AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har slitt med inngrodde hår så og si siden jeg begynte å fjerne hår. Jeg er blond og lys i huden så jeg har lyse kroppshår for det meste. Har tykt hår på hodet og fikk beskjed av hudpleier om at hårene mine er veldig "sterke". I tillegg har jeg slitt med kviser tidligere og har generelt mye talgproduksjon (gikk på roaccutane som yngre og er kvitt mye kviser men har generelt fortsatt "oljete" hud). Så dette er jo oppskriften på inngrodde hår. Jeg begynner å bli lei av at hver eneste gang jeg fjerner hår under armene eller i underlivet, får jeg vonde klumper etter inngrodde hår. Det skjer enten jeg barberer eller vokser. Har lest mange tips - barber andre veien, bruk mild peeling osv. men ingenting endrer situasjonen. Jeg har funnet et produkt - Tend Skin - som desinfekserer og reduserer oljen i huden. Dersom jeg bruker dette veldig konsekvent hjelper det, men mer slik at jeg lett kan få nappet ut hårene som er inngrodd, ikke ved at de ikke oppstår. Jeg tenker derfor å fjerne hår med laser, da dette ofte hjelper og jeg kjenner en som hadde supre resultater med det. Men det er ikke en prioritet ift. penger akkurat nå, samt at man må unngå solen mellom behandlinger og da vil jeg vente til etter sommeren. Synes dette er fryktelig slitsomt og det er slik at jeg helst vil unngå sex når det er ille. Er ellers helt komfortabel naken og tullete at noe slikt skal stå i veien, men det er altså ikke pent. I tillegg har jeg forstått at når huden bylles opp oppstår det lettere nye infeksjoner der det var inngrodde hår tidligere. Er det noen som har hatt det slik og som har funnet noen alternative svar? Anonymous poster hash: 4e9dd...369
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Har du forsøkt kokosolje? Nei det har jeg ikke. Til å ta på etter dusjing? Anonymous poster hash: 4e9dd...369
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Inngrodde hår kommer jo fordi huden vokser over håret etter barbering. Hårstrået blir stående og stange mot huden, kommer det ikke igjenom så blir det byller i større eller mindre grad inntil håret kommer gjennom huden. Laser fungerer svært dårlig på lyst hår. Seriøse klinikker utfører ikke laser på lyst kroppshår, fordi resultatet blir ikke bra. Jar du prøvd Diane?. Så en annen her inne som hadde fått anb. Om å bruke Hibicsrub. Jeg bruker Fucidin krem etter barbering. Har likevel noe småproblemer med hår som lager nupper. Så en god sårkremmkan være lurt å smøre på etter barbering. har og lest at man bør barbere om kvelden og sove uten undertøy/klær som gnisser mot nybarberte hudområder.Anonymous poster hash: b6ffc...343
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Jeg måtte gi opp barbering av underlivet og får det vokset i stedet. Mulig det vil hjelpe? Anonymous poster hash: 2f86f...c8b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Inngrodde hår kommer jo fordi huden vokser over håret etter barbering. Hårstrået blir stående og stange mot huden, kommer det ikke igjenom så blir det byller i større eller mindre grad inntil håret kommer gjennom huden. Laser fungerer svært dårlig på lyst hår. Seriøse klinikker utfører ikke laser på lyst kroppshår, fordi resultatet blir ikke bra. om kvelden og sove uten undertøy/klær som gnisser mot nybarberte hudområder.Anonymous poster hash: b6ffc...343 Jeg er klar over dette med laser, jeg mente selvsagt ikke at jeg har helt lyse hår i underlivet og under armene, kun resten av kroppen, så det kan fjernes med laser. Takk for tips, skal teste kremene Anonymous poster hash: 4e9dd...369
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Jeg måtte gi opp barbering av underlivet og får det vokset i stedet. Mulig det vil hjelpe? Anonymous poster hash: 2f86f...c8b Som nevnt har jeg vokset også, og får samme problemene. Anonymous poster hash: 4e9dd...369
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Inngrodde hår bekjempes (i min erfaring) best med en veldig enkel huskeregel: god blodsirkulasjon i huden. Barber deg aldri mens huden er kald eller det minste kjølig. Særlig om vinteren lønner det seg med en varm dusj, og så barbering. Om du har generelt dårlig omløp i feks legger så lønner det seg å bruke skrubb eller massere før du barberer. Etterpå gjelder det å holde seg varm noen timer, og i alle fall ikke barbere før en tur ut i kulda med tynne strømpebukser, feks. Før slet jeg med problemet, etter at jeg ble obs på hvor viktig blodsirkulasjon er så har jeg ikke hatt inngrodde hår på over 1.5 år. Anonymous poster hash: 1d876...dac
Natalia74 Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 jeg bruker epilator, og har ikke noe problem med inngrodde hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå