Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kom inn på psykologi profesjon i Trondheim i fjor var det 2 stk som kom inn fra venteliste. Så nei, du kommer nok ikke inn. Med mindre sykt mange fler takker nei enn i fjor.

Anonymous poster hash: ada53...7b4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det stiger og stiger, men én karakter gjør veldig mye med poengsummen din. Dersom du tar opp 3-4 karakterer har du nok garantert plass neste år. Jeg går opp 0,42 for hver karakter jeg høyner. Jeg har 24 karakterer. Dersom du tar opp et fag der du for eksempel har to 5'ere i (standpunkt og eksamen) som ikke er et språkfag så får du jo kun én 6'er, og det slår jo positivt ut for poengsummen din. :) Du ligger SÅ nærme. Du kommer garantert inn neste år så lenge du tar opp noen fag!

Anonymous poster hash: f0f39...fa8

Takk for oppmuntrende og motiverende innlegg :)

Anonymous poster hash: 731f7...79b

Skrevet (endret)

Er som sagt nr.40 på lista. Min poengsum er 62,9. Grensa er 63,9 nå.

Hva er poengsummen din? Hvor er du på venteliste? Hva var grensen for å komme inn?

Endret av dansja
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg havnet på 2 plass i Trondheim på venteliste profesjon psykologi. Jeg må vel kunne forvente at minimum 2 personer trekker seg eller glemmer svare i forhold til fristen :o

Jeg tror du kommer inn. På NTNU har de praksis allerede første studieår, så jeg tror ikke de tar inn for mange studenter.

Anonymous poster hash: 1587c...694

AnonymBruker
Skrevet

Ringte NTNU nå, og de fortalte at de ikke driver med såkalt overbooking. Er må nr.39 på venteliste.., håper mange av de som står på venteliste heller kommer inn på psykologi i Oslo eller medisin. Veldig usannsynlig at jeg kan komme inn, men lov å håpe litt til:)

AnonymBruker
Skrevet

Ringte NTNU nå, og de fortalte at de ikke driver med såkalt overbooking. Er må nr.39 på venteliste.., håper mange av de som står på venteliste heller kommer inn på psykologi i Oslo eller medisin. Veldig usannsynlig at jeg kan komme inn, men lov å håpe litt til:)

Ja, jeg krysser fingrene for deg selv om det er en veldig liten sjanse for at du kan komme inn. Veldig positivt at de ikke driver med overbooking. Da er det jo med en gang en litt større sjanse for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Driver ikke med overbooking? i følge denne oversikten http://www.samordnaopptak.no/tall/2014/hoved/tilbud_per_plass har NTNU 68 plasser på psykologi profesjon, og de har gitt tilbud om studieplass til 90 stykker. Hvis ikke det er overbooking så vet ikke jeg.

Anonymous poster hash: 57540...64b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg krysser fingrene for deg selv om det er en veldig liten sjanse for at du kan komme inn. Veldig positivt at de ikke driver med overbooking. Da er det jo med en gang en litt større sjanse for deg.

Takk skal du ha! :)

AnonymBruker
Skrevet

Driver ikke med overbooking? i følge denne oversikten http://www.samordnaopptak.no/tall/2014/hoved/tilbud_per_plass har NTNU 68 plasser på psykologi profesjon, og de har gitt tilbud om studieplass til 90 stykker. Hvis ikke det er overbooking så vet ikke jeg.

Hm, veldig rart at damen jeg ringte til sa noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Wow. De fleste studiene tar inn laaangt flere over de planlagte studieplassene enn det jeg hadde regnet med. Over 50 mer på medisin i Bergen. :sjokkert:

Skrevet

Hei alle,

Kom på 2. plass på venteliste for profesjon psykologi ntnu. Siden hovedopptaket har det ikke skjedd noen oppdatering og jeg står fortsatt på samme plass. Er dette et dårlig tegn, eller trenger det ikke bety noe? (er jo mye som kan endre seg frem til etterfyllingsopptaket den 26.) Men hvilke muligheter tror dere det er for at jeg fortsatt kan komme inn?

Jeg tenker jo at det skal godt gjøres at 2 personer ikke takker nei til sin plass, eller glemmer svare i forhold til fristen. Så vet eg godt at det er et svært populært studium og at mange vil inn.

Er blitt fortalt at den 26 vil uansett tallene oppdateres og da vil ting ordne seg... Hva tenker dere?

Takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle,

Kom på 2. plass på venteliste for profesjon psykologi ntnu. Siden hovedopptaket har det ikke skjedd noen oppdatering og jeg står fortsatt på samme plass. Er dette et dårlig tegn, eller trenger det ikke bety noe? (er jo mye som kan endre seg frem til etterfyllingsopptaket den 26.) Men hvilke muligheter tror dere det er for at jeg fortsatt kan komme inn?

Jeg tenker jo at det skal godt gjøres at 2 personer ikke takker nei til sin plass, eller glemmer svare i forhold til fristen. Så vet eg godt at det er et svært populært studium og at mange vil inn.

Er blitt fortalt at den 26 vil uansett tallene oppdateres og da vil ting ordne seg... Hva tenker dere?

Takk for svar

Neida, det er ikke et dårlig tegn i det hele tatt. Du får uansett ikke plass før etterfyllingsopptaket selv om noen av de som har fått plass har takket nei. Dette er jo selvfølgelig på grunn av at svaret kan endres helt frem til etterfyllingsopptaket. Ganske sikker på at du kommer inn. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle,

Takk for svar

Hei alle,

Takk for svar

Det er ikke et dårlig tegn nei, men du bør forberede deg på både det ene og det andre dessverre.

Jeg studerer psykprof (ikke trondheim). I fjor kom 1 person inn fra venteliste og i forrifjor var det 2 som kom inn. Dette vet jeg fordi jeg har en venninne som har vært nr. 2 og nr. 3 på lista disse årene og fortsatt ikke kommet inn.

Jeg sier ikke dette for å være negativ eller noe... bare vær åpen for alt!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et dårlig tegn nei, men du bør forberede deg på både det ene og det andre dessverre.

Jeg studerer psykprof (ikke trondheim). I fjor kom 1 person inn fra venteliste og i forrifjor var det 2 som kom inn. Dette vet jeg fordi jeg har en venninne som har vært nr. 2 og nr. 3 på lista disse årene og fortsatt ikke kommet inn.

Jeg sier ikke dette for å være negativ eller noe... bare vær åpen for alt!

Jeg har hvertfall en venninne som kom inn på psykologi profesjon som ikke skal begynne der. Jeg er litt usikker på om hun kom inn på NTNU eller Oslo da... Jeg husker bare at hun tok psykoloi profesjon på 6. plass, og medisin på de fem første. Hun kom akkurat ikke inn på medisin, så da kom hun inn på psyk. Hun er helt sikker på at hun ikke skal gå der.

Skrevet

Jeg har hvertfall en venninne som kom inn på psykologi profesjon som ikke skal begynne der. Jeg er litt usikker på om hun kom inn på NTNU eller Oslo da... Jeg husker bare at hun tok psykoloi profesjon på 6. plass, og medisin på de fem første. Hun kom akkurat ikke inn på medisin, så da kom hun inn på psyk. Hun er helt sikker på at hun ikke skal gå der.

Tusen takk for svar: ) Blir veldig spennende de neste dagene! Men eg tror kanskje at hvis det er flere personer som har psyk. prof på f.eks 3 eller 4 plass og er i samme situasjon, som ikke vil ta den plassen, så vil flere rykke fram i køen.

AnonymBruker
Skrevet

Mhm, det tror jeg også. :) Krysser fingrene for deg hvertfall. Veldig surt om du ikke kommer inn når du er SÅ nærme.

Skrevet

Mhm, det tror jeg også. :) Krysser fingrene for deg hvertfall. Veldig surt om du ikke kommer inn når du er SÅ nærme.

Takk skal du ha^^ Ja det vil eg også synes... brukte siste året på sonans for å forbedre fag.. Og er ikke helt motivert nå til å ta et nytt år der.. (selv om det gjorde underverker på snittet mitt..) Men nå har eg brukt 4 år på å forbedre snittet mitt til dette nivået, så håper virkelig eg kommer inn :) Hva med deg? Hva studerer du/ skal du studere?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjønner jeg godt. Du er vel ganske motivert nå for å starte med selve studiet kan jeg tenke meg. :) Jeg kom inn på medisin. :)

Skrevet

Ja, det skjønner jeg godt. Du er vel ganske motivert nå for å starte med selve studiet kan jeg tenke meg. :) Jeg kom inn på medisin. :)

Ja er det :) Hadde vært supert for meg nå. Gratulerer så masse :D Trondheim eller Oslo du skal studere i?

Skrevet

Ja, det stiger og stiger, men én karakter gjør veldig mye med poengsummen din. Dersom du tar opp 3-4 karakterer har du nok garantert plass neste år. Jeg går opp 0,42 for hver karakter jeg høyner. Jeg har 24 karakterer. Dersom du tar opp et fag der du for eksempel har to 5'ere i (standpunkt og eksamen) som ikke er et språkfag så får du jo kun én 6'er, og det slår jo positivt ut for poengsummen din. :) Du ligger SÅ nærme. Du kommer garantert inn neste år så lenge du tar opp noen fag!

Er det sånn at om du tar opp et fag du har to karakterer i (standpunkt og eksamen) og forbedrer, så byttes begge karakterene ut da? Sånn at man liksom får to forbedrede karakterer for prisen av en? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...