Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt i to dager å få kontakt i faren, og barna på telefon. Vet at de har dratt en tur på landet på ferie. Jeg ville vite når barna skulle til meg igjen, slik at jeg kan planlegge dagene, for jeg har tenkt å reise vekk. Faren er veldig vanskelig å samarbeide med, så forundrer jo meg ikke om dette er bevisst fra hans side. For når jeg ringer så ringer det bare en gang, og så kommer telefonsvarer opp på hans telefon der det sies at nummeret jeg ringer er opptatt. Han er konstant opptatt. Om jeg ringer om en time, så er det samme beskjed, og nå ringte jeg flere ganger så er det samme beskjed.

Prøvde å ringe min datter, men der kommer det bare opp opptattsignal hele tiden. Prøvde å ringe min sønn. Den mobilen er ikke slått på. Han pleier alltid å ha mobilen påslått men faren pleier å ta fra sønnen mobilen.

Noen som vet om dette kan bety at faren har blokkert meg på telefonen hans og datteren når dette skjer?

Frustrerende å samarbeide med han, for da han hentet barna sist, oppførte han seg surt, og jeg sa at jeg skulle reise vekk noen dager, og lurte på når barna kommer tilbake til meg, og det svarte han ikke på og løp ut døren.

Anonymous poster hash: 40120...153
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring fra skjult nummer eller lån en annen telefon som ikke har kjent nummer for han.

• Liker 6
Skrevet

Kan høres ut som han har blokkert deg ja. Som Silfen sier, ring fra et annet nummer, så finner du fort ut av det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig barnslig gjort av han da.

Anonymous poster hash: a101b...395
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig barnslig gjort av han da.

Anonymous poster hash: a101b...395

Ja, jeg ble stresset. Jeg vet at de skulle på landet til farmoren, så nå tok jeg å sendte en melding til farmoren og etterlyste dem. Faren virket så ustabil ut i oppførsel i går, så jeg ble litt engstellig. Avtalen var at barna skule til meg på tirsdag, men han sa nei det skal de ikke og løp til bilen med barna. Nå får jeg ikke kontakt på noen av de tre telefonene. Frustrerende!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send en sms der du spør om når barna kommer tilbake på en helt nøytral måte.

Anonymous poster hash: a7140...0da
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Send en sms der du spør om når barna kommer tilbake på en helt nøytral måte.

Trådstarter: nå svarte farmoren at de sov. Jeg skrev at jeg ble så bekymret siden alle tre mobilene var avslått i 2 dager. Jeg tror at han må ha blokkert meg på sin mobil, og datteren sin. Og så har han tatt fra sønnen mobilen som han pleier. Takket farmoren pent for at hun ga beskjed at de var hos henne.

Men dette er litt av en barnslig oppførsel av han... Men utifra hvordan jeg kjenner han så er han sånn. Det virker som om han hater meg, også finner han på all slags ting som stresser meg.

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter: nå svarte farmoren at de sov. Jeg skrev at jeg ble så bekymret siden alle tre mobilene var avslått i 2 dager. Jeg tror at han må ha blokkert meg på sin mobil, og datteren sin. Og så har han tatt fra sønnen mobilen som han pleier. Takket farmoren pent for at hun ga beskjed at de var hos henne.

Men dette er litt av en barnslig oppførsel av han... Men utifra hvordan jeg kjenner han så er han sånn. Det virker som om han hater meg, også finner han på all slags ting som stresser meg.

Nettopp derfor vinner du ingenting på å kjefte akkurat nå. Det viktigste for deg er å få vite når de kommer tilbake.

Forstår at du vil kjefte og er forbannet, men vent med det til du har barna trygt hos deg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor vinner du ingenting på å kjefte akkurat nå. Det viktigste for deg er å få vite når de kommer tilbake.

Forstår at du vil kjefte og er forbannet, men vent med det til du har barna trygt hos deg selv.

Trådstarter: Barna er uforskyldt i det. Jeg hørte faren si til et av barna i går at han ikke fikk ha mobilen mer enn en sjelden gang. Jeg vet at sønnen ville svare meg hvis han hadde fått ha mobilen. Begge barna får mye negative ord om meg fra faren, blant annet så sier faren at jeg er sprø og gal, og alvorlig psykisk syk, uten at jeg er det. Jeg synes at det er veldig dumt av han å holde på sånn, og derfor stoler jeg ikke helt på han. I går virket faren stresset ut, og sa at han brøt avtalen om når jeg skal ha barna igjen. Det var derfor jeg måtte ringe og høre nærmere på hvordan det ble. Men heldigvis vet jeg at barna er tryggt hos farmoren og at ingenting galt er skjedd. Jeg begynte å værstetenke, og ble redd. Men jeg var høflig i det jeg kontaktet farmoren. Hun virket mer kort og kald ut. Men hun svarte ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

La far være i fred med ungene i ferien. Neste gang får du sørge for å avtale når de skal komme tilbake før de reiser.

Anonymous poster hash: f1c0c...a98
  • Liker 7
Skrevet

Send ham en høflig melding og spør - skriv at du trenger å vite når barna kommer tilbake til deg fordi du skal planlegge en reise. Om han ikke svarer innen rimelig tid (ca 2-3 timer), hadde jeg bare planlagt uten å tenke på når barna skulle komme.

Kan han ikke oppføre seg som et voksent menneske, skal ikke det gå utover deg.

Og om du ikke er hjemme når han finner det for godt å levere barna, er jo ikke det ditt problem lenger - du har da vitterlig forsøkt å få svar flere ganger !

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La far være i fred med ungene i ferien. Neste gang får du sørge for å avtale når de skal komme tilbake før de reiser.

Anonymous poster hash: f1c0c...a98

trådstarter: Jeg prøvde, men faren var bare sur, og gikk herfra på en sur måte. Derfor ble jeg stresset. Så jeg synes at han kunne svare før han dro på når barna skulle komme tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

I to dager? Men de ble jo hentet i går jo? Da har du akkurat snakket med dem? Kan du ikke bare reise bort og kose deg nå som barna er hos pappa og farmor?

Anonymous poster hash: be9af...abc
  • Liker 5
Skrevet

Jeg ville planlagt ferien, og gitt beskjed om når jeg var utilgjengelig. Og kanskje sørget for å ta dagene fra tirsdag og utover hjemme, med bare turer i nærmiljøet, så jeg var lett tilgjengelig (altså kan komme hjem i løpet av en time eller to uten problemer) om han plutselig skulle bestemme seg for å sende barna hjem til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville planlagt ferien, og gitt beskjed om når jeg var utilgjengelig. Og kanskje sørget for å ta dagene fra tirsdag og utover hjemme, med bare turer i nærmiljøet, så jeg var lett tilgjengelig (altså kan komme hjem i løpet av en time eller to uten problemer) om han plutselig skulle bestemme seg for å sende barna hjem til deg.

Trådstarter: problemet er at et av barna mine ville ikke være med faren, og liker best å være hos meg. Han ville til meg på tirsdag, men faren sa bestemt : Nei. Men jeg får bare gå ut ifra at jeg blir alene i minst to uker fremover, og planlegge etter det. Jeg ble bekymret, derfor prøvde jeg å ta kontakt fordi faren var ganske uhøflig mot meg og barna i måten han pratet på da han gikk herfra i går. Jeg sendte melding om dette med ferien, men da svarte han ikke. Prøvde å ringe barna og han, men tror han har blokket meg på telefonen. Jeg ble redd for jeg føler at jeg ikke stoler på faren, men heldigvis er de hos farmoren. Farmoren har ihvertfall svart :) . Så nå kan jeg roe ned :)

Skrevet

Har dere ingen samværsavtale?

Skrevet

Kan du ikke bare la han være i fred med barna i ferien? Gjør dine ting , er du ikke hjemme når de er tilbake så er det hans problem. Det er ikke sunt å være så intens med ungene sine heller. Det er min mening

• Liker 5
Skrevet

Du burde kontakte familiværnskontoret å få satt opp en samværsavtale som dere begge må følge. Han virker veldig rar så ville hatt alt på papir med underskrift fra begge så det ikke ble slike problemer. Han kan ikke nekte det, ring å hør med dem for å få møte

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge siden er det dere gikk fra hverandre?, og hva var grunnen?

Anonymous poster hash: 15513...524

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Eg har det på akkurat same måte. Eg ringjer og ringjer konstant slik at loggen min registrerar det og eg har "bevis" om det skulle vera nødvendig.

Alle par med barn som går frå kvarandre skal til mekling. Her lagar de ein samværsavtale.

Endret av Stjerner og planeter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...