller singel enn i et dårlig forhold
Gjest Leo Nardo Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Haha! Nei. Når jeg møter på folk som jeg antar har et dårlig forhold, i hvert fall om jeg skal tolke det fra mannens perspektiv, så priser jeg meg lykkelig over at jeg er min egen herre og kan gjøre akkurat hva jeg vil og ligge med akkurat hvem jeg vil. For min del er det heller slik at det skal svært mye til for at jeg i det hele tatt er interessert i et forhold, fordi jeg ikke har interesse av å slippe en kvinne inn i livet mitt om hun ikke beriker det og bidrar med noe positivt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Det er bare kvinner som tenker på den måten, og det er faktisk en del av dem.Anonymous poster hash: f4373...e4e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Nysingel her, var i et forhold der jeg ikke hadde de rette følelsene. Ensomt i starten, men som en annen her sa, vanvittig energikrevende å være i et forhold du ikke er tilfreds med. Så nå når jeg har opplevd begge deler: Takke meg til singeltilværelsen. Anonymous poster hash: e6ab2...9d0
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #12 Skrevet 17. juli 2014 Aldri skjønt hvorfor et dårlig forhold er bedre enn singeltilværelsen. Er det så ekstremt ille å være i sitt egent selskap? Tar singeltilværelsen uendelig mange ganger mer enn et dårlig forhold. Anonymous poster hash: 3e3bb...4ed 5
Lillie Skrevet 17. juli 2014 #13 Skrevet 17. juli 2014 (endret) Jeg har egentlig alltid vært i forhold, kun hatt korte perioder i livet mitt der jeg har vært singel. Er blitt singel igjen, og nå (noen måneder etter bruddet) begynner jeg virkelig å nyte det (trodde jeg skulle bruke mye lenger tid, men neida). Så mye bedre å være singel enn i et dårlig forhold. Klart jeg føler litt savn nå og da etter en å dele ting med, men ikke for en hver pris. Endret 17. juli 2014 av Lillie
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #14 Skrevet 17. juli 2014 For snart 1 år siden gikk fra samboeren min. Klassiske årsaker: vokst fra hverandre, hadde ikke noe til felles lenger, hadde ikke sex på 3 år, etc. Det var et dårlig forhold men at singellivet skulle være et mareritt trodde jeg aldri. Alt føles totalt meningsløst og kjedelig. Prøver å trene, være ute i naturen, treffe venninner, men ingenting gir noe glede lenger. Man kommer hjem til en tom leilighet, står opp alene, legger seg alene, spiser alene.. Hvordan synes dere andre det er å være singel? For min del så dårlig forhold er 100 ganger bedre enn å være singel.. Anonymous poster hash: 8e7ec...ae6 Det der ville du aldeles ikke sittet og sagt dersom ekspartneren din var en real psykopat eller drittsekk. Det er en nytelse å stå opp alene, slippe å forholde seg til et slikt udyr, og å ha friheten tilbake. Det du sier nå er jo i og for seg ganske provoserende for mennesker som har vært i "dårlige" forhold som vold osv, å hentyde at dette er "bedre" enn å være alene? Tenk deg om! Anonymous poster hash: 735ec...640 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #15 Skrevet 17. juli 2014 For snart 1 år siden gikk fra samboeren min. Klassiske årsaker: vokst fra hverandre, hadde ikke noe til felles lenger, hadde ikke sex på 3 år, etc. Det var et dårlig forhold men at singellivet skulle være et mareritt trodde jeg aldri. Alt føles totalt meningsløst og kjedelig. Prøver å trene, være ute i naturen, treffe venninner, men ingenting gir noe glede lenger. Man kommer hjem til en tom leilighet, står opp alene, legger seg alene, spiser alene.. Hvordan synes dere andre det er å være singel? For min del så dårlig forhold er 100 ganger bedre enn å være singel.. Anonymous poster hash: 8e7ec...ae6 Hvor gammel er du? Synes det du sier høres unyansert ut og ikke helt realistisk. De fleste har en jobb / et studie som en sosial arena der de treffer venner / kollegaer omtrent hele dagen. Du er fri til å slippe å lage middag alene hele tiden, du kan be venninner, gå ut på kafe med venninner, gå i byen, finne på ting sammen med andre mennesker på en vennskapelig måte. Du kan trene sammen med noen, eller i et lag. Du må ikke gå tur alene. Du kan skaffe deg hund for den saks skyld. Det du sier er at "ingenting gir glede lenger", og det minner jo mer om at du er nedtrykt for tiden / depresjon, enn at det i og for seg er så ille for alle andre å leve alene i utgangspunktet. Tenkt på å oppsøke noen å snakke med? Anonymous poster hash: 735ec...640 1
Cata Skrevet 17. juli 2014 #16 Skrevet 17. juli 2014 Nope. Har riktignok ikke vært samboer, men...nei. Heller alene enn i et dårlig forhold. Jeg vil heller være ensom alene enn ensom sammen med noen.
makkapakka Skrevet 17. juli 2014 #17 Skrevet 17. juli 2014 han må i såfall være rik skulle jeg ha holdt ut og gitt meg bankkortet og helst vært mye ute og reist 1
Inwe Skrevet 17. juli 2014 #18 Skrevet 17. juli 2014 Absolutt ikke! Har det mye bedre som singel, enn i forholdet som ikke ga meg noe.
Gjest Reza08 Skrevet 17. juli 2014 #19 Skrevet 17. juli 2014 Jeg ville heller vært singel og fri, enn bundet og hatt det vanskelig. Hvis forholdet til den andre personen er såpass dårlig at dere ikke trives ilag som samboere, bør dere vurdere å gå fra hverandre. Da er det bedre å være for seg selv, enn å bare være der. Ett forhold må gi glede for begge parter. Begge må trives sammen. Noen prøver kanskje litt for lite med tanke på å få forholdet til å fungere. Om man har prøvd mye, men det fortsatt ikke går, bør man vurdere andre alternativer. Klart det blir et savn, men du kommer deg nok videre i livet. Det finnes mange andre menn og kvinner der ute. Personlig synes jeg det kan være godt å være singel. Det blir befriende på mange måter. Samtidig ønsker jeg å få ett kvinnemenneske inn i livet mitt. Det er jo mange fordeler med å ha kjæreste/samboer også.
Loner@heart Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har alltid vært singel, og kommer nok til å forbli det en del år til. Jeg vet ikke hvordan det er å ha noen å ha et forhold med, og kan bare si at jeg er sjalu på dere som greier å finne dere noen å ha inntil dere om nettene. Kommer an på hvor dårlig forhold var. Jeg hadde selv gjort hva jeg kunne for å holde det i livet; være kjærlig, sette av tid og høre på jenta, sørge for at ho føler seg spesiell, gjøre ting sammen... Men om det bare var helt dødt, og den andre ikke ønsket å jobbe med problemene, så må man vel før eller siden gå fra hverandre. Hele poenget med å være i et forhold er jo å ha noen å være glad i, som også er glad i deg. Og hvis du ikke føler at partneren din bryr seg om deg, og dere ikke kan arbeide med det, da er det ikke vits lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå