Gå til innhold

Beste tips til å fange mus i hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter. Har prøvd å fange en uvelkommen mus i over en uke. Nekter å gå i musefelle.

Hjelp :(

Anonymous poster hash: 79e6d...8d1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter. Har prøvd å fange en uvelkommen mus i over en uke. Nekter å gå i musefelle.

Har hørt at de elsker peanøttsmør. Prøv dette på musefelle

Anonymous poster hash: 9a919...7c6

Skrevet

Lån en katt du vet er flink til å jage et par ukers tid?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

har 100% suksess med sjokolade på musefella

Anonymous poster hash: 637d3...38a
AnonymBruker
Skrevet

Lån en katt du vet er flink til å jage et par ukers tid?

Skal prøve med matforslagene :) Har katt. Sliter med musen begge to. Har en liten trang leilighet med mye ting, og det gjør alt vanskeligere ang fanging. Musen er i tillegg en slu jævel.

ts

AnonymBruker
Skrevet

har 100% suksess med sjokolade på musefella

Anonymous poster hash: 637d3...38a

Hvilken type sjokolade? Skal den være romtemperert for å avgi mest mulig duft? :)

AnonymBruker
Skrevet

Peanøttkubbe kan jeg tenke meg at de liker, i tillegg til bacon som det sto i artikkelen

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det?

Hva har du hittil ladet musefella med?

AnonymBruker
Skrevet

Da vi slet med museinnvasjon prøvde vi litt forskjellig. Vi fant ut at det som fungerte best var spekeskinke (avskjær kjøpt på rema) i gammeldagse trefeller. Plastfeller ville de ikke ha noe av, uansett hvor vi satte de. De fellene som tok flest mus var der det lett havnet matrester, nemlig under kjøkkenbenken. Det gikk ingen mus i fellene ved de hullene i veggen som musene brukte til å komme seg rundt i huset.

Anonymous poster hash: 4dbf7...2eb
AnonymBruker
Skrevet

Rett etter jeg skrev i tråden igår, fikk jeg besøk. Mens vi satt her, så ser vi musen komme gående mot terrassedøren, rett over gulvet. Vi fikk samarbeidet med å tvinge den inn i et hjørne, jeg tok den inni hendene og bar den ut.

Juhuuuu :bolledeig:

ts

• Liker 6
Skrevet

Så bra, til og med dyrevennlig.

• Liker 1
Skrevet

Skulle du få samme problem igjen seinere, prøv å sette en baconbit i fella. Det funka ihvertfall som bare faen da jeg tok tre mus en vinter jeg bodde i en kjeller.

Sett alltid musefellene på strategiske steder, som like bak kjøleskapet, under tv-bordet og andre små og trange åpninger langs vegger, det er som oftest der de går.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Rett etter jeg skrev i tråden igår, fikk jeg besøk. Mens vi satt her, så ser vi musen komme gående mot terrassedøren, rett over gulvet. Vi fikk samarbeidet med å tvinge den inn i et hjørne, jeg tok den inni hendene og bar den ut. Juhuuuu :bolledeig: ts Anonymous poster hash: 79e6d...8d1

Lenge siden du fikk stvikrampevaksine?

Spør fordi en mus som fanges i hendene vil bite, og da er det 'ganske' greit å være vaksinert mot stivkrampe for mindre enn 10 år siden ;)

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den bet hvertfall ikke meg. Men nei, står dårlig til med sprøyter. Tror sist jeg ble vaksinert var på ungdomsskolen, og det er snart 18 år siden....

ts

AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden du fikk stvikrampevaksine?

Spør fordi en mus som fanges i hendene vil bite, og da er det 'ganske' greit å være vaksinert mot stivkrampe for mindre enn 10 år siden ;)

Har båret masse mus ut, har aldri blitt bitt. Så lenge man forholder seg rolig og holder musa inne i hånda så går det som regel bra ;) Og skulle man blitt bitt så overlever man nok det til tross for at man kanskje ikke har tatt stivkrampevaksine på 10 år.

Flott at du fikk den ut uten å ty til felle, TS! :)

Anonymous poster hash: 9c44e...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...