Stinemy Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Kjæresten min og jeg flytter sammen til Bergen for å studere til høsten. I den sammenheng, tenkte vi og opprette en felles konto som skal gå til alt av husholdningsartikler. (Mat, såpe, vaskemiddel, støvsugerposer etc) Hvor mye trenger vi på denne kontoen i måneden? Sånn grovt sett? To personer med "normal" livsstil. Tenkte å putte inn penger til utgifter som strøm og Internett etterhvert, men venter til vi vet hvor mye dette koster oss i måneden. Noen som har ett tall her på ca hvor mye dette kommer til og koste oss?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Jeg og samboeren har en felleskonto med to bankkort, dette er veldig praktisk Vi setter inn 2500,- hver i måneden Dette er penger som går til mat, såpe, vaskemiddel, gaver (når noen har bursdag, foreldre, søken og slikt) osv. Vi klarer oss fint med dette Hadde sikker klart oss fint om vi bare setter inn 2000,- hver også Siden dere er studenter har dere kanskje litt strengere budsjett? Anonymous poster hash: bc9ee...495
Stinemy Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2014 Jeg og samboeren har en felleskonto med to bankkort, dette er veldig praktisk :)Vi setter inn 2500,- hver i måneden Dette er penger som går til mat, såpe, vaskemiddel, gaver (når noen har bursdag, foreldre, søken og slikt) osv. :)Vi klarer oss fint med dette Hadde sikker klart oss fint om vi bare setter inn 2000,- hver også Siden dere er studenter har dere kanskje litt strengere budsjett? Anonymous poster hash: bc9ee...495 Heisann, ja, det har vi nok.. Vet du ca hvor mye av disse pengene dere bruker på mat og vaskemiddel? Eller ca hvor mye man trenger for to personer? (Er helt blank, har bodd med mammas magiske kjøkkenskap som fyller seg selv, vet du...) Vi er nok ikke helt der at gaver går fra felleskassa, men det var en god ide for fremtiden. Takk for svar :-)
Løvefrøken Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Vi bruker ca 1000 kr i uka på alt som handles på coop (mat vaskemiddel etc.) men da kunne vi fint spart inn endel om det skulle bli trangt... Kanskje samle opp kvitteringer for den første mnd, for å se hvor mye som går, og deretter sette et budsjett?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Gå inn på SIFO budsjettet så ser du det som er satt opp som "normalen". Dette brukes av de aller fleste offentlige instanser som referanse i forhold til minimum av det en trenger.Anonymous poster hash: e8d87...531
Pottah Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Jeg flyttet for meg selv i høst som 18-åring. Har en deltidsjobb og går på skole, og nå starter jeg og studere til høsten. Jeg har satt av 1500 kroner i måneden til mat og sånn. Men det skal sies at jeg stort sett er hos kjæresten min i helger og sånn. Vi flyttet sammen iløpet av et år også, og da tenker jeg også at begge kan sette av rundt 1500 kroner i måneden.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Jeg og samboeren min gjør også dette, og setter inn 2500 hver pr mnd. Vurderer å sette ned til 2000 kr. Men ser at noen over her har skrevet at dere har to kort, hvor fikk dere det? Jeg har DnB og der sa de at vi bare kunne få et kort,, men en vennine av meg har også dnb og hun fikk 2 bankkort. + på bankkortet vårt er det bilde av meg og det står i mitt navn. Vennina og samboer hadde uten bilde. Ville helst hatt det slik som de har det, men banken sa det ikke gikk an, er ikke det litt rart siden vi har samme bank? Anonymous poster hash: 66cb7...861
FrøkenBlå Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Vi setter inn til sammen kr 3.350.- brukte mer før, men har knepet litt inn fordi han er student.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå