Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2004 #1 Skrevet 25. juni 2004 Skal på hyttetur med samboeren og familien hans(søster, foreldre og besteforeldre) og vi lurer litt på hva vi skal lage til middag. Da tenkte jeg automatisk på KGs fantastisk fantasifull jenter!! *smisk, smisk* Vi skal ha 3 middager, de må være nokså enkle å lage (skal tross alt være på hytte), en av de som er med er delvis veggis, mens alle andre elsker kjøtt og ellers bør det ikke være FOR sært. Forslagene jeg fikk fra moren hans er grillmat, ost & kjeks og spaghetti med kjøttsaus, men hun spurte om ikke jeg hadde andre forslag. Det vil jeg gjerne ha, for for å være helt ærlig, synes jeg det var litt kjedelig... Jeg er klar for å grille (men hva...?) og ost & kjeks tror jeg ikke at jeg klarer å unngå. Men det tredje måltidet? Har litt lyst på satay, men vil gjerne høre forslag fra dere der ute før jeg bestemmer meg!!
Arkana Skrevet 25. juni 2004 #2 Skrevet 25. juni 2004 Hva med grillspyd? Bruk alle slags forskjellige grønnsaker (squash, aubergine, paprika, løk, sopp, cherrytomater +++) og de som ikke er vegetarianere kan også ha f.eks. kylling, oksekjøtt, pølsebiter e.l. Pensle med god grillolje underveis og server med salat og brød. Det tredje måltidet kan f.eks. være en gryterett? Hva med ratataouille (en fransk grønnsaksgryte med aubergine, squash, paprika, løk, tomater, hvitløk og masse krydder). Server med ris eller couscous, veldig godt som vegetarrett og de som ikke er vegetarianere kan ha hva som helst slags kjøtt/fisk til hvis de vil.
-Fisken- Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Taco er enkelt, raskt og godt Vi pleier alltid å ha det på hytta. Ellers pleier vi å lage hjemmelagede hamburgere, også røkt svinekam Nam! Pastaretter er også veldig greit.
Thomasine Skrevet 26. juni 2004 #4 Skrevet 26. juni 2004 Om dere bare er voksne er fondue kjempegodt- kan man sitte å kose seg i laaaang tid... Wok er også godt...
Julie Skrevet 26. juni 2004 #5 Skrevet 26. juni 2004 Noe så enkelt og "kjedelig" (men godt!!) som spekemat med flatbrød og eggerøre m.m?
LilleBille Skrevet 26. juni 2004 #6 Skrevet 26. juni 2004 Reker... og spekemat .. begge deler nydelig nå på sommeren..
Gjest 1111 Skrevet 26. juni 2004 #7 Skrevet 26. juni 2004 Spekemat. server f.eks grillede grønnsaker til, eller marinerte nypoteter. på den måten blir måltidet litt mer mettende. Taco er veldig enkelt og da kan alle plukke akkurat hva de vil. de som vil ha kjøtt, kan spise kjøtt. de som ikke vil ha, trenger ikke. Lag en stor pizzadeig og en stor porsjon pizzasaus og la alle lage sin egen pizza.
Thomasine Skrevet 26. juni 2004 #8 Skrevet 26. juni 2004 Lag en stor pizzadeig og en stor porsjon pizzasaus og la alle lage sin egen pizza. ...eller ta med pitabrød som bunn!!! Det gjorde vi i påsken, og allesammen, voksne som barn koste seg med egenprodusert pizza!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå